Gå til innhold

Reise til Island, ikke lov med snus?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ikke brukt epok sjøl, men snuste skruf hvit med 2 prikker på styrke, og syntes den var svakere den de hadde på Island 😕

Endret av *Marihøna*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Softgun er også forbudt om noen tenkte på å ta med det 🤣 Eksen ble tatt med det for noen år siden og fikk bot.

Skrevet

Alle jeg kjenner som snuser og har reist til island legger all snusen sin i kofferten sin. Altså ikke i håndbagasjen. Det har gått helt fint med alle sammen. En hadde kjøpt snus på flyplassen for å ha med seg nedover, og gikk med tax free posen full i snus ombord på flyet. Posen ble tatt fra han når de kom frem på Island.

Anonymkode: 099de...8a8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alle jeg kjenner som snuser og har reist til island legger all snusen sin i kofferten sin. Altså ikke i håndbagasjen. Det har gått helt fint med alle sammen. En hadde kjøpt snus på flyplassen for å ha med seg nedover, og gikk med tax free posen full i snus ombord på flyet. Posen ble tatt fra han når de kom frem på Island.

Bagasjen blir vel kjørt gjennom røntgen i tollen, slik som i Norge? Da hadde jeg heller hatt det i håndbagasjen (men i en veske). Den blir jo ikke scannet på vei inn i landet. Hvis man først skal smugle, da. 

Anonymkode: 9ffc8...f16

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Bagasjen blir vel kjørt gjennom røntgen i tollen, slik som i Norge? Da hadde jeg heller hatt det i håndbagasjen (men i en veske). Den blir jo ikke scannet på vei inn i landet. Hvis man først skal smugle, da. 

Anonymkode: 9ffc8...f16

Det er ikke gitt at de ser (all) snusen bare fordi bagasjen går gjennom røntgen. Jeg hadde en gang med meg alt for mye øl fra utlandet, men de så ikke alle boksene i kofferten min🤭

Anonymkode: 8cb9f...052

• Nyttig 1
Skrevet

Ta en V6 tyggegummi eske ellernoe å putt dem der 😋Fint å ha noen iallefall om man er avhengig 💟 

• Liker 1
Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det virkelig ikke lov til å ta med snus til Island? 😳 

Skal være der i 2 uker i forbindelse med jobb. Er det andre nikotinprodukter å få tak i der oppe? Ikke røyk🤮

Anonymkode: 25d70...0f0

Jeg snuste på Island. Ingen bryr seg😉

Skrevet
8 hours ago, Kjetil E said:

Jeg ser at Island sammen med Sri Lanka og Singapore er de 3 landene hvor dette er forbudt. For å si det slik tror jeg hadde foretrukket å bli tatt med dette på Island fremfor i Singapore ihvertfall.

Har tidligere hatt med mye snus til Singapore. Det er noen år siden jeg var der sist, men det gikk fint.

Ser at de strammet inn etter 2016, men man havner ikke i galgen om man blir tatt med snus.

• Liker 2
Skrevet (endret)

«Det islandske tollvesenet presiserer på sine sider at det er helt forbudt å ha med seg snus inn i landet. – Snus blir konfiskert og man får en bot på 8 islandske kroner per gram, forteller Erna Stefánsdóttir hos det islandske tollvesenet til Dinside.»

Hvor mange gram er det i en boks med snus? Og hvor mange bokser bruker du på to uker?

Endret av Hulderen
Skrevet
Wsky skrev (14 timer siden):

Ta en V6 tyggegummi eske ellernoe å putt dem der 😋Fint å ha noen iallefall om man er avhengig 💟 

Ah, lurt🤣 den tar jeg til meg🤣

Skrevet
Hulderen skrev (14 timer siden):

«Det islandske tollvesenet presiserer på sine sider at det er helt forbudt å ha med seg snus inn i landet. – Snus blir konfiskert og man får en bot på 8 islandske kroner per gram, forteller Erna Stefánsdóttir hos det islandske tollvesenet til Dinside.»

Hvor mange gram er det i en boks med snus? Og hvor mange bokser bruker du på to uker?

Helst 14 bokser🙈 men kanskje jeg nøyer meg med 7, får heller skjerpe meg litt🙈

Skrevet

Innser at jeg har smuglet snus ulovlig i flere år når jeg leser på toll sidene. Tobakksfri snus er jo ikke lov å ta inn i Norge engang😬 

Jaja, om tolla på island er like sløv, så går det vel helst bra🤣

Skrevet (endret)

Jøss... Dette var jeg faktisk ikke klar over.  Sært! 😅  Hvorfor er sigg lov, men ikke snus? :klo:  Du får ta med deg noe nikotinplaster og/eller tyggis da, TS (edit : om det er lov da) :fnise:

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Skrevet
Linny111 skrev (22 timer siden):

Softgun er også forbudt om noen tenkte på å ta med det 🤣 Eksen ble tatt med det for noen år siden og fikk bot.

Ut av ren nyfikenhet... Hvorfor tok han med softgun til Island, lizm? :overrasket: 🤪

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så de så det ikke i sikkerhetskontrollen?

Bagasje som kommer inn til landet har ikke sikkerhetskontrollen noe med, så sant det ikke er tollsone og en skal videre med andre fly. 

En ser ikke hvor vedkommende skal og hvem som eier innsjekket bagasje når en får opp innsjekket bagasje på røntgenmaskinen, da får en bare opp bildene av innholdet. En stokk snus er ikke noe en reagerer på, det er ikke ulovlig å føre ut av Norge. 

Anonymkode: 2d95f...220

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Helst 14 bokser🙈 men kanskje jeg nøyer meg med 7, får heller skjerpe meg litt🙈

Det vil jo koste deg litt i tapt snus, men boten blir ikke så stor. Hvis det er løssnus (40 g per boks), så blir boten på 4480 islandske kroner, som tilsvarer 330 norske kroner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (22 minutter siden):

Jøss... Dette var jeg faktisk ikke klar over.  Sært! 😅  Hvorfor er sigg lov, men ikke snus? :klo:  Du får ta med deg noe nikotinplaster og/eller tyggis da, TS (edit : om det er lov da) :fnise:

Det var jo ikke heller lov med øl før 1989... Så alle drakk sprit i stedet. Kjempefint. 

Anonymkode: b4506...ddb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Linny111
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker 42 said:

Ut av ren nyfikenhet... Hvorfor tok han med softgun til Island, lizm? :overrasket: 🤪

Skulle gi det i bursdagsgave til broren sin. Han var derfra.

Skrevet

Ja, de selger kick up som har koffein og sånn i seg ihvertfall. 

Og ja, du får bot og snusen blir konfiskert om du blir oppdager. Boten var på 6000 for noen år siden🙃🙃

Anonymkode: 62966...f1d

Dette stemmer ikke. Jeg var på Island i Mai i år med snus, som de sjekket i tollen. Fikk den med meg inn i landet uten videre problem. 

Anonymkode: f0850...584

Skrevet

Veldig rart. De tok ikke min i mai i år, hadde 10 bokser posjon. 

Anonymkode: f0850...584

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...