AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 En uke siden, forrige fredag, tok jeg (K27) en biopsi av en kul i brystet. Legen kunne ikke si noe om hva det var fordi hun ikke visste og tok derfor biopsi for å finne ut av hva det er. Har nå gått en uke, har fortsatt ikke fått svar, men i dag har hele 3 forløpskoordinatorer for kreft og en overlege fra patologisk avdeling vært inne og sett på helsejournalen min på helsenorge. Som om at panikken ikke var grusom fra før ble jeg helt kjørt i bakken etter dette. Betyr det at de har funnet kreft? Nå er det i tillegg fredag og jeg kan ikke ringe de for å høre. Er helt svimmel av angst nå… noen som har erfaring med dette? Anonymkode: c5e0e...088 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Overlegen fra patologen er nok den som har analysert biopsien du tok, så det er helt naturlig at han har vært innom journalen din. Angående forløpskoordinatene vet jeg ikke, men krysser fingrene for deg. Og ring avdelingen på mandag, så får du forhåpentligvis et svar <3. Anonymkode: 4d16f...cb3 2
Purple_Pixiedust Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Jeg tenker de hadde ringt deg med en gang hvis det var noe. De må jo alle gå inn og se i journalen for å i det hele tatt vurdere situasjonen. Det inkluderer forløp. Et forløp kan være å vurdere at nei, her trengs ingen tiltak. Men jeg tror ikke mitt svar vil berolige deg. For jeg kan ikke si at det ikke er slik jeg tenker er sannsynlig. Nå er du redd og du tenker det verste. Rasjonelle tanker om at som oftest er det ikke kreft, går kanskje ikke inn. Så jeg vil oppfordre deg til å heller prøve å tenke at all redsel, panikk osv nå, er naturlig. Så forsøke å akseptere at dette får du ikke svar på nå. Høre med ditt nettverk om de kan hjelpe å avlede, og så tenke at dette får du svar på, på mandag. Det vil kreve masse mental styrke. Det vet jeg. Men det er enten det, eller å bli overbevist om at du nå er dødsdønt. 3 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Hvor innpå helsenorge ser du hvem som har vært innpå der? håper at alt går bra for deg ❤️ Anonymkode: a8332...211 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Huff, forstår angsten din, men prøv å ikke la tankene ta fullstendig av. Jeg har selv hatt brystkreft, så vet hvordan det er. Men det at patologen har sett på svaret trenger ikke bety det verste i det hele tatt, de skal se på prøvesvaret uansett om det er bra eller dårlig. Masse lykke til 🥰 Anonymkode: 11e72...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Man havner vel under pakkeforløp i det man tar en slik biopsi, og det er jo bra for det gjør at man ikke faller mellom to stoler i tilfelle det skulle være kreft. Så slik jeg tolker det trenger det ikke være påvist kreft for at de folkene har sett i journalen din. Anonymkode: e787f...65d 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #7 Skrevet 30. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor innpå helsenorge ser du hvem som har vært innpå der? håper at alt går bra for deg ❤️ Anonymkode: a8332...211 Du går inn på pasientjournal og trykker deretter på tabben som heter «Tilgangslogg» tusen takk 🤍 Anonymkode: c5e0e...088
GammelKaktus Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 Som en over sier så havner du inn under dette pakkeforløpet med en gang det er mistanke så det betyr ikke nødvendigvis at det er noe, så ikke stress før du vet, letter sagt enn gjort. Selv om det er lørdag i morgen så er det kanskje mulighet for å ringe og høre med de. Uansett så håper jeg det ikke er noe. 🥰 1 1
Bombasi Skrevet 1. oktober 2022 #9 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Betyr det at de har funnet kreft? Det er ingen automatikk i det. Faktisk er det på den avdelingen de analyserer biopsien. Og når du er en pasient og har en sak inne i denne avdelingen, som biopsi, så er det helt normalt at flere koordinatorer og konsulenter fra den avdelingen er inne på journalen din. Lett for meg å si, men tror du skal ta det helt med ro inntil videre. Hadde det vært kreft så ville du mest sannsynlig fått telefon om det på fredag. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #10 Skrevet 1. oktober 2022 Tusen takk for alle svar! Føler meg litt bedre i dag, og håper alt ordner seg Anonymkode: c5e0e...088 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #11 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): En uke siden, forrige fredag, tok jeg (K27) en biopsi av en kul i brystet. Legen kunne ikke si noe om hva det var fordi hun ikke visste og tok derfor biopsi for å finne ut av hva det er. Har nå gått en uke, har fortsatt ikke fått svar, men i dag har hele 3 forløpskoordinatorer for kreft og en overlege fra patologisk avdeling vært inne og sett på helsejournalen min på helsenorge. Som om at panikken ikke var grusom fra før ble jeg helt kjørt i bakken etter dette. Betyr det at de har funnet kreft? Nå er det i tillegg fredag og jeg kan ikke ringe de for å høre. Er helt svimmel av angst nå… noen som har erfaring med dette? Anonymkode: c5e0e...088 Derfor burde man ikke se I journalen sin. Nå må du vente med angst istedenfor å få god informasjon ved en samtale senere. Anonymkode: a1fcd...40e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #12 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg var i samme situasjon, opplevde det samme. Fikk også beskjed om at jeg kunne ta med meg noen til legekonsultasjonen. Men jeg hadde ikke kreft. Anonymkode: 57ba9...609 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #13 Skrevet 1. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg var i samme situasjon, opplevde det samme. Fikk også beskjed om at jeg kunne ta med meg noen til legekonsultasjonen. Men jeg hadde ikke kreft. Anonymkode: 57ba9...609 Og må legge til at det var midt i koronatiden, så fikk litt bange anelser. Anonymkode: 57ba9...609
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå