AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Er i uke 8, men kaster ikke opp. Er bare skikkelig kvalm, og i perioder svimmel og vondt i hodet. Kan jeg spørre legen om å få noe mot kvalmen selvom jeg ikke spyr? Per nå så fører det til at jeg må spise så ofte og mye for å lindre litt, men det hjelper kortvarig og særlig på jobb når jeg sikkert «bruker opp» maten litt raskere. Alt i alt så føler jeg meg konstant «syk» og det er så slitsomt når man gjerne vil yte sitt beste både på jobb og med 3-åringen etter jobb. Det er heller ikke gunstig for meg å spise sånn jeg gjør nå, for jeg bør gå opp så lite som mulig. Om ikke man får kvalmestillende, har dere andre råd? Anonymkode: c82f6...628
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Jeg spurte legen (spesialist), og han sa jeg kunne ta postafen. Jeg kastet heller ikke opp, men jeg var grusomt kvalm hvert eneste våkne minutt. Det gjorde underverker i første svangerskap. Litt mindre effekt i senere svangerskap, men det funket. Anonymkode: 9cfba...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Postafen er reseptfritt i små pakninger. Anonymkode: 32ffa...25b 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er i uke 8, men kaster ikke opp. Er bare skikkelig kvalm, og i perioder svimmel og vondt i hodet. Kan jeg spørre legen om å få noe mot kvalmen selvom jeg ikke spyr? Per nå så fører det til at jeg må spise så ofte og mye for å lindre litt, men det hjelper kortvarig og særlig på jobb når jeg sikkert «bruker opp» maten litt raskere. Alt i alt så føler jeg meg konstant «syk» og det er så slitsomt når man gjerne vil yte sitt beste både på jobb og med 3-åringen etter jobb. Det er heller ikke gunstig for meg å spise sånn jeg gjør nå, for jeg bør gå opp så lite som mulig. Om ikke man får kvalmestillende, har dere andre råd? Anonymkode: c82f6...628 Kvalmestillende får man hvis man sliter såpass med kvalme. Jeg får kvalmestillende da jeg sliter med ekstrem kvalme noen ganger, det er veldig plagsomt. Så ja, det kan du få. Anonymkode: f02ef...de1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Jeg fikk det før jeg begynte å spy. Har kastet opp helt til nå og er i uke 17. Har prøvd B6 vitamin fra legen, aprifran (tror jeg det het) og prostafen. Ingenting hjalp, men man kan helt klart få prøve selv om man ikke kaster opp Anonymkode: 8f289...a87 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg spurte legen (spesialist), og han sa jeg kunne ta postafen. Jeg kastet heller ikke opp, men jeg var grusomt kvalm hvert eneste våkne minutt. Det gjorde underverker i første svangerskap. Litt mindre effekt i senere svangerskap, men det funket. Anonymkode: 9cfba...ac8 Fikk du ta det hele svangerskapet? Anonymkode: b60b0...4db
Anonym6789 Skrevet 1. oktober 2022 #7 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg kastet opp da, men legen var uansett tidlig ute med å skrive ut resept på postafen. Tror det var for å være førevar sånn at jeg skulle klare å jobbe, siden kvalme og oppkast tappet meg for energi 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #8 Skrevet 1. oktober 2022 23 hours ago, AnonymBruker said: Er i uke 8, men kaster ikke opp. Er bare skikkelig kvalm, og i perioder svimmel og vondt i hodet. Kan jeg spørre legen om å få noe mot kvalmen selvom jeg ikke spyr? Per nå så fører det til at jeg må spise så ofte og mye for å lindre litt, men det hjelper kortvarig og særlig på jobb når jeg sikkert «bruker opp» maten litt raskere. Alt i alt så føler jeg meg konstant «syk» og det er så slitsomt når man gjerne vil yte sitt beste både på jobb og med 3-åringen etter jobb. Det er heller ikke gunstig for meg å spise sånn jeg gjør nå, for jeg bør gå opp så lite som mulig. Om ikke man får kvalmestillende, har dere andre råd? Anonymkode: c82f6...628 Be legen om kvalmestillende. Jeg gikk på kvalmestillene i mange uker med andremann uten å ha kastet opp en eneste gang. Var skikkelig kvalm og medisinen var det som gjorde at jeg kunne fungere litt og faktisk være endel på jobb. Hvis livskvaliteten er dårlig pga kvalme, så bør man kunne få kvalmestillende. Hvis du får medisiner så ta den dosen du får beskjed om, ikke mindre. Jeg merka kjempeforskjell på å ta ful dose over tid, og å hoppe over noen tabletter. Anonymkode: fb2d4...403 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #9 Skrevet 1. oktober 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Fikk du ta det hele svangerskapet? Anonymkode: b60b0...4db Du trenger sannsynligvis ikke ta det så lenge. Anonymkode: fb2d4...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå