Gå til innhold

Hvis du samler sammen babyklær for det første året, hvor mange poser har du da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn ca i vanlige bæreposer?

Følger en youtuber som har pose opp og pose med, er det vanlig? Tror jeg bare fyller en vanlig bærepose, er det litt lite?

Anonymkode: 9127a...a42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 6 poser. Og da er det bare klær, ikke yttertøy osv. Ikke alt er like mye brukt f.eks noen arveplagg og fra klespakke som ikke ble brukt så mye. Hva som er passe kommer jo helt ann på ungen og hvor ofte du vasker klær. Vår gulper masse så vi måtte ha en god del ekstra bodyer f.eks. 

Anonymkode: 8988c...0cd

• Liker 1
Skrevet

Tja.. ca 1 bærepose per størrelse. Untatt str 50 og 56, de hadde fått plass i samme 😉 

Så fra str 50-86, 6 bæreposer.

Bare en bærepose? Da har du ikke mange plagg i hvert størrelse? Eller så har du en svær bærepose 🤪

Skrevet

Tror jeg ryddet vekk to bæreposer, kanskje to og en halv, med str. 50 og 56. Han brukte 50 i fire måneder (hoppet nesten over 56, men vi hadde en del siden "alle" mente man hoppet over 50..), så det var alt fra tjukk ull til kortermede bodyer. Ryddet nettopp vekk alt tøy i 62 bortsett fra bukser samt alt av kortermet i 68 nå, og det fylte ikke en bærepose engang. Er åtte måneder og bruker 62 i bukser og 68 (noe 74) i annet tøy, og tror det som er i bruk nå fyller en hel bærepose.

Anonymkode: 32bf1...239

Skrevet

Vi har sikkert en bærepose i hver størrelse (mye arveklær), så ja, der vil jeg tro. Om alle klærne du har får plass i en går jeg ut fra at du enten har en veldig liten baby, eller i alle fall ikke en som gulper mye. 

Anonymkode: 72c9c...fb2

Skrevet

Jeg fikk 4 plastesker med babyutstyr. Ikke alt var klær, men vil gjette på at det ble ca 10 poser totalt. Fylte opp vaskekurvene iallfall 

• Liker 1
Skrevet

Tipper 10-12 poser kanskje. Fikk 3 poser tøy av en venninne i 56-62 i tillegg til det vi allerede hadde. Rakk ikke bruke alt det. Men vi vasket ikke klær hver dag, så da blir der jo litt klær da. 

Anonymkode: 09c5e...0a2

• Liker 1
Skrevet

Har akkurat solgt unna pent brukt babytøy fra str 50-68. Det ble 8 bæreposer. Så har jeg donert to bæreposer. 

Anonymkode: dd49b...37a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har akkurat solgt unna pent brukt babytøy fra str 50-68. Det ble 8 bæreposer. Så har jeg donert to bæreposer. 

Dette var etter to barn altså. Hadde nok blitt mindre hadde det bare vært ett. Men har kjøpt forholdsvis lite til andremann. 

Skrevet

90 % av baby/småbarnstøyet til våre 3 barn var arveklær og klær kjøpt på loppemarked (masse nytt tøy på loppemarked, hvis man vet hvilke loppemarked som er bra på klær). Der sparte vi jammen meg utrolig mange tusenlapper 🤗 Så vi har hatt veldig rikelig med baby/småbarnstøy, men minimalt var kjøpt av oss selv. Veldig bra nå som barna er større og MYE dyrere i drift 🤭

Anonymkode: 97653...37b

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sånn ca i vanlige bæreposer?

Følger en youtuber som har pose opp og pose med, er det vanlig? Tror jeg bare fyller en vanlig bærepose, er det litt lite?

Anonymkode: 9127a...a42

Babyklær er jo bittesmå. Så, nei, flere enn et par poser er ikke normalt. Og det er jo også normalt å kvitte seg (selge, donere, gi videre) klær når baby vokser ut av dem. 

Skal vi alle forbruke som en YouTube så har vi ikke noe særlig til jord å gi ungene våre (men hva rolle spiller fremtiden når de hadde 1002 søte outfits som småknerter?)

Og når vi først snakker «normalt». Normalt i Norge? Her selv de som er «relativt fattige» svømmer i luksus? Eller normalt for folk flest i verden? Der man er happy med to plagg, så en får vasket det baby ikke har på seg? 

Anonymkode: 9c20e...cf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...