Gjest Brasiliansk-gutt Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Jeg har to ganger tidligere gått til brasiliansk voksing. Jeg skrev på dette forumet da og fikk "klar" beskjed om å ikke gå til dette stedet igjen grunnet at dem benytter voksing med strips. Tok derfor kontakt med ei jeg tidligere har snakket med for å høre om hun nå utførte brasiliansk på menn. Hun gjorde ikke dette, men sa at hun skulle forsøke å skaffe meg noe hard voks - slik at jeg eventuelt kunne gjøre det på meg selv. Hyggelig gjort, noen dager senere møtte jeg henne på salongen og kjøpte noe hard voks av henne blant annet. Vi kom i godsnakk og hadde en ålreit tone. Til slutt fikk jeg reservert en time hos henne for å få utført brasiliansk med hard voks. Det viste seg fort at hun ikke var like flink som den andre salongen jeg har gått til. Behandleren (dame) jeg har gått til der har vært utrolig effektiv og tatt alt både foran og bak. Det eneste som har holdt meg fra å gå dit er dette at dem bruker voks med strips og litt problemer med huden på pungen etterpå. Derfor prøvde jeg altså en ny salong. Og det hele ble en gedigen skuffelse der jeg helt klart og tydelig etterpå sa at jeg ikke var fornøyd og vurderte å skifte tilbake til den andre salongen grunnet dårlig behandling. Vi ble enige om en rimeligere pris på voksingen og jeg skulle komme tilbake og bli vokset på nytt når jeg hadde stusset håret - slik at jeg skulle bli fornøyd. Jeg dro fra dette nye stedet med ufattelige mengder voks bak. Og også ganske mange rester av voks foran. Mens hun tok bort alt foran(under behandlingen) kommenterte hun at neste gang kan vi jo lage et mønster. En grunn til at hun ikke fikk bort så mye var at håret mitt var litt langt - hun hadde ingen saks til å stusse håret. Ble derfor enige om at jeg skulle komme tilbake når jeg hadde fått stusset håret slik at det ville være enklere å fjerne dette (slik som jeg skrev). Nå for litt siden ringte jeg henne og plutselig har tonen fått en ganske annen lyd. Nei, jeg må ha misforstått - hun mente ikke at jeg skulle komme tilbake. Hun trodde liksom at jeg hadde gått over til å bruke den forrige salongen. Dette har jeg jo selvfølgelig ikke gjort ettersom vi ble enige om at jeg skulle komme tilbake. Også kjøpte jeg hard voks produkter for nesten 1000 kroner. Behandlingen kostet også litt, men jeg betalte litt mindre - til vanlig tar hun nesten 700 kroner - og det er helt vannvittig ettersom det ikke virker som hun er særlig dyktig. Hun sa at jeg kunne komme tilbake til henne for andre behandlinger, men at hun ikke lenger vil utføre brasiliansk på menn. Behjelpelig til å holde og alt under behandlingen var jeg og gjorde ikke noe galt. Så hun har vel fått en sperre... Så hva bør jeg gjøre nå? Få et avslag i pris på hard voksen jeg kjøpte? Ta en behandling gratis - f.eks. voksing av brystet og mage - har litt lyst til dette (men litt skeptisk ettersom hun jeg var mye med i sommer kommer hjem på en liten juleferie nå - og da blir det kanskje litt kos i høyet... vet ikke om hun liker glatte menn). Eller kanskje ta en full voksing av hele kroppen, litt deilig å kjenne hvordan det føles... Kanskje jeg burde ringe den forrige behandleren min og høre om hun kan bruke den harde voksen jeg har kjøpt på meg... og ev. få det litt billigere siden hun ikke benytter deres voks? Jeg håper noen har tilbakemeldinger til meg... og takker for alle som svarer... :-)
Gjest Dalwhinnie Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 Du maser deg til en behandling hun egentlig ikke ønsker å utføre på deg og så skal du etterpå ha prisavslag på en helt ok vare du selv har valgt å kjøpe hos henne?
