Gå til innhold

Dette e 2 gang samboeren kommer så seint hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det veldig bra, men at han kommer så seint hjem er ikke greit. Vi er begge  40 +/- Har fortalt at dette ikke er greit. Da han er veldig trøtt og ikke i form dagen etter.  Når vi skal ha det koselig kvelden etter sitter han og halvsover. Sist hadde han sovnet hjemme hos seg og kom i 09 tiden. Skjedd en gang. Beklaget seg etterpå. Ellers er det 02. Nå er det jo tidlig morgen.  Pubene har stengt. Ringte kom til telefonsvarer etter et par ring. Har sendt melding. Ikke svar skikkelig ekkelt. Forrige gang skreiv jeg til en venninne av han, men hun hadde gått hjem i 23 tiden. Hva gjør jeg og hva skal jeg si til han? 

Anonymkode: 8533d...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo i det minste si at alt er greit

Skrevet

Nattklubber er jo åpent til etter 02 👀

Hadde det skjedd så ofte så hadde jeg blitt irritert ja. 

• Liker 1
Skrevet

Du nekter mannen å være lenge ute med venner fordi han da er for trøtt til å være godt selskap til filmen på lørdagskvelden?

Anonymkode: 922ba...b30

• Liker 7
Skrevet

Samboere men "hjemme hos seg"? Er dere samboere eller ikke? 🤔

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du nekter mannen å være lenge ute med venner fordi han da er for trøtt til å være godt selskap til filmen på lørdagskvelden?

Skjønner jo at det blir irritasjonsmoment om dette er noe som skjer hele tiden. 

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (2 minutter siden):

Samboere men "hjemme hos seg"? Er dere samboere eller ikke? 🤔

Vel han bor hos meg og har omadressert posten men har fortsatt leiligheten sin. 

Skrevet
Maestro skrev (2 minutter siden):

Skjønner jo at det blir irritasjonsmoment om dette er noe som skjer hele tiden. 

Hadde litt forståelse for sist da han skulle ha avslutning med jobben, men da det ble morgen var det ikke ok. Han går ut hver fredag så lenge vi ikke har planer hans ting. Er herlig med alenetid. Men jeg blir redd for han og ikke ta telefon og ikke svare på meld er ikke likt han

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis det er et engangstilfelle ok. Men forskjell på å komme hjem  02 og nå er klokken over 04. 

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (8 minutter siden):

Nattklubber er jo åpent til etter 02 👀

Hadde det skjedd så ofte så hadde jeg blitt irritert ja. 

Ja men nå er klokken 04.08. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det er et engangstilfelle ok. Men forskjell på å komme hjem  02 og nå er klokken over 04. 

Men om klokka bli 4 og han sover ut? Ev en hvil på dagen før dere møtes for og se film? 

Er det barn inni bildet? Om ikke, kan du ikke være med han ut og dra han med deg hjem? 🤔 Min tidligere samboer, han har et drikke problem da fra før. Men vi kunne reise hjem 01 og han var elendig form, spydde og døde på seg selv hele dagen etter. Jeg kan være ute til 03.30, ta bussen hjem og være fin dagen etter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men nå er klokken 04.08. 

Er det slik hele tiden. MÅ ut og drikke hver fredag, langt på natt uten og gi livstegn fra seg hadde vært dumpe grunn for meg. Skal ikke være slik at du sitter og er bekymret om han ligger i ei grøft, mens han durer på og gir blanke faen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vel han bor hos meg og har omadressert posten men har fortsatt leiligheten sin. 

Håper han betaler/er med økonomisk, mellom byturene sine da. Han betaler jo og på sin egen leilighet? Siden han sover der så er den åpenbart ikke leid ut.

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (Akkurat nå):

Håper han betaler/er med økonomisk, mellom byturene sine da. Han betaler jo og på sin egen leilighet? Siden han sover der så er den åpenbart ikke leid ut.

