AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Samboer og jeg har 4 barn sammen. Alt er galt, men ingenting spesifikt er galt. Om det gir mening. Vi vil gjerne ha dette forholdet, men vi kommuniserer plutselig så dårlig og han virker bare kaldere og kaldere. Vi er liksom der hvor jeg føler at han ikke klarer å gå, men blir pga hele pakken. Han elsker meg sier han, men følelsene har fått seg en skikkelig knekk. Finnes det håp? Kan et forhold være så og si omtrent over, for at et par så klarer å kjempe seg «tilbake»? Hilsen vettskremt sjel som elsker mannen sin ubetinget og hemningsløst🥹 Anonymkode: 7c23a...c8d 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Overskriften fikk en skrivefeil: Er det noen der ute som fremdeles er i et forhold som en gang skrantet så fælt at det omtrent var slutt? Finnes det håp? Anonymkode: 7c23a...c8d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Ja.. vi hadde en sånn knekk ifjor. mannen var sikker på at han ville gå. Jeg minte han på at det familielivet vi hadde da med unger og alt, kom han da aldri til å få tilbake. Altså, at han aldri ville kunne fåtilbake kjernefamilien som vi nå har. så sa jeg at han fikk velge da, og varsle meg når han hadde ringt FVK for mekling. han ombestemte seg omtrent tvert. vi har hatt mange lange samtaler og jobba oss igjennom det. Kjøpte oss nytt hus, fikk ny start og har det nå bedre enn før. Så håp er det, absolutt! En ny frisk start trenger ikke være nytt hus, men en omveltning i trakten kan jo være bra! Anonymkode: b86d4...eaa 1 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Ja, det er fullt mulig hvis begge jobber for å få det til. Anonymkode: 1580d...1f5 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hilsen vettskremt sjel som elsker mannen sin ubetinget og hemningsløst🥹 Hvis dette stemmer, hvorfor sliter dere da? Dette siste utsagnet ditt korrelerer ikke helt med hva kvinnfolk flest oppriktig mener og føler. Det pleier å være slik; Jeg forventer at han elsker meg ubetinget og hemningsløst men jeg elsker han med haug av betingelser. Så vær ærlig med oss her, hvilke betingelser må han innfri til at du kan elske han "ubetinget og hemningsløst"? Anonymkode: 44a86...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #6 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg tror dere bare er slitne. Sikkert inne i en dårlig periode, det går over. Anonymkode: d39b1...d20 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #7 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis dette stemmer, hvorfor sliter dere da? Dette siste utsagnet ditt korrelerer ikke helt med hva kvinnfolk flest oppriktig mener og føler. Det pleier å være slik; Jeg forventer at han elsker meg ubetinget og hemningsløst men jeg elsker han med haug av betingelser. Så vær ærlig med oss her, hvilke betingelser må han innfri til at du kan elske han "ubetinget og hemningsløst"? Anonymkode: 44a86...9c4 ??? Anonymkode: d39b1...d20 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #8 Skrevet 1. oktober 2022 Vi var separert i nesten et år før vi fant tilbake til hverandre. Har vært sammen i 15 år etter det og satser på mange flere år. Anonymkode: f9c16...e8f 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #9 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror dere bare er slitne. Sikkert inne i en dårlig periode, det går over. Anonymkode: d39b1...d20 Vi har i løpet av 2 år fått 2 barn og totalrenovert bolig, så dette stemmer 100%. Anonymkode: 7c23a...c8d 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #10 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis dette stemmer, hvorfor sliter dere da? Dette siste utsagnet ditt korrelerer ikke helt med hva kvinnfolk flest oppriktig mener og føler. Det pleier å være slik; Jeg forventer at han elsker meg ubetinget og hemningsløst men jeg elsker han med haug av betingelser. Så vær ærlig med oss her, hvilke betingelser må han innfri til at du kan elske han "ubetinget og hemningsløst"? Anonymkode: 44a86...9c4 Greit at du er skeptisk, men jeg elsker han ubetinget, sånn er det bare. Jeg har ingen unormale eller urimelige krav han må innfri av noe slag. Anonymkode: 7c23a...