Gå til innhold

Er på reise innenlands : klarte å glemme bankkortet hjemme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg må ha klart å glemme bankkortet mitt. 😇Oppdaget det før jeg satte meg på toget. Skal reise 7 timer innenlands med tog. 🥲

Ble veldig stresset, men har et kredittkort som jeg aldri bruker, og som jeg er helt imot å bruke, men det ligger i sekken. Eneste jeg kan gjøre er nok å låne penger til mat fra det kortet..🥲 Virker det på de fleste bankterminaler?  Er bare borte til søndag kveld. Bør jeg stenge det vanlige kortet, tilfelle det er mistet?  Men jeg tror det ligger hjemme, men er jo ikke 100 prosent sikker. Noen som har gode råd her? 

Anonymkode: 996b6...7f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null stress. Bruk kredittkort  (virker i matbutikken og bankterminaler) og Vipps. 

Jeg hadde stengt det kortet som ligger hjemme.

Anonymkode: 255e7...766

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Øøøøøø - du har jo med deg kort… snakk om å hause seg opp.

Anonymkode: 0d5d7...39b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville vurdert det med å sperre kortet. Hvis du sperrer må du ha nytt, så hvis du er 99 % sikker på at det er hjemme hadde jeg ikke gjort det. 

Anonymkode: 5ffd8...9b7

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Null stress. Bruk kredittkort  (virker i matbutikken og bankterminaler) og Vipps. 

Jeg hadde stengt det kortet som ligger hjemme.

Anonymkode: 255e7...766

Ok, da blir løsningen å bruke kredittkortet. Eneste valg jeg har i denne situasjonen. Jeg stengte kortet som ligger hjemme for å være på den sikre siden. itilfelle jeg har mistet det / eller det er stjålet . Tror det ligger tryggt hjemme i sofaen fordi jeg brukte det i går av betalingen av en filmkanal på nettet. Jeg har nok bare glemt å putte det på plass i lommeboka igjen. 

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville vurdert det med å sperre kortet. Hvis du sperrer må du ha nytt, så hvis du er 99 % sikker på at det er hjemme hadde jeg ikke gjort det. 

Anonymkode: 5ffd8...9b7

Står at jeg kan åpne kortet selv igjen  :) . Jeg sperret det på nettsiden til banken for å være på den sikre siden. Men jeg tror det ligger hjemme. 

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Øøøøøø - du har jo med deg kort… snakk om å hause seg opp.

Anonymkode: 0d5d7...39b

Ja, jeg er nok en type personlighet som har lett for å stresse.  ;) . Jeg oppdaget det allerede før jeg gikk inn på toget. Men valgte å reise pga jeg regner med at kredittkortet vil fungere. Forsøkte å se om jeg kunne betale med telefonen på terminaler, men da må jeg sikkert ha kortet tilgjengelig for å opprette den muligheten.  

Anonymkode: 996b6...7f8

• Hjerte 1
Skrevet

Fremover vil jeg virkelig anbefale kort på mobil. Det er utrolig praktisk. Og man glemmer sjeldent både kort og mobil. 

Ikke ta ut kontanter på kredittkortet, da løper skyhøye renter fra dag en. Men bruk kredittkortet, og gjør det opp med en gang du er hjemme igjen, om du føler det er ubehagelig å ha kredittkortgjeld. (selv bruker jeg bare kredittkort, det går helt fint det og) 

Anonymkode: be626...a9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...