Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er førstegangsgravid. Har begynt å handle litt klær, men synes det er vanskelig å vite hvor mye sv hver str man skal ha! Dette er helt nytt for meg så jeg vet ikke om jeg feks trenger 5, 10 eller 20 av str 56 (bodyer). 

Takker for alle kloke svar, meninger og erfaringer! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minst mulig av de små str. Det er mulig å kjøpe klær når babyen er født også 😊

Anonymkode: 42b0f...bc7

Skrevet

Vi hadde 5 av hvert i str 50 og str 56 før baby ble født. Han gikk rett inn i str 56 så har kjøpt inn en hel del mer av det vi har sett han har behov for i ettertid. 

Husk at det kan være forskjell på hva dere/baby foretrekker av både type klær og materialer også. Vi har f.eks nesten bare brukt heldekkende pysjer i bomull og har derfor måttet kjøpe inn masse slike etter han ble født. Hadde 1 i str 56 i forkant av fødsel, har sikkert 7 nå, 3 uker senere 😅

Husk at butikkene er åpne etter fødsel også, og mange nettbutikker har hurtiglevering på døra!

Anonymkode: dc3d3...236

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi hadde 5 av hvert i str 50 og str 56 før baby ble født. Han gikk rett inn i str 56 så har kjøpt inn en hel del mer av det vi har sett han har behov for i ettertid. 

Husk at det kan være forskjell på hva dere/baby foretrekker av både type klær og materialer også. Vi har f.eks nesten bare brukt heldekkende pysjer i bomull og har derfor måttet kjøpe inn masse slike etter han ble født. Hadde 1 i str 56 i forkant av fødsel, har sikkert 7 nå, 3 uker senere 😅

Husk at butikkene er åpne etter fødsel også, og mange nettbutikker har hurtiglevering på døra!

Anonymkode: dc3d3...236

Er så ufattelig lei den settingen nå, den dukker opp x antall ganger i alle slike tråder😅 må alle bruke samme formulering altså...

Anonymkode: d17d3...7e6

Skrevet

Litt av de minste størrelsene, også handler du inn etter behov når barnet er født😊 Litt ull, noen antrekk du smelter av, en ulldress og noen luer kanskje.

Jeg handlet egentlig ikke noe særlig selv før fødsel, men det var første barnebarn på begge sider, med skilte foreldre på begge sider osv. 
Vi fikk sinnsykt mye klær, og masse ble aldri brukt. Min var gulpebaby, og da brukte jeg mest av det som var lettest å kle av og på. Gikk mye i pysjer med glidelås i starten😅

Vi hadde fått tips om å ikke kjøpe så mye i størrelse 50 fordi de vokser ut av det så fort, men vi kjøpte en liten pysj i ull og en søt body og bukse.
Plutselig startet fødselen litt for tidlig, og vi hadde en baby som passet størrelse 40. Mamma reiste ut og handlet inn for oss i all hast mens vi lå på sykehuset, og det gikk jo fint. 
Størrelse 56 og 62 som jeg hadde masse av brukte vi kanskje to uker hver, føltes det som.

Anonymkode: 8522f...641

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...