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #11 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja.. vi hadde en sånn knekk ifjor. mannen var sikker på at han ville gå. Jeg minte han på at det familielivet vi hadde da med unger og alt, kom han da aldri til å få tilbake. Altså, at han aldri ville kunne fåtilbake kjernefamilien som vi nå har. så sa jeg at han fikk velge da, og varsle meg når han hadde ringt FVK for mekling. han ombestemte seg omtrent tvert. vi har hatt mange lange samtaler og jobba oss igjennom det. Kjøpte oss nytt hus, fikk ny start og har det nå bedre enn før. Så håp er det, absolutt! En ny frisk start trenger ikke være nytt hus, men en omveltning i trakten kan jo være bra! Anonymkode: b86d4...eaa Godt å høre at det er mulig ❤️ Takk Anonymkode: 7c23a...c8d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #12 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi var separert i nesten et år før vi fant tilbake til hverandre. Har vært sammen i 15 år etter det og satser på mange flere år. Anonymkode: f9c16...e8f Så glad på deres vegner og takk for håp❤️ Anonymkode: 7c23a...c8d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #13 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg var på Finn for å fine bolig til meg og sønnen, orket bare ikke mer. Var bare krangling, dårlig stemning, og han nekter å snakke om tingene. Han skjønte alvoret til slutt, heldigvis. Det er 6 år siden, nå er vi gift, to barn og har det veldig fint Anonymkode: f8e9b...f1d 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #14 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var på Finn for å fine bolig til meg og sønnen, orket bare ikke mer. Var bare krangling, dårlig stemning, og han nekter å snakke om tingene. Han skjønte alvoret til slutt, heldigvis. Det er 6 år siden, nå er vi gift, to barn og har det veldig fint Anonymkode: f8e9b...f1d Veldig glad på deres vegner, og så utrolig godt å høre at det kan gå🙏🏻 Anonymkode: 7c23a...c8d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #15 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis dette stemmer, hvorfor sliter dere da? Dette siste utsagnet ditt korrelerer ikke helt med hva kvinnfolk flest oppriktig mener og føler. Det pleier å være slik; Jeg forventer at han elsker meg ubetinget og hemningsløst men jeg elsker han med haug av betingelser. Så vær ærlig med oss her, hvilke betingelser må han innfri til at du kan elske han "ubetinget og hemningsløst"? Anonymkode: 44a86...9c4 At de ikke snakker forbi hverandre? Bitter much? Men ja TS - har opplevd det. Men det skjer ikke av seg selv, så bestill time på FVK. Anonymkode: de4e5...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #16 Skrevet 1. oktober 2022 Vi har gjennom 20 år sammen hatt to dårlige perioder. Ingen som hadde gjort noe feil. Men vi var, som flere allerede har nevnt, slitne. Det var mye som skjedde (prøverør, og dødsfall i familie, og krevende jobbsituasjon). Vi sluttet å prioritere hverandre, man tok gjerne ut irritasjon på den andre, gadd ikke bruke tid sammen som kjærester, alt fysisk forsvant, og det var stadig uenigheter. Men vi satt oss ned og pratet sammen, innså at det var oss uansett, så begynte vi å prioritere tid sammen. Vendepunktet var en langhelg i utlandet, bare oss, med litt luksus. Vi fant tilbake til de vi var, med gode samtaler, mye raushet og mye fysisk nærhet. Andre krisen var ikke like ille. Men jeg tror det var fordi vi hadde verktøyene, vi visste det var en periode, at det ville snu igjen. Vi var bare var venner som samarbeidet godt noen måneder, klarte å unngå all kranglingen fra første runde. Og plutselig var vi tilbake. Jeg tror egentlig at om man har hatt noen gode år, med mye kjærlighet. Og krisen ikke skyldes ekstreme ting som utroskap, vold, og slikt, eller at man var for ulike men at man som forelsket ikke så det, at det alltid vil være et grunnlag man vil finne tilbake til der, bare begge jobber for det. I stedet for går mange, med forklaringen "vokst fra hverandre". Anonymkode: 3baa4...d2a 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #17 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har i løpet av 2 år fått 2 barn og totalrenovert bolig, så dette stemmer 100%. Anonymkode: 7c23a...c8d Dette er oppskriften på å kjøre et forhold i grøften. Når ingen av partene setter foten ned og sier at dette er galskap, så smuldrer tilliten og kjærligheten opp. Anonymkode: 9f4e1...40e 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #18 Skrevet 1. oktober 2022 Ja, han "mistet følelser", eller ble forvirret, men før det ble helt slutt bestemte han seg for at han ville prøve igjen. Jeg var nok ikke så god å leve med, og vi strevde med kommunikasjonen. Jeg vet ikke helt hvordan, men vi klarte det. Det var syv år siden, og vi har nå vært gift i 20 år. Anonymkode: 5ac40...507 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #19 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Greit at du er skeptisk, men jeg elsker han ubetinget, sånn er det bare. Jeg har ingen unormale eller urimelige krav han må innfri av noe slag. Anonymkode: 7c23a...c8d Du beskrev nettopp at dere har fått to barn og totalrenovert et hus på to år. Det ER unormale og urimelige krav. Anonymkode: 9f4e1...40e 1
Ulla Ullsokk Skrevet 1. oktober 2022 #20 Skrevet 1. oktober 2022 To barn på to år og totalrenovering?? Det er oppskriften på brudd! Men ja, det kan reddes! Dere må snakke skikkelig sammen, og helst ta et par timer med en tredjepart. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå