Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget at jeg er gravid, jobber kun som vikar i vikarbyrå, har fått et fast oppdrag fram til jul, men etter jul er det uvisst. Vikar byrå vil selvfølgelig finne oppdrag for meg, men det er så uvisst hvor mye det blir. 

Leste noe om at om jeg jobber mindre enn 75 % så vil barnefar få mindre foreldre penger. 

Jeg er litt stresset for å ikke få nok jobb. Noen som har noen råd? 

Anonymkode: cea0c...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har det vel kommet en ny regel om at far får foreldrepenger i 8 uker uavhengig av aktivitet mor har, men skal han ha foreldrepenger lenger så må mor oppfylle aktivitetskravet på 75%. 

Anonymkode: 7e461...04a

Skrevet

Du må vel jobbet iallefall 6 mnd for å få foreldrepenger. Og da får dere begge permisjon og penger. Om ikke får du engangsstønad og mannen din for ikke permisjon

Om du ikke får jobbet lenge nok ta engangsstønad. Vi klatre oss på det og 1 lønn fra mannen mik

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har det vel kommet en ny regel om at far får foreldrepenger i 8 uker uavhengig av aktivitet mor har, men skal han ha foreldrepenger lenger så må mor oppfylle aktivitetskravet på 75%. 

Vet du, jeg har lest det feil. Det er kun hvis mor ikke har rett på foreldrepenger at de 8 ukene gjelder for far. Beklager 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...