AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Del Skrevet 30. september 2022 Ønsker å kjøpe en gressklipper. Kriteriene mine er: Uten ledning, lett, billig, liten hage. Det er ønskelig med fremdrift og biofunksjon, men ikke et krav da jeg tipper de koster mer. Jeg tror med batteri er vesentlig lettere enn med bensin, den må bæres opp noen trappetrinn. Hagen er liten så stort/2 batteri er ikke nødvendig. Har noen noen gode tips? Gjerne under 3000kr. Anonymkode: eaeec...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Del Skrevet 30. september 2022 Sjekk ut Bosch gressklipper. Jeg har en med ledning men ser de finnes uten, nå. Den er lett å bære med seg. Anonymkode: 99b2a...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 30. september 2022 #3 Del Skrevet 30. september 2022 Jeg har Gardena Handymower og er veldige fornøyd. Men har ikke mer enn kanskje 4x5/6 meter hage da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. september 2022 #4 Del Skrevet 30. september 2022 Hei ene koster 799,- over de 3 000,- du sier kunne disse vært noe ? Batteridrevet gressklipper | MEEC MULTISERIE Multiseries (jula.no) Batteridrevet gressklipper | RYOBI ONE PLUS One+ RLM1833XB40 (jula.no) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 2. oktober 2022 #5 Del Skrevet 2. oktober 2022 On 10/1/2022 at 12:32 AM, AnonymBruker said: Ønsker å kjøpe en gressklipper. Kriteriene mine er: Uten ledning, lett, billig, liten hage. Det er ønskelig med fremdrift og biofunksjon, men ikke et krav da jeg tipper de koster mer. Jeg tror med batteri er vesentlig lettere enn med bensin, den må bæres opp noen trappetrinn. Hagen er liten så stort/2 batteri er ikke nødvendig. Har noen noen gode tips? Gjerne under 3000kr. Anonymkode: eaeec...9c3 Skal du ha noe med batteri så koster må du fort ut med litt mer enn 3000. Men, velger du noe fra en serie der du kan kjøpe annet utstyr etterhvert (om/ved behov) som bruker samme batteri så vil du se at det ikke koster allverden. Selv bruker jeg en slik https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/gress--og-kantklipper/gressklipper/bosch-gressklipper-easy-rotak-36v-4%2C0ah/p/58019936 og har en enkel løvblåser og kantklipper som bruker samme batteri. Veldig godt fornøyd. Det er ikke så mye annet utstyr som bruker dette batteriet, så kanskje noe slikt https://www.bauhaus.no/gressklipper-trimmer-ryobi-rlm1833blt1825m-one-18v-1x4-0ah?gclid=EAIaIQobChMIzK3GmYjB-gIVCQB7Ch2FDQcjEAQYBSABEgLEbPD_BwE Sjekk batteritype og se hva annet utstyr som finnes som bruker det samme (tror det er mye for den siste). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Del Skrevet 2. oktober 2022 skrue skrev (4 timer siden): Skal du ha noe med batteri så koster må du fort ut med litt mer enn 3000. Men, velger du noe fra en serie der du kan kjøpe annet utstyr etterhvert (om/ved behov) som bruker samme batteri så vil du se at det ikke koster allverden. Selv bruker jeg en slik https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/gress--og-kantklipper/gressklipper/bosch-gressklipper-easy-rotak-36v-4%2C0ah/p/58019936 og har en enkel løvblåser og kantklipper som bruker samme batteri. Veldig godt fornøyd. Det er ikke så mye annet utstyr som bruker dette batteriet, så kanskje noe slikt https://www.bauhaus.no/gressklipper-trimmer-ryobi-rlm1833blt1825m-one-18v-1x4-0ah?gclid=EAIaIQobChMIzK3GmYjB-gIVCQB7Ch2FDQcjEAQYBSABEgLEbPD_BwE Sjekk batteritype og se hva annet utstyr som finnes som bruker det samme (tror det er mye for den siste). Flere verktøy på samme type batteri er kjempepraktisk, bl.a. siden du slipper å ha 4 forskjellige ladere liggende, og du får bedre kapasitet på redskapen når du alltid har et fulladet batteri eller to i reserve. Og Ryobi har mye utstyr på One+-batterisystemet sitt. Ulempen med at alt bruker samme batteri kommer etter noen år når batteriene begynner å bli dårlige, og selve redskapen fremdeles fungerer fint. Da sitter du plutselig med valget mellom å kjøpe ekstra batterier til blodpris (siden batterisystemet ditt selvsagt har gått ut av produksjon og batteriene bare er å få som reservedeler på bestilling), eller å måtte kassere både gressklipper, drill, hekksaks, løvblåser og kantklipper. Jeg har gått i fella. B&D kan antakelig pushe utrangerte 36V-batterier til meg i mange år fremover. Anonymkode: 92593...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #7 Del Skrevet 14. juni 2023 On 10/1/2022 at 12:41 AM, Kamelia83 said: Jeg har Gardena Handymower og er veldige fornøyd. Men har ikke mer enn kanskje 4x5/6 meter hage da. Liker du den fortsatt? Anonymkode: d3c31...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 15. juni 2023 #8 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Liker du den fortsatt? Anonymkode: d3c31...0b8 Ja absolutt. Men jeg har skaffet meg et ekstra batteri da. Til de gangene gresset har blitt litt for langt, eller det er veldig fuktig (eller om jeg tar naboens plen samtidig) . Da kan det trekke litt mer strøm fra batteriet. Men den klipper veldig jevnt og fint syns jeg, i tillegg til lett å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå