AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Andre med asperger som sliter med det å kjenne på følelser? Å vite hva man føler og å beskrive hva man føler? Også er dette noe det er mulig å bli bedre på? Såfall hvordan? Jeg fikk høre det av en ny behandler i dag at det visst var veldig vanlig å ha det slik om man hadde asperger, men jeg har aldri hørt om det før? Også sa hun noe sånt som "du finner sikkert mer om det på nett", men fant ikke stort når jeg googlet, så tenkte da jeg skulle forsøke spørre her. Anonymkode: 62afa...bea
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Andre med asperger som sliter med det å kjenne på følelser? Å vite hva man føler og å beskrive hva man føler? Også er dette noe det er mulig å bli bedre på? Såfall hvordan? Jeg fikk høre det av en ny behandler i dag at det visst var veldig vanlig å ha det slik om man hadde asperger, men jeg har aldri hørt om det før? Også sa hun noe sånt som "du finner sikkert mer om det på nett", men fant ikke stort når jeg googlet, så tenkte da jeg skulle forsøke spørre her. Anonymkode: 62afa...bea Ja sånn har jeg det. Aner ikke om det er noe en kan bli bedre på eller ikke. Anonymkode: 09cc8...704
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Ja jeg sliter veldig med det. Men enda vanskeligere å vite eller skjønne a andre føler. Om de er sinte eller glade f. Eks Anonymkode: 2f52a...902
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 https://snl.no/aleksitymi Anonymkode: d8f95...177
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alexithymia Anonymkode: d8f95...177
Helene1982 Skrevet 1. oktober 2022 #6 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Andre med asperger som sliter med det å kjenne på følelser? Å vite hva man føler og å beskrive hva man føler? Også er dette noe det er mulig å bli bedre på? Såfall hvordan? Jeg fikk høre det av en ny behandler i dag at det visst var veldig vanlig å ha det slik om man hadde asperger, men jeg har aldri hørt om det før? Også sa hun noe sånt som "du finner sikkert mer om det på nett", men fant ikke stort når jeg googlet, så tenkte da jeg skulle forsøke spørre her. Anonymkode: 62afa...bea Om en behandler ber deg om å google symptomer er det et rødt flagg. Nei. niks. og overhodet ikke.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #7 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg mistenker adhd selv. Og blir ikke overraska om jeg har asperger også. Synes det er vanskelig å identifisere følelser, uttrykke meg osv. Men tror det skyldes oppvekst i familie med null snakk om ting av betydning Anonymkode: 3c3fd...072
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #8 Skrevet 1. oktober 2022 21 hours ago, AnonymBruker said: Andre med asperger som sliter med det å kjenne på følelser? Å vite hva man føler og å beskrive hva man føler? Også er dette noe det er mulig å bli bedre på? Såfall hvordan? Anonymkode: 62afa...bea Hva legger du i at du sliter med å beskrive hve du føler? Sliter du med å beskrive nyansene eller sliter du også med vite om du er trist eller glad? Anonymkode: b523c...68c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #9 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva legger du i at du sliter med å beskrive hve du føler? Sliter du med å beskrive nyansene eller sliter du også med vite om du er trist eller glad? Anonymkode: b523c...68c Kjenner ikke om jeg er trist eller glad. Jeg vet jo ut i fra situasjonen hva jeg burde ha følt, men jeg klarer ikke føle på den faktiske følelsen. Anonymkode: 62afa...bea
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #10 Skrevet 1. oktober 2022 Er ikke det en del av pakka med Asperger. At folk ikke er helt på samme frekvens? En god regel er vel å snakke med Aspergere som om de er barn, dvs. unngå sarkasme og ironi. Anonymkode: 911ef...21a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #11 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er ikke det en del av pakka med Asperger. At folk ikke er helt på samme frekvens? En god regel er vel å snakke med Aspergere som om de er barn, dvs. unngå sarkasme og ironi. Anonymkode: 911ef...21a 😂 Hæ er det mulig?? Jaddaa, du virker jo både opplyst og innsiktsfull. Sikker på at det ikke er du som er barnet uten kunnskap her? Anonymkode: 4fa4d...7d3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #12 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂 Hæ er det mulig?? Jaddaa, du virker jo både opplyst og innsiktsfull. Sikker på at det ikke er du som er barnet uten kunnskap her? Anonymkode: 4fa4d...7d3 Kjent sak at autister ikke henger med på ironi og sarkasme da. Anonymkode: 911ef...21a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå