AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Jeg har så tykk hud rundt neglene på tærne! Og jeg er alltid skitten på kanten av neglene fordi sokker loer av seg. Hjelper ikke at sokkene er hvite, for det er liksom noe som blir sort likevel. Og det er så masse hard og tørr hud. Jeg har brukt en sånn krem som skal ta dette bort og det funker men så fort du slutter å bruke kremen er det like ille igjen. Hadde det hjulpet med en maske? Anonymkode: 603da...d57
Embla Othea Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 (endret) Fotkur. Endret 30. september 2022 av Embla Othea
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Embla Othea skrev (51 minutter siden): Fotkur. Er det sånn maske? Anonymkode: 603da...d57
Embla Othea Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det sånn maske? Anonymkode: 603da...d57 Ja. Her: https://www.vita.no/babyfoot/baby-foot-fotpeeling Endret 30. september 2022 av Embla Othea
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Bruker du trange sko? Hard hud kan være et tegn på at du bør revurdere hvilke sko du bruker. Anonymkode: 9c375...fd5
Roci Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 17.33): Jeg har så tykk hud rundt neglene på tærne! Og jeg er alltid skitten på kanten av neglene fordi sokker loer av seg. Hjelper ikke at sokkene er hvite, for det er liksom noe som blir sort likevel. Og det er så masse hard og tørr hud. Jeg har brukt en sånn krem som skal ta dette bort og det funker men så fort du slutter å bruke kremen er det like ille igjen. Hadde det hjulpet med en maske? Anonymkode: 603da...d57 Folk med velpleide føtter bruker jo netopp litt tid og innsats på å pleie føttene, og når man f.eks. har slike problemer som du beskriver, så må man stelle føttene sine jevnlig. For din del vil det bl.a. bety at du ikke må slutte å bruke den kremen som fungerer. Godt renhold av føttene, rene sokker og gode sko er viktig, og så kan du få behandling hos fotpleier med jevne mellomrom, h*n kan også komme med gode tips til forebygging og behandling som du kan gjøre selv. 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Skrevet 2. oktober 2022 Roci skrev (1 minutt siden): Folk med velpleide føtter bruker jo netopp litt tid og innsats på å pleie føttene, og når man f.eks. har slike problemer som du beskriver, så må man stelle føttene sine jevnlig. For din del vil det bl.a. bety at du ikke må slutte å bruke den kremen som fungerer. Godt renhold av føttene, rene sokker og gode sko er viktig, og så kan du få behandling hos fotpleier med jevne mellomrom, h*n kan også komme med gode tips til forebygging og behandling som du kan gjøre selv. Hva hvis man har konstant gnagsår da? Jeg får alltid gnagsår på føttene om sommeren når jeg går med sandaler uten sokker. Er snakk om smertefulle blødende sår. Spiller ingen rolle om jeg har dyre eller billige sko, jeg blør og har masse sår på føttene til langt ut på høsten før jeg får stygge arr. Ser ikke pent ut. Anonymkode: aa0db...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 Ta en time hos en fotterapeut som vil legge et godt grunn lag for deg slik at det er lettere for deg å vedlikeholde. Du vil da også få gode tips og råd fra fotterapeuten. Pene føtter krever gjerne en innsats. Anonymkode: b7811...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva hvis man har konstant gnagsår da? Jeg får alltid gnagsår på føttene om sommeren når jeg går med sandaler uten sokker. Er snakk om smertefulle blødende sår. Spiller ingen rolle om jeg har dyre eller billige sko, jeg blør og har masse sår på føttene til langt ut på høsten før jeg får stygge arr. Ser ikke pent ut. Anonymkode: aa0db...1a0 Hvorfor bruker du noe du får gnagsår av?! Bruk sko og sokker i stedet da vel. Eller ballerinasko. Anonymkode: 6f8e9...304
Roci Skrevet 2. oktober 2022 #10 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva hvis man har konstant gnagsår da? Jeg får alltid gnagsår på føttene om sommeren når jeg går med sandaler uten sokker. Er snakk om smertefulle blødende sår. Spiller ingen rolle om jeg har dyre eller billige sko, jeg blør og har masse sår på føttene til langt ut på høsten før jeg får stygge arr. Ser ikke pent ut. Anonymkode: aa0db...1a0 Dersom du får alvorlige gnagsår av sandalene du bruker, så passer de nok ikke til føttene dine. Det er viktig at du bruker tid når du prøver sko, helst velger sko og sandaler i ekte skinn og går litt rundt i butikken for å kjenne om de gnager. Det er også viktig med rett størrelse - både for små og for store sko kan gi gnagsår. Arrene kan du behandle med en krem med salicylsyre, f.eks. CeraVe SA foot cream. Den er også effektiv mot hard hud.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #11 Skrevet 2. oktober 2022 Mange sko er jo egentlig alt for smal for menneskefoten, for særlig rundt forfoten. Det er jo meningen at tærne våre skal sprike. Så jeg må ha sko med "wide toebox" selv om jeg egentlig har normal fotbredde. Får likevel masse hard hud pga. dette som jeg må fjerne. Så om du plages med mye tykk hud på tærne kan du jo sjekke om du kanskje må ha det samme, evt. sko med større vidde over hele? Jeg har sko fra asics og mizuno som er for smal ved helen på meg, enda jeg lengdemessig har små føtter. Ellers er det jo fil og skrubb, fotkrem osv., selv om det er gørrkjedelig. