Gå til innhold

Kredittkort i matbutikken! Trumf Visa - kun for å få større bonus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg fortelle hva jeg gjorde i dag. Mange vil sikkert bare le av meg, men det er helt ok 😂 Bare le.

Jeg er en forsiktig fyr. Livredd for kredittkort. Tenk om jeg ikke klarer å betale ved forfall og lar det balle på seg. Inkasso og rett i luksusfellen. Jeg fikk skrekken da en kamerat hadde rotet seg bort og måtte søke om gjeldsordning for noen år siden.

Jeg har fått meg et kredittkort med selvvalgt grense på 10.000 kr. Trumf visa. 

i dag måtte jeg ut og handle og fant gode tilbud på Kiwibutikken.  Betalte med kredittkortet 1.875,25 kr. (Det var litt pinlig å dra frem kredittkort)

Kom hjem med varene, hvetemel, kaffe, fiskepudding, et par øl og middagsmat for en stund.

Da jeg hadde pakket ut, gikk jeg inn på nettbanken og opprettet en ny konto som jeg kalte Trumf matkonto.  Så overførte jeg 1.875,25 kr fra lønnskontoen min og inn på den nye matkontoen.  Dette har jeg tenkt å gjøre hver gang jeg bruker kortet. Da skal det jo ikke bli noe problem å betale kredittkortregninga når den forfaller.

Nå gleder jeg meg til å samle mer trumfpoeng, som jeg venter med å ta ut til en gang jeg trenger dem mest.

sånn var litt av min dag i dag.  Jeg rakk også å bli riktig våt av en regnbyge som falt rett i hodet på meg da jeg drev på å bære inn varene mine.

🤠🍁🍂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer. :) 

Jeg har akkurat begynt å bruke kredittkort selv etter å ha vært livredd. Men det er jo så kjekt at de fleste kort har apper eller nettsider der forbruket registreres, og så setter man av penger til det man kjøper, kjøper ikke mer enn man vanligvis ville ha gjort, og så sparer man penger i tillegg. :) 

Men hvor har du det fra at det er pinlig å dra fram kredittkort? Det er det vel ikke. 

Jeg har nå ett bensinkort som gir 4% på alle kjøp på bensinstasjoner (diesel, bilvask, alle varer), ett matkort som gir 2% på alle kjøp i alle matbutikker, kiosker og lignende, ett som gir 1% poeng til flyreiser som jeg bruker på alt forbruk utenom mat, og så har jeg Coop-medlemskap der jeg har registrert matkredittkortet slik at jeg får 3% hver gang jeg handler der, og så Trumf-medlemsskap som gjør at jeg får 1% på Kiwi/Meny i tillegg til de 2% på matkortet hvis jeg husker å be den ansatte scanne medlemskortet (jeg tåler det og det gir da mer rabatt enn de 2% påTrumf Visa). Hvis man ikke flyr noe særlig vil det sikkert lønne seg å bruke Trumf Visa på alt av forbruk bortsett fra konkurrerende matbutikker siden man får 0,5% bonus på alle kjøp. :) 

Anonymkode: 9086e...78e

Skrevet

Og jeg har gjort akkurat det samme, etter at jeg fikk tips i tråden min 😉 Det går som det suser, men jeg betaler inn med én gang istedenfor å vente til forfall.

Har vært litt tull med at jeg ikke fikk inn bonusen med en gang den første uka jeg brukte det, men i følge Trumf så lå problemet hos dem.

Anonymkode: 12a69...126

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gratulerer. :) 

Jeg har akkurat begynt å bruke kredittkort selv etter å ha vært livredd. Men det er jo så kjekt at de fleste kort har apper eller nettsider der forbruket registreres, og så setter man av penger til det man kjøper, kjøper ikke mer enn man vanligvis ville ha gjort, og så sparer man penger i tillegg. :) 

Men hvor har du det fra at det er pinlig å dra fram kredittkort? Det er det vel ikke. 

Jeg har nå ett bensinkort som gir 4% på alle kjøp på bensinstasjoner (diesel, bilvask, alle varer), ett matkort som gir 2% på alle kjøp i alle matbutikker, kiosker og lignende, ett som gir 1% poeng til flyreiser som jeg bruker på alt forbruk utenom mat, og så har jeg Coop-medlemskap der jeg har registrert matkredittkortet slik at jeg får 3% hver gang jeg handler der, og så Trumf-medlemsskap som gjør at jeg får 1% på Kiwi/Meny i tillegg til de 2% på matkortet hvis jeg husker å be den ansatte scanne medlemskortet (jeg tåler det og det gir da mer rabatt enn de 2% påTrumf Visa). Hvis man ikke flyr noe særlig vil det sikkert lønne seg å bruke Trumf Visa på alt av forbruk bortsett fra konkurrerende matbutikker siden man får 0,5% bonus på alle kjøp. :) 

Oi, du er mer dreven på dette enn meg. Jeg har også et kort til drivstoff, det går funt, bare glemte det i farta. 😄

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og jeg har gjort akkurat det samme, etter at jeg fikk tips i tråden min 😉 Det går som det suser, men jeg betaler inn med én gang istedenfor å vente til forfall.

Har vært litt tull med at jeg ikke fikk inn bonusen med en gang den første uka jeg brukte det, men i følge Trumf så lå problemet hos dem.

