Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips til hva man kan finne på? :)  har ikke venninner som alltid har tid å møtes også bor jeg alene og syns dagene kan bli litt lange og kjedelige…

Anonymkode: e79dd...e25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å sy da jeg var gravid og ble helt hekta! 😄 Ellers ble det mer og mer tv og kg jo nærmere termin jeg kom 😅

Anonymkode: 3b553...49c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg begynte å sy da jeg var gravid og ble helt hekta! 😄 Ellers ble det mer og mer tv og kg jo nærmere termin jeg kom 😅

Åå så gøy! Hva begynte du å sy? :) blir en del tv titting her også, skulle ønske jeg kjente noen som selv var gravid så man kunne ha holdt på med litt hobby ting sammen🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åå så gøy! Hva begynte du å sy? :) blir en del tv titting her også, skulle ønske jeg kjente noen som selv var gravid så man kunne ha holdt på med litt hobby ting sammen🙈

Jeg sydde kosebamser i forskjellige varianter av filt, fant masse inspirasjon på Instagram 😄

Husker jeg også savnet andre gravide å «sparre med». Skrev dagbok her på kg og hadde mye glede av andre gravide i dagbøkene her inne! Ellers synes jeg på mange måter graviditeten ble en ensom tid dessverre. Trøst deg med at det fort blir bråstopp på både tv-tittingen og kjedsomheten når den lille kommer! ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Noen som har noen tips til hva man kan finne på? :)  har ikke venninner som alltid har tid å møtes også bor jeg alene og syns dagene kan bli litt lange og kjedelige…

Er du med i en termingruppe på facebook? Det har jeg vært med mine og via de ble vi en gjeng som møttes som gravide og etter fødsel. Bor i en litt større by, så det har nok også litt å si 🙂

Skrevet

Er i samme situasjon. Har lånt mye bøker på biblioteket, går på gravidyoga, går turer (blir ikke så langt, men tar sin tid likevel hehe), strikker, tar med meg en bok på kafé og ser drømmende på alle som er i foreldreperm… 😅

Tiden går sakte. Men prøver å ta en tur ut hver dag, selv om jeg ikke har noe spesifikt mål. Da går tiden og jeg får frisk luft. 

Anonymkode: cc244...a17

Skrevet

Så vidt jeg husker gjorde min kone omtrent akkurat det samme da hun var gravid som når hun ikke var det.

• Liker 3
Skrevet

Gaming, strikking og lese bok er hobbyene her i hus

Anonymkode: 601bd...61f

Skrevet

Slet med å bevege meg (sykemeldt fra uke 21 pga. bekkenproblemer og prolaps), så det gikk i hva enn jeg kunne gjøre sittende/liggende på sofaen. Kjørte mannen til og fra jobb for å komme meg litt ut og noen dager i uka dro jeg for å bade i varmt basseng. Dro også ofte hjem til mamma og pappa når det ble for kjedelig, tihi. 😇

Anonymkode: fc5f9...5bb

Skrevet

Jeg jobber, spiser og sover 😂 Alt jeg orker om dagen 😂

Anonymkode: 513c4...c2d

Skrevet

Det samme som ellers?

Anonymkode: 516b2...537

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (8 timer siden):

Så vidt jeg husker gjorde min kone omtrent akkurat det samme da hun var gravid som når hun ikke var det.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det samme som ellers?

Anonymkode: 516b2...537

Jeg tolket det som at ts er relativt godt på vei og ikke lenger i jobb. Da er man jo gjerne i den litt kjipe situasjonen at man plutselig har masse fri, men fysisk er litt begrenset … Jeg måtte kutte jobbingen i uke 32, og det er ganske kjedelig når alle andre jo er på jobb! 

Tror ikke noen spør hvordan de skal fylle tiden med full jobb i uke 8, liksom. 😂

Anonymkode: cc244...a17

Skrevet

Jobber du ikke? Eller hvor langt er du eventuelt på vei?

Jeg er gravid, jobber og studerer som vanlig. Sjonglerer familielivet ved siden av, så her er dagene hektisk.

Om du er sykemeldt og hjemme om dagene så skjønner jeg. Det spørs hva du er i form til da, men kanskje er det noe som må ryddes, sorteres eller males hjemme?

Husker også at termingruppen på Facebook møttes et par ganger før fødsel, det er kanskje noe du kan foreslå om du er medlem av noe sånt?

Anonymkode: 3e2b9...8d9

Skrevet

Jeg gjorde akkurat det samme som vanlig, men så var jeg i god form hele veien. Hvis du ikke kan bevege deg så mye kan du feks lage fotobok fra tiden før du fikk barn. 

Anonymkode: ad723...6f4

Skrevet

Jobber du ikke? Jeg blir så sliten av jobbing (uke 29) at jeg knapt har mulighet til å holde noenlunde tritt med husarbeid. Hvis det er kort tid til termin, hva med å bake masse så du har i fryseren til baby kommer? Har du hage? Jeg tenker å så alt av grønnsaker og blomster jeg vil ha til sommeren rett før termin. Lese bøker om baby/barneoppdragelse? 

Anonymkode: 1b9f1...4e5

Skrevet

Jeg gjorde akkurat det samme som før, pusset opp hus frem til vi reiste på sykehuset. 

Ellers lesing, gaming, rydding/sortering, se på tv, ta nettkurs, bake, gå ut, trene, egenpleie.

Anonymkode: 2ec04...188

Skrevet

Jeg gjør der samme jeg gjorde før. Er gradert sykemeldt så har litt mer "fri" da. Går på yoga (alltid gjort), besøker familie og venner som før, går turer (tilpasser etter dagsform), prøvd meg på noen nye oppskrifter, tatt litt og litt hjemme (sortert, organisert, ordnet barnerom), tv/film, podcast og bøker.

Hva med å melde deg på kurs? Gravidyoga, pilates, gravidsvømming? 

Anonymkode: 8781c...986

Skrevet

Bake og lage mat. Ordne og organisere babytøy. Strikke. Sove om man kan. Ta bilder. Venninner tipset meg om å ta bilde når man drar på føden og under fødselen. Jeg var førstegangs og turen til føden var siste gang jeg var «bare meg», på en måte. Jeg er også glad for at vi har bilder fra fødselen. Det var jo en spesiell dag. Vi tok ingen grafiske bilder, altså. 

Anonymkode: 982a0...6f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...