Gå til innhold

Føler jeg er for streng med min mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen dame på 40. Jeg har alltid hatt et ærlig, rett fra levra forhold til mine foreldre. Vi er italienske og skriker ofte når vi snakker og blir lett irriterte, krangler, ler, synger, danser. Kan dere se for dere? 

Uansett. Jeg spyr ofte ut ting jeg mener uten å tenke meg om, og i dag tror jeg at jeg såret min mor. Hun pirket på rensligheten min i huset mitt og sa at det var så skittent på speilet på badet. Slik hadde ikke hun det når vi var barn, å slike ting vasker man med en gang. Jeg sa at med barn og tenåring rekker jeg jo ikke å vaske før det blir tannkremmerker på baderomsspeilet igjen, men jeg vasker det jo jevnlig..Gidder bare ikke gjøre det flere ganger om dagen med mindre vi skal få besøk? Hun utrykte at ja hah jeg var i hverfall ikke som hun. For hun er nøye og i morgen kunne hun hjelpe meg å vaske badet og speilet. Vise meg...For slikt skittent bad kunne man jo ikke ha. "Ja du er ikke mye lik din mor ".  Sa hun. 

Så over til hele poenget her...Hun er SUPER URENSLIG!! Altså da mener jeg ikke bevist, men ubevisst. Hun tror at hun har det rent hjemme, men både jeg og mine søsken har snakket oss i mellom om dette flere ganger, at det er skittent flere steder hjemme hos henne og far. Det er ting hun ikke ser selv. Mugg på bad, skitt rundt toalettet, masse støv osv osv...Dette har jeg prøvd å sagt forsiktig før til henne. At hun kanskje ser dårlig, men den gangen jeg gjorde det ble hun veldig fornærmet (forståelig nok). Hun vasker også svært dårlig om hun skal hjelpe meg eller mine søsken. Det blir en merkelig "kattevask", hvor vi alltid må ta det opp igjen. Slike ting har frustrert oss i mange år, men vi har jo unnlatt å si noe..Å Hun vil jo hjelpe til. 

Men i dag presterte jeg å si at jeg synes hun kan se selv på sitt eget bad! At det er kjempe skittent der, "bare at du ikke ser det" , At jeg hater å gå på do der!  Og at jeg trenger ikke noe hjelp! (Jeg ble en barnslig fornærmet unge der altså 😅) og gikk på mitt eget bad å vasket iherdig speilet og hele sulamitten slik at hun ikke skulle påpeke det noe mer...

Urimelig? Nå har jeg dårlig samvittighet. Vet hun tenker på dette nå å føler seg dårlig...Føler at jeg var veldig frekk altså.

Anonymkode: 5cae6...934

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere høres mer lik enn dere vil innrømme. Gå til henne og bli gode venninner igjen. Jeg ville også hatt dårlig samvittighet haha. Hun er din mor så ja, gå til henne. 

Anonymkode: 4773d...4ea

Skrevet

Synes det er en forferdelig uting å "spy ut ting uten å tenke deg om" uansett hvor du skulle finne på å være fra. Skjerp deg og snakk med folk som folk...

Anonymkode: 0eaee...993

Skrevet

Selvfølgelig sier de fleste ting de ikke mener når de er sinte, men jeg som voksen hadde blitt irritert på mamma om hun kom hjem til meg å kritiserte vaskingen. Prøv å få til en samtale

Anonymkode: 19474...f12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...