Anonymkode: 12a69...126

Jeg har lastet ned appen. Vil bonusen vises der?  Det var tråden din som fikk meg til å søke om kortet 😄

Endret av Adobyen
Skrevet

Jeg hadde helt klart gjort det samme hvis jeg hadde handlet på Kiwi! Jeg har akkurat skaffet meg BankNorwegians kort, fatter ikke hvorfor jeg ikke gjorde dette for lenge siden. Det samme gjelder ViaTrumf.

Anonymkode: c807b...d93

Skrevet

Pinlig med kredittkort, hæ? Og hvorfor beholder du ikke bare pengene på konto og betaler på forfall, så kan du få noen kroner i renter i det minste? Rentefritt lån er jo en av fordelene med kredittkort når det først brukes riktig. Og det må da være tungvint å drive og betale inn hver gang man handler, istedenfor en gang i mnd.

Anonymkode: 4b944...ffb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg får ikke trumf visa. Har lån på 1,2 mill, eier hus. Årslønn va 450.000. Får ikke.

Anonymkode: 9e4c5...08b

Skrevet

Jeg har 5 kredittkort som jeg bruker til ulike ting og handler absolutt alt med disse kortene. Jeg har ikke vanlig debetkort i det hele tatt. Jeg har gjort det sånn i mange år nå.

Anonymkode: 860e5...aa6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har 5 kredittkort som jeg bruker til ulike ting og handler absolutt alt med disse kortene. Jeg har ikke vanlig debetkort i det hele tatt. Jeg har gjort det sånn i mange år nå.

Har du alltid klart å betale hele saldoen ved forfall?  Det er jo det som krever disiplin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får ikke trumf visa. Har lån på 1,2 mill, eier hus. Årslønn va 450.000. Får ikke.

Huff. Jeg visste ikke at det var så strengt.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pinlig med kredittkort, hæ? Og hvorfor beholder du ikke bare pengene på konto og betaler på forfall, så kan du få noen kroner i renter i det minste? Rentefritt lån er jo en av fordelene med kredittkort når det først brukes riktig. Og det må da være tungvint å drive og betale inn hver gang man handler, istedenfor en gang i mnd.

Anonymkode: 4b944...ffb

Jo, jeg setter pengene inn på egen konto til regninga kommer.  Det gjør jeg for å få pengene bort fra brukskontoen. Da blir det nok noen øre i renter.  Jeg betaler ikke til kredittselskapet før regningen kommer.  Det var det en annen her som fortalte.
Nei da, det er jo ikke pinlig, det skal ikke være det,  men det var bare et øyeblikk jeg følte det likevel.

Endret av Adobyen
Skrevet
Adobyen skrev (1 time siden):

Har du alltid klart å betale hele saldoen ved forfall?  Det er jo det som krever disiplin.

Selvfølgelig. Jeg bruker da ikke mere penger enn jeg ville gjort ellers bare fordi kortet jeg bruker heter kredittkort.

• Liker 2
Skrevet

Selv satte jeg ned kredittgrensen til 5k, setter inn 5k fast hver måned og bruker kortet der man får trumfbonus. For eksempel kiwi, apotek 1, mester grønn etc. Bruker jeg opp de 5k så er det enkelt å overføre mer. Veldig kjekt. 

Anonymkode: 3ed73...898

Skrevet

Vi har brukt trumf kredittkort i flere år, men betaler en gang i mnd. Vi er ikke så nervøse av oss. Vi får ca 5000-6500 kr i trumf hvert år. Vi burde nok vært flinkere til å bruke Viatrumf, men det glemmer vi, dessverre.

Skrevet

Det kommer til å gå fint så lenge du gjør det slik :) du må bare aldri låne fra neste måned, da blir det trøbbel.

Jeg betaler absolutt alt med kredittkort selv, det er ingenting flaut med det. Regningen betales fullt hver måned. Det er bare en måte å spare penger/poeng på. Men jeg var vel 27-28 før jeg stolte nok på meg selv til å få mitt ene kredittkort, og er glad jeg ventet så lenge til jeg hadde god økonomisk kontroll.

Anonymkode: 0fe69...cb3

Skrevet

Har ikke betalt med debetkort på snart ti år. Hvorfor skulle jeg det? Du får absolutt ingenting igjen for å betale med debetkort.

Jeg har ulike kort jeg bruker på forskjellige ting og som gir ulike typer kickback, men først og fremst kort som lar meg fly verden rundt og bo på hotell, tilnærmet gratis.

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, de er veldig strenge!

Vi ble nektet flere ganger før vi til slutt fikk. Søkte hvert halvår om å få kort med 20 000 i kreditt, fikk tilslag fjerde gangen 😄

Vi har lite gjeld og god inntekt, aldri hatt en betalingsanmekning. så fatter ikke hvorfor de nektet. Var helt uproblematisk å få kredittkort med 100 000 i kreditt fra andre kredittkort i samme periode.

Anonymkode: 53e99...f5c

Skrevet
Jdz skrev (11 minutter siden):

Har ikke betalt med debetkort på snart ti år. Hvorfor skulle jeg det? Du får absolutt ingenting igjen for å betale med debetkort.

Jeg har ulike kort jeg bruker på forskjellige ting og som gir ulike typer kickback, men først og fremst kort som lar meg fly verden rundt og bo på hotell, tilnærmet gratis.

Hvilke kort har du? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...