Hva foreslår du?  Han betaler på maten. Skal sette opp slik at han må betale på strømmen var ingen big deal men når han ikke bruker sin leilighet sp er det rettferdig.  Foreslå å leie den ut/selge? Betale på andre utgifter?
Nå var han full og sov der igjen. 2 gang. Sa jeg ikke var sint men fustrert. Kan ikke ha det slik når vi har det så fint ellers. Er jo ikke tidspunkt å ta det opp nå

Skrevet
Maestro skrev (31 minutter siden):

Er det slik hele tiden. MÅ ut og drikke hver fredag, langt på natt uten og gi livstegn fra seg hadde vært dumpe grunn for meg. Skal ikke være slik at du sitter og er bekymret om han ligger i ei grøft, mens han durer på og gir blanke faen.

Det pleide å være  ta en øl og to og spille kort. Det høres jo hyggelig ut kom hjem 12.-12.30 men så har det eskalert. 

eskalert i det siste nå har jeg vært sammen i 2 år og veldig glad i han. Mange gode verdier. Så veldig dumt at dette skal ødelegge. 

Skrevet

Hva foreslår du?  Han betaler på maten. Skal sette opp slik at han må betale på strømmen var ingen big deal men når han ikke bruker sin leilighet sp er det rettferdig.  Foreslå å leie den ut/selge? Betale på andre utgifter?
Nå var han full og sov der igjen. 2 gang. Sa jeg ikke var sint men fustrert. Kan ikke ha det slik når vi har det så fint ellers. Er jo ikke tidspunkt å ta det opp nå

Eneste jeg vet at søstra mi som kjøpte leilighet, og etter et par år så fant hun seg en mann. Og etterhvert flytta til han. Og så endret adresse og til slutt leide ut til ei dame, som enda bor der. 😊 Damen som leier, betaler alt utenom ting som må fikses(fliser på badet ble byttet noen plasser og søsteren min betalte det) og et vindu som var punktert. Men uavhengig hvem som bor der, måtte jo dette ordnes uansett. Og min søster betaler mye der hun bor med samboer og barna hans som er der 50/50. Det er og småbruk, å hun hjelper til med det hun kan. Er heldigvis alltid vært glad i og stelle med dyr, så hun liker godt og være ute og fikse og stelle.

Hadde nok tatt opp med han din, om og leie ut leiligheten sin. Blir jo dyrt og betale huslån på en plass, og sin del en annen plass. 

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (38 minutter siden):

Men om klokka bli 4 og han sover ut? Ev en hvil på dagen før dere møtes for og se film? 

Er det barn inni bildet? Om ikke, kan du ikke være med han ut og dra han med deg hjem? 🤔 Min tidligere samboer, han har et drikke problem da fra før. Men vi kunne reise hjem 01 og han var elendig form, spydde og døde på seg selv hele dagen etter. Jeg kan være ute til 03.30, ta bussen hjem og være fin dagen etter. 

Det er liksom hans kveld med sine venner. Vi trenger å gjøre litt hver for oss.  Spurte om han ville bli hentet. 

Skrevet

Det er liksom hans kveld med sine venner. Vi trenger å gjøre litt hver for oss.  Spurte om han ville bli hentet. 

Jaja, klart 😊 Men har du fått noe lyd i fra han nå? 

Skrevet
Maestro skrev (1 minutt siden):

Jaja, klart 😊 Men har du fått noe lyd i fra han nå? 

Som jeg skreiv lengre oppe så sover han hos seg siden vi er i den situasjon at leiligheten hans er tilgjengelig 5 min vekke.var på en snurr.  Hadde jo vært greiere om han hadde gitt beskjed tidligere. Tilbøy meg å hente men nei. Skreiv at jeg ikke var sint men litt frustrert 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som jeg skreiv lengre oppe så sover han hos seg siden vi er i den situasjon at leiligheten hans er tilgjengelig 5 min vekke.var på en snurr.  Hadde jo vært greiere om han hadde gitt beskjed tidligere. Tilbøy meg å hente men nei. Skreiv at jeg ikke var sint men litt frustrert 

Så lenge han har kommet seg i seng. Og ta eventuelt samtale om dette, at du sitter og er bekymret når han ikke gir lyd fra seg. Han er 40+-, og burde vært en selvfølge og ihvertfall sende en mld eller to.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...