Gjest Brasiliansk-gutt Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 For det første så maste jeg ikke på henne - vi ble sammen enige om å prøve - og det var hun som foreslo det. Jeg presset ikke på eller noe som helst... Når hun da ikke klarer å levere det hun skal (elendig til å utføre behandlingen) kan en jo ikke forvente annet - prisavslag slik det passer seg alle andre steder i samfunnet. En betaler da en stor sum penger for å få dette utført og da må en som kunde kunne forvente at det blir utført skikkelig... Det blir kanskje litt disgusting for noen å diskutere det så direkte, men jeg mener da dette fullt er rett... spesielt da jeg tidligere har benyttet et annet sted der de klarer å levere.... men der ikke har hard wax...
Gjest Brasiliansk-gutt Skrevet 29. november 2005 #5 Skrevet 29. november 2005 Jeg krever ikke prisavslag for varen jeg kjøpte; men anser at dette kan være en fornuftig løsning da hun ikke klarte å levere den brasilianske jeg etterspurte...
Dagensdiva Skrevet 30. november 2005 #6 Skrevet 30. november 2005 Go for it..hvis hun selv valgte å gå med på det...bør du jo få noe avslag hvis hun ikke greide å gjøre det riktig. Men som jeg skjønte det fikk du noe avslag der og da?? Men prøv!! Lykke til!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. november 2005 #7 Skrevet 30. november 2005 Jeg krever ikke prisavslag for varen jeg kjøpte; men anser at dette kan være en fornuftig løsning da hun ikke klarte å levere den brasilianske jeg etterspurte... ← Men skrev du ikke at du fikk prisavslag på selve voksingen? Da skjønner jeg ikke hva du klager etter. Brasiliansk voksing på menn er vanskeligere enn på kvinner, og du godtok at hun gjorde dette til tross for at du visste at hun hadde liten/ingen erfaring med nettopp dette. Resultatet ble dårlig og du fikk avslag i prisen pga det. Hva er da problemet??
Gjest Brasiliansk-gutt Skrevet 30. november 2005 #8 Skrevet 30. november 2005 Problemet er det faktum at hun lovte (og vi ble enige) om at jeg skulle komme tilbake og få utført ny voksing siden jeg betalte prisen (400 kroner) og ikke var fornøyd. Hun foreslo til og med at jeg kunne betale neste gang (når jeg kom tilbake) - men nå har hun totalt snudd. Jeg får da ikke det jeg har blitt lovet og betalt for - det er problemet.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #9 Skrevet 30. november 2005 litt rart at hun ikke hadde en saks liggende i salongen sin? ellers får du ta opp saken med tv2 hjelper deg dette hadde vært morsomt å sett på tv hihi
Catzy Skrevet 1. desember 2005 #10 Skrevet 1. desember 2005 Send et brev til forbrukerrådet. De kan sikkert hjelpe deg. Catzy
Gjest Brasiliansk-gutt Skrevet 1. desember 2005 #11 Skrevet 1. desember 2005 Forbrukerrådet ja, det kunne jo være noe... Hun skal iallfall ikke få lov til å fortsette slik i denne bransjen. Jeg skal iallfall hindre utallige potensielle kunder i å benytte salongen hennes. Når en slik behandler ikke evner å levere kvalitet og god service så anbefaler jeg andre heller om å dra til den første salongen jeg var ved...
la_luz Skrevet 2. desember 2005 #12 Skrevet 2. desember 2005 Hvorfor gikk du ikke tilbake dit du var fornøyd i første gang
Gjest Brasiliansk-gutt Skrevet 2. desember 2005 #13 Skrevet 2. desember 2005 Fordi dem som tidligere sagt bruker voks med strips - og jeg ønsker hard voks fordi dette skal gi mindre irritasjon... Dette er grunnen... nå må jeg nok dra tilbake til den andre salongen. Men før dette skjer skal den andre behandleren får rette opp feilen hun har gjort...
Gjest gjest Skrevet 2. desember 2005 #14 Skrevet 2. desember 2005 Synes du skal beholde håret både oppe og nede jeg. Høres helt æsj ut med en mann uten kroppshår!!!! :hår:
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #15 Skrevet 2. desember 2005 Jeg forstår ikke at du turde å la noen som ikke hadde gjort dette før sette i gang med behandling av dine edlere deler! Det hadde jeg virkelig aldri gjort!
