AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Subjektivt - Ranger disse Miljøterapeutiske utdanningene fra lettest til vanskeligst å ta: - Barnevernspedagog - Sosionom - Vernepleier - Sykepleier - Spesialpedagog Begrunn gjerne rekkefølgen du velger. Anonymkode: 2d33e...b1d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Lettest til vanskeligst: 1) Barnevernspedagog 2) Sosionom 3) Spesialpedagog 4) Vernepleier/ 5) Sykepleier Sett på utdanningsforløp, innhold og krav. Alle yrker kan være krevende da de innebærer å jobbe med mennesker i utfordrende situasjoner. Av disse ville jeg valgt sosionom selv. Anonymkode: 819e9...2d3 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Spesialpedagog, barnevernspedagog, sosionom, vernepleier, sykepleier. Mye avhenger av om du liker pedagogikk og didaktikk f.eks., som det er mye av på spes.ped. fremfor f.eks. anatomi og sykdomslære som det er på sykepleien. Jeg er veldig interessert i førstnevnte, derfor er jeg spesialpedagog, men jeg hadde aldri overlevd sykepleieutdanning ettersom det ikke er så veldig interessant for meg. Anonymkode: 68c98...80c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Subjektivt - Ranger disse Miljøterapeutiske utdanningene fra lettest til vanskeligst å ta: - Barnevernspedagog - Sosionom - Vernepleier - Sykepleier - Spesialpedagog Begrunn gjerne rekkefølgen du velger. Anonymkode: 2d33e...b1d Enklest til vanskeligst: 1. Vernepleier 2. barnevernspedagog 3. sosionom 4. sykepleier 5. spesialpedagog Anonymkode: f91a1...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Én ting til: Idag hadde jeg nok valgt annerledes mtp. jobbmuligheter. Det er f.eks. vanskelig å få jobb som spesialpedagog i enkelte kommuner, så der kan det fort være at andre utdanninger gir bedre muligheter, da spesielt sykepleier. Anonymkode: 68c98...80c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Jeg har studert både spesialpedagogikk og sykepleie og kan dermed si med sikkerhet at de ikke kan sammenlignes. Spesialpedagogikk var skremmende enkelt, mens sykepleie var svært krevende. Både i arbeidsmengde, obligatorisk oppmøte, arbeidskrav og forventninger til prestasjon på eksamen. Anonymkode: 8870e...c06 2 2
Heisann12345 Skrevet 1. oktober 2022 #7 Skrevet 1. oktober 2022 Spørs jo helt hva du interesserer deg for. Jeg er utdannet sosionom, kan være en svært krevende jobb, men enklere utdanningsforløp. Jeg vil ikke lære sårrens, sette sprøyter osv så sykepleier og vernepleier var aldri innen for min interesse. Det er som med mye annet, det man har interesse for er enklere å lære gjerne. 4
Heisann12345 Skrevet 1. oktober 2022 #8 Skrevet 1. oktober 2022 Men jeg kan gjerne anbefale sosionom som utdanning! Som barnevernspedagog «låser» du deg litt til det feltet. Det samme gjelder hvis man velger sykepleier/vernepleier, så kan f.eks barnevern være et felt det er vanskelig å få jobb i. Men det er jo selvfølgelig massevis av jobbmuligheter å velge i. Som sosionom har jeg både jobbet innenfor rus og psykisk helse, nå jobber jeg innenfor barnevern-feltet. Flere jobber på skole, noen i Nav og kommunen, så det er svært varierte arbeidsplasser. Mye å velge i som sosionom, og jeg håper det åpner flere plasser i skolen snart. Spesialpedagogikk har jeg liten kunnskap om.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #9 Skrevet 1. oktober 2022 Det kommer vel en an på interesser og evner også. Jeg tenker at sykepleie er det mest krevende, basert på pensum og arbeidsmengde. Men jeg har bare studert sosialt arbeid selv. Og der tenker jeg pensum ikke er så krevende, dersom en er interessert. Jeg har derimot ei venninne som sluttet på sosionomstudiet, og i stedet utdannet seg til sykepleier. Hun stortrivdes på studiet, men syns arbeidshverdagen er hard (pga. lav bemanning der hun jobber, og for mange oppgaver). Jeg selv syns barnevernsfeltet er svært spennende, men også svært krevende om en skal ut i jobb som saksbehandler. Anonymkode: 2c1cc...f07 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Heisann12345 skrev (På 1.10.2022 den 2.09): Men jeg kan gjerne anbefale sosionom som utdanning! Som barnevernspedagog «låser» du deg litt til det feltet. Det samme gjelder hvis man velger sykepleier/vernepleier, så kan f.eks barnevern være et felt det er vanskelig å få jobb i. Men det er jo selvfølgelig massevis av jobbmuligheter å velge i. Som sosionom har jeg både jobbet innenfor rus og psykisk helse, nå jobber jeg innenfor barnevern-feltet. Flere jobber på skole, noen i Nav og kommunen, så det er svært varierte arbeidsplasser. Mye å velge i som sosionom, og jeg håper det åpner flere plasser i skolen snart. Spesialpedagogikk har jeg liten kunnskap om. Hvis lønn er viktig (og det er den jo for de fleste) er barnevernspedagog og sykepleier/vernepleier et bedre valg. Rett og slett fordi det er gode muligheter for overtidsarbeid i disse yrkene... Anonymkode: 27782...e4c 2
Snok1 Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 Alle -med unntak av Sykepleier- er enkle i forhold til ordentlige utdanninger.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #12 Skrevet 8. oktober 2022 Vil ikke si sykepleierpensum er vanskelig - men det er mye av det 😅 er et veldig vanskelig spørsmål du stiller, ts, for å svare ordentlig på det må man jo være utdannet alt dette😅 i tillegg er det subjektivt, kommer helt an på interesse Anonymkode: f8675...5df
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 Vil si at sykepleie kanskje er den mest omfattende med tanke på at halve utdanningen er i praksisfeltet og det er tidvis lange praksisperioder på alt fra 6-12 uker hvor muligheten for ekstra inntekt blir noe begrenset. Anonymkode: 0bc34...412
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #14 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg for min del kunne ikke tenkte meg å gå noen av de utdanningene, for det ville vært så langt utenfor mitt interessefelt som mulig. Derfor ville det også vært vanskelige utannelser. Og de eneste som kan si noen om hvilke utdannelser som er lett/ vanskelige av disse må vøre de som har prøvd alle, og har interesse for dette feltet. Derfor vil en slik "undersøkelse" være totalt uinteressant for 99 % av oss Anonymkode: 896eb...908
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #15 Skrevet 9. oktober 2022 Som nevnt: vernepleier og sykepleier pga. veldig lange praksisperioder som er slitsomme kombinert med betalt jobb og innleveringer/eksamen. Selve pensum tror jeg er ganske lett i alle disse utdanningene. Anonymkode: 34de7...354
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå