Gå til innhold

Forbereder menn og kvinner seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er en forskjell, men det er ikke sikkert. Har akkurat begynt å date en mann på 30 som ikke har hatt sex på 8 år. Greit nok det, men det jeg lurer på: Hvor mye forbereder menn og kvinner seg på et forhold eller en relasjon? Jeg vet jo godt at begge parter har lyst på en relasjon med det motsatte kjønn, men det sjokkerer meg (jeg er kvinne) over hvor dårlig forberedt mannfolka jeg er med er. Feks har jeg lest en del om hva menn vil (at de ønsker å føler seg begjært og at kvinnen skal vise at hun nyter, både seg selv men også å gi) og jeg har lest litt om hva man sier og ikke sier i dating-prosesser etc. dette har jeg lært mye av og det har ikke tatt særlig med tid, men merker at en del av de mannfolka jeg møter er grønne SELV om de er interessert. Når man er interessert, vil man jo vise seg fra sin beste side og være aktiv og veldig på den andres nytelse for eksempel. Jeg tenker at man som interessert vet litt mer om hvordan man oppfører seg, eller er jeg helt på jordet? Er det ikke vanlig å lese en og annen artikkel eller på et forum om hva man gjør og ikke gjør i slike situasjoner? Ofte blir jeg veldig overrasket over det jeg tenker er dårlig forberedelse. Noen tanker? Hold det pent, takk.

Anonymkode: d801f...606

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forberedelse? Det er vel ikke en eksamen. Være seg selv, funker ikke det så får det bare være.

Anonymkode: 73571...991

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forberedelse? Det er vel ikke en eksamen. Være seg selv, funker ikke det så får det bare være.

Anonymkode: 73571...991

Nei. Det handler selvfølgelig også om relasjoner og å være en god partner. Alt handler ikke om en selv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

merker at en del av de mannfolka jeg møter er grønne SELV om de er interessert

Hva konkret er det de gjør som du mener de burde gjort annerledes?

Anonymkode: ef61d...bb4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva konkret er det de gjør som du mener de burde gjort annerledes?

Anonymkode: ef61d...bb4

Han, feks, mener han ikke har kontroll over når han kommer og ikke. Jeg, som kvinne vet at han både kan stoppe opp, gjøre andre ting på meg imens eller holde ved penisroten for å forsinke utløsning. Jeg vet jo også at det er veldig viktig for meg at han både slikker og fingrer før penetrering. Det er sånne enkle ting man kan lese om på et forum på ti minutter. Eller datingsituasjon: det å komme med spørsmål og være interessert i den andre uten å prate om bare seg selv. Det siste er en annen.

• Liker 3
Skrevet

Men det er altså bare eksempler. Finnes sikkert flere, på begge sider.

• Liker 1
Skrevet

Mannen min er aldri forberedt på noen ting. Vi har vært gift i 22 år

Anonymkode: dd258...53b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg vet jo godt at begge parter har lyst på en relasjon med det motsatte kjønn, 

Det er to feil i denne setningen.

Anonymkode: 28b79...564

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er to feil i denne setningen.

Slutt og kveruler og svar heller ordentlig. Herregud så slitsom du er. Gå og korrekturles en roman isteden, det er tross alt fredag.

• Liker 4
Skrevet

Du kan lese til krampa tar deg men hvis ikke du har selvinnsikt og evne til å gå i deg selv så hjelper det ikke, du blir ikke forberedt.

Skrevet
Duff skrev (4 minutter siden):

Du kan lese til krampa tar deg men hvis ikke du har selvinnsikt og evne til å gå i deg selv så hjelper det ikke, du blir ikke forberedt.

Det var jo heller ikke poenget.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Slutt og kveruler og svar heller ordentlig. Herregud så slitsom du er. Gå og korrekturles en roman isteden, det er tross alt fredag.

Nei,det er du som er jævlig dramatisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha, ok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sorry hvis jeg traff en nerve.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sorry hvis jeg traff en nerve.

Du svarer helt ufyselig. 

Anonymkode: 6578f...222

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du svarer helt ufyselig. 

Anonymkode: 6578f...222

Bare dropp og svar i tråden hvis det bare skal være metadebatt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han, feks, mener han ikke har kontroll over når han kommer og ikke. Jeg, som kvinne vet at han både kan stoppe opp, gjøre andre ting på meg imens eller holde ved penisroten for å forsinke utløsning. Jeg vet jo også at det er veldig viktig for meg at han både slikker og fingrer før penetrering. Det er sånne enkle ting man kan lese om på et forum på et ti minutter

Man lærer ikke å ha god sex av å lese en artikkel om det på nettet, man må erfare det og gjennomføre det selv. Dessuten, vi damer er ikke like, så det nytter ikke nødvendigvis å lese om "hva damer liker". For meg er det feks bare irriterende å bli tatt på klitten under penetrering selv om jeg leser på nett at mange damer liker dette... Jeg synes også "nå skal jeg prøve å ikke komme så fort"-sex fort blir kunstig/knebla stemning vs den stemninga jeg vil ha av at mannen nyter. Begge deler har jeg måttet avlære kjæresten å gjøre...

Anonymkode: 2797f...65a

• Liker 1
Skrevet

forberede deg til hva da?

å yte det beste av deg selv? slikt forhold vil da ikke vare. og derfor er det best med noen som allerede kjenner deg i din naturlige form. 

fordi du vil ikke kunne gi det beste av deg konstant, vil du?

Anonymkode: 51b0f...000

Skrevet

Jeg har gått i terapi for å jobbe med følelser og meg selv, lest masse selvhjelpsbøker og psykologiske, meditert daglig for å åpne hjertet, øvd meg sosialt for å bli mer selvsikker, begynte å ta vare på utseendet og gå til frisøren hver tredje måned og investere i hudpleie og ny garderobe, trening for å få bedre kropp. Brukte noen år som frivillig singel på dette og nå legger alle gutta seg flate etter meg 😊 De gjorde forsåvidt det før også men etter all innsatsen ble jeg klar for å ta de i mot på en sunn måte for meg selv og vite hva jeg er verdt 🙂

Før en date så forbereder jeg meg med hudpleie, hårkur, barbering, god musikk, gjerne nye klær for anledningen, rydder og vasker hjemme og skifter sengetøy hvis det er aktuelt å invitere daten hjem 😉

Anonymkode: 8473b...c95

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg er det feks bare irriterende å bli tatt på klitten under penetrering

Anonymkode: 2797f...65a

Er det en ting man kan gjøre for å være sikker på at jeg ikke kommer, Så er det å drive med klitten min under samleie. Bare distraherende og irriterende 😂

Anonymkode: d7c85...9b0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...