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #16 Skrevet 2. desember 2005 Forbrukerrådet ja, det kunne jo være noe... Hun skal iallfall ikke få lov til å fortsette slik i denne bransjen. Jeg skal iallfall hindre utallige potensielle kunder i å benytte salongen hennes. Når en slik behandler ikke evner å levere kvalitet og god service så anbefaler jeg andre heller om å dra til den første salongen jeg var ved... ← Kjære deg, jeg må virkelig si at jeg synes du er urimelig. Damen hadde ikke gjort dette på en mann før, men ble enig med deg om å forsøke likevel. Da kan du jo ikke regne med at hun er ekspert heller! Dessuten har du allerede fått avslag på behandlingen! Underlig at du gidder å bruke så mye energi på en dårlig erfaring. Du visste jo at hun ikke hadde gjort dette på en mann før (er visst mye vanskeligere enn på kvinner), og hvis du ikke var fornøyd med avslaget du allerede har fått burde du ha klaget på det der og da. Dere avtale jo riktignok at du skulle komme tilbake, men likevel... Hun har tydeligvis ombestemt seg med hensyn til å gjøre dette igjen, og det må hun jo få lov til. Det virker nesten som om du er snurt fordi hun ikke ville gi deg den etterbehandlingen dere egentlig hadde avtalt? Nei, kom deg videre og ikke bruk energi på å gjøre livet surt for en som du i utgangspunktet ba om å utføre noe hun ikke pleide å gjøre/hadde gjort før!
Amalthea Skrevet 2. desember 2005 #17 Skrevet 2. desember 2005 Kjære deg, jeg må virkelig si at jeg synes du er urimelig. Damen hadde ikke gjort dette på en mann før, men ble enig med deg om å forsøke likevel. Da kan du jo ikke regne med at hun er ekspert heller! Dessuten har du allerede fått avslag på behandlingen! Underlig at du gidder å bruke så mye energi på en dårlig erfaring. Du visste jo at hun ikke hadde gjort dette på en mann før (er visst mye vanskeligere enn på kvinner), og hvis du ikke var fornøyd med avslaget du allerede har fått burde du ha klaget på det der og da. Dere avtale jo riktignok at du skulle komme tilbake, men likevel... Hun har tydeligvis ombestemt seg med hensyn til å gjøre dette igjen, og det må hun jo få lov til. Det virker nesten som om du er snurt fordi hun ikke ville gi deg den etterbehandlingen dere egentlig hadde avtalt? Nei, kom deg videre og ikke bruk energi på å gjøre livet surt for en som du i utgangspunktet ba om å utføre noe hun ikke pleide å gjøre/hadde gjort før! ← Tenkte det samme men orket ikke skrive.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 2. desember 2005 #18 Skrevet 2. desember 2005 Tenkte det samme men orket ikke skrive. ← Samme her
Jane How Skrevet 2. desember 2005 #19 Skrevet 2. desember 2005 Men hun lovte han jo behandling senere, hvorfor trekker hun seg i ettertid, hvorfor love i det hele tatt? Hadde hun ikke tilbudt han det, hadde han kanskje krevd mer avslag?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 3. desember 2005 #20 Skrevet 3. desember 2005 Men hun lovte han jo behandling senere, hvorfor trekker hun seg i ettertid, hvorfor love i det hele tatt? Hadde hun ikke tilbudt han det, hadde han kanskje krevd mer avslag? ← Hun hadde aldri utført dette på en mann før, var villig til å prøve, men fikk det ikke til. Fyren visste at hun ikke hadde gjort det før, og gikk likevel med på å prøve. Jeg vil anta at hun følte seg presset der og da, og dermed gikk med på å prøve igjen (en antagelse jeg delvis bygger på trådstarters tidligere innlegg om hvordan han har mast og prøvd å overtale diverse hudpleiere til å gjøre dette, gjentatte ganger), men at hun etter en stund angret og rett og slett ikke vil prøve igjen, meget mulig fordi hun ikke tror hun vil få det til da heller. Du kan gjerne si at da burde hun heller ikke gått med på å si at hun skulle prøve igjen, men jeg synes likevel ikke trådstarter har vært utsatt for noen urimelig behandling. Trådtarter visste tross alt at han ikke var garantert 100% resultat og han har fått prisavslag. Jeg skjønner heller ikke dette med at han forventer at hun skal få det til neste gang når hun ikke fikk det til den første. Brasiliansk på menn er vanskelig, og hun vil ikke prøve flere ganger. Skjønner at dette kan være surt for han, men ærlig talt så synes jeg at dette er å gjøre en fjær til fem høns.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå