Gå til innhold

Vil forlate ham men vet ikke om det er riktig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste (24 år) som jeg ble kjent siden 6 måneder siden. Han sa at hans mor ble skilt med faren sin og hans far hadde ikke ha kontakt med ham etter sin mors skilmisse, hans far flyttet og hadde hatt ikke kontakt med ham. Hvis han har oppvokst i slike familie, da kan han forlate også sin barn hvis vi en dag skiller oss. Jeg vil en god far for min barna. Er jeg sant på dette?

Anonymkode: e5070...7b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du forhåndsdømmer din kjæreste fordi hans far forlot sin mor og han? Forsto jeg deg rett? 

Anonymkode: 6f7e1...874

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du forhåndsdømmer din kjæreste fordi hans far forlot sin mor og han? Forsto jeg deg rett? 

Anonymkode: 6f7e1...874

Helt riktig.

• Liker 1
Skrevet

Stakkars mann, tenk å bli forlatt av sin far.

Anonymkode: 762de...d83

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en kjæreste (24 år) som jeg ble kjent siden 6 måneder siden. Han sa at hans mor ble skilt med faren sin og hans far hadde ikke ha kontakt med ham etter sin mors skilmisse, hans far flyttet og hadde hatt ikke kontakt med ham. Hvis han har oppvokst i slike familie, da kan han forlate også sin barn hvis vi en dag skiller oss. Jeg vil en god far for min barna. Er jeg sant på dette?

Så alle feil dine foreldre har gjort skal også du gjøre?

Anonymkode: fa2c3...223

• Liker 10
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke riktig å forlate en kjæreste for noe hans far gjorde da kjæresten var liten. Men viss du har så lite tiltro til ham, så bør du forlate ham for hans skyld. Han fortjener noen som ikke dømmer han for noe som ligger en generasjon tilbake i tid. 

• Liker 4
Skrevet

Ja, forlat han. La han få noen bedre enn deg. 

Anonymkode: 4b799...b31

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er umulig å vite men du burde vente lenge med å få barn og bli godt n8k kjent med han til å finne ut om han har noen issues. Menn som ikke har hatt en far er ofte mindre empatiske og mindre følsomme, mer egoistiske 

Anonymkode: b729d...916

• Liker 1
Skrevet

Hvis du mener dette seriøst så er du verre enn kjæresten din sin far. 
Du har ikke skjønt at mennesker er ikke skyldige i sine foreldres feil. 
Jeg vil anta at han er stikk motsatt av det du tror. 

Anonymkode: 57335...b75

• Liker 1
Skrevet

Du kan da ikke seriøst mene det? Du straffer kjæresten din for noe hans far har gjort??

Anonymkode: 5f567...3c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan da ikke seriøst mene det? Du straffer kjæresten din for noe hans far har gjort??

Anonymkode: 5f567...3c4

Hun straffer ikke han, hun ivaretar sine barn. Det er noe flere her inne med fordel kunne lært av.

Anonymkode: d5800...ee5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er umulig å vite men du burde vente lenge med å få barn og bli godt n8k kjent med han til å finne ut om han har noen issues. Menn som ikke har hatt en far er ofte mindre empatiske og mindre følsomme, mer egoistiske 

Enig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Menn som ikke har hatt en far er ofte mindre empatiske og mindre følsomme, mer egoistiske 

Sludder

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fordi…det er fedre som hovedsakelig bidrar til utvikling av empati for andre, og til å tenke på andre mennesker?

Denne påstanden må du nesten komme med en vitenskapelig kilde til. Personlig «forskning» teller ikke.

Anonymkode: de1bd...422

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fordi…det er fedre som hovedsakelig bidrar til utvikling av empati for andre, og til å tenke på andre mennesker?

Denne påstanden må du nesten komme med en vitenskapelig kilde til. Personlig «forskning» teller ikke.

Anonymkode: de1bd...422

Det sier seg vel selv? Empati er en spesifikt maskulin egenskap, så klart man ikke utvikler den om man ikke har en far.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det sier seg vel selv? Empati er en spesifikt maskulin egenskap, så klart man ikke utvikler den om man ikke har en far.

Gratulerer!!! Du vant prisen for årets dummeste innlegg på Kg, og det er godt gjort!! Fy faen, for en fjott du er 🤣🤣🤣

Anonymkode: 21c40...1c0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gratulerer!!! Du vant prisen for årets dummeste innlegg på Kg, og det er godt gjort!! Fy faen, for en fjott du er 🤣🤣🤣

Anonymkode: 21c40...1c0

Vet at mange her er bitter på menn, men det forandrer jo ikke virkeligheten. Se f.eks. på ditt eget innlegg, har du noen gang møtt en mann som skriver slik?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet at mange her er bitter på menn, men det forandrer jo ikke virkeligheten. Se f.eks. på ditt eget innlegg, har du noen gang møtt en mann som skriver slik?

Ikke meg du spør, men det har jeg sett mange ganger.

Du har tydeligvis aldri hørt om konseptet kommentarfelt på Facebook, prøv og les et under en VG-sak så tar det ikke lang tid før du ser en mann skrive slik.

Til TS - kan det ikke være helt motsatt? At han vet hvor fælt det er å bli forlatt av en far og at han aldri vil gjøre det mot sine barn?

Jeg foreslår at du snakker med han i stedet for å dømme.

Og at kanskje du ikke reproduserer deg selv heller før du lærer deg dette. Hva blir det neste, dere etablerer en fin familie men så må du skille deg fordi du finner ut at bestefaren hans var utro mot bestemor i 1962?

Anonymkode: a064c...b04

• Liker 1
Skrevet

Min far er rusmisbruker, jeg har endt opp med å jobbe med rus og psykiatri. Det er ikke min feil at pappa ruser seg, og jeg er så glad for at jeg aldri har møtt mennesker som dømmer meg ut fra det. 
Jeg har lært mye om hvordan mine barn IKKE skal ha det, og det tipper jeg kjæresten din har også. Men han fortjener bedre enn noen som dømmer ham for noe hans far har gjort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du har tydeligvis aldri hørt om konseptet kommentarfelt på Facebook, prøv og les et under en VG-sak så tar det ikke lang tid før du ser en mann skrive slik.

Ellers takk, det er en årsak til at jeg ikke er bitter på menn, og det er at jeg ikke velger å omgåes de dårligste.

Kanskje det kunne være en idé for de mest bitre damene her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...