Gå til innhold

Psykisk helse, selvskading, og mislykket selvmordsforsøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om dette er et tema som er lovlig her inne, men spør for jeg er oppriktig nyskjerring.. 

Noen ganger får jeg så vonde følelser inni meg at jeg bare vil bort! Jeg vet disse følelsene betinget og lar seg trigge av enkelte faktorer, så prøver ta forbehold.. Men ikke alltid like lett. 

Idag var en slik dag. Følelsene ble enormt vonde og bare ble og ble der. 

Har aldri skadet meg selv, men følte faktisk et ønske om dette idag. Ville bare skjerme og erstatte de emosjonelle smertene mine med fysisk smerte. Men jeg gjorde ingenting. 

Fikk også tanker om å bare avslutte alt. Ta tabeletter eller hoppe utfor en bru. Få smertene bort. 

Men gjorde selvfølgelig ikke det heller.. 

Nå går det litt bedre, og heldigvis kommer disse emosjonelle smertene skjeldent. 

MEN jeg trenger å vite mer! For å stoppe meg neste gang.. Og forhindre at disse tankene ender i handling. 

Psykolog og behandling ja, det vil jeg neppe få iom jeg har det slukt kanskje 1 gang i året. Men idag ble jeg skremt over meg selv. 

Er det noen som noen gang faktisk har forsøkt å ta livet sitt? Hva tenkte dere? Frykt, anger, sinne, sorg, lettelse? Og hva stoppet dere, og hva har forhindret at dere ikke gjentok dette? 

Hilsen redd og skamfull meg.. 

Anonymkode: cdf48...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke lov å snakke om her på KG, anbefaler å ringe legen eller en hjelpetelefon.

Ønsker deg alt godt. ❤️

Endret av Blåttvann
  • Hjerte 1
Skrevet

Vil bare gråte av det svaret.. 

At det ikke er lov å prate om. 

Jeg vil jo bare vite. Slik at jeg ikke skal gjøre noe på impuls, noe som kan få fatale konsekvenser. 

Skal man bare tie om alt det som er vanskelig og snakke om..!? 😭

Anonymkode: cdf48...42a

• Hjerte 3
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

Matas, moderator. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...