AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Jeg kjøper klær til tenåringen mon i bursdagsgave. Min venninne reagerte på det. Mente at klær burde han utenom bursdagsgave. Han får selvfølgelig klær utenom bursdag resten av året.Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 0d39e...922
Embla Othea Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Klær er selvfølgelig helt innafor til bursdagsgave. 3
Toyah Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Mine får klær både til bursdag og jul. Gjerne noe de ønsker seg litt ekstra. For meg er det en naturlig gave. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Innafor, definitivt. Men ikke billige truser og sokker, liksom. Anonymkode: 575c3...c73 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Mamge tenåringer ønsker seg jo klær i gave? Vi snakker ikke om en 4åring her... Anonymkode: d1d7d...5c9
Daria Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Klær han trenger eller klær han ønsker seg? Forskjellen kan være stor... 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #7 Skrevet 30. september 2022 Om det er type hverdagsklær, yttertøy som trengs likevel er det kjipt. Men tenåringer flest har vel lange ønskelister med dyrere klær og merkeklær de bare ønsker seg fordi det er kult, det er trygt innafor. Uansett - det eneste som teller er i grunn hva tenåringen selv synes Anonymkode: f43e7...cea 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 Kjøper absolutt ikke klær i gave til barna mine nei, det holdes utenom Anonymkode: feb7b...73a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #9 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg tenker at klær er ting du er pliktig å holde barnet med. Kjøper du klær, så må det være noe ekstra moteplagg han/hun ellers ikke ville fått. Ellers blir det som å kjøpe ett års forbruk på brød og pålegg til barnet til bursdag. Anonymkode: ef6b1...843
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #10 Skrevet 1. oktober 2022 Vår nesten-tenåring pønsker seg bare klær! Det hun trenger, får hun selvfølgelig utenom, men ekstra fine og/eller dyre klær som strengt tatt ikke er nødvendige, er forbeholdt jul/bursdag. For eksempel ønsker hun seg nå er veldig fin, ganske dyr boblevest. Det blir muligens julegaven. Anonymkode: 28257...889 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #11 Skrevet 1. oktober 2022 Klær de trenger får de hele året. Til bursdag og jul kan de få ting de egentlig ikke trenger men som de ønsker seg av andre grunner. Anonymkode: 65de5...82f 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #12 Skrevet 1. oktober 2022 Hos oss får de det de minst trenger for å klare seg, men hvis de ønsker seg flere bukser enn de klarer seg med mellom klesvasker eller dyrere sko enn jeg ønsker å kjøpe, er det ting de kan ønske seg eller kjøpe selv (de får ukelønn for å gjøre husarbeid og hjelpe til der det trengs.) Vi har ansvar for å lære dem om verdien av penger før de tråkker i luksusfella. Anonymkode: d70a1...cc4 1
Gjest ti10 Skrevet 1. oktober 2022 #13 Skrevet 1. oktober 2022 Synes det er helt i orden. Går ut fra at du kjøper ting du vet han liker. Ser at noen mener at det kommer an på om det er klær han trenger eller ønsker seg, men det har jo med økonomi å gjøre. Da jeg var liten, fikk jeg gjerne ny vinterjakke, vintersko osv. til jul eller bursdag. Økonomien var slik at foreldrene mine gjorde det på den måten, og jeg kan ikke huske at jeg reagerte på det, jeg fikk jo lov til å velge den jeg ville ha (innenfor rimelighetens grenser). Og spesielt nå for tiden når mange har stram økonomi, må det jo være en grei måte å gjøre ting på. Synes ikke noe om å gi folk dårlig samvittighet fordi de er fornuftige med pengene sine.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #14 Skrevet 1. oktober 2022 Klær i gave er selvsagt helt fint. Hvis barnet hadde blitt sur for klær i gave så kan de jo heller gå i kjipe klær som gis bort gratis etc da. Anonymkode: c29e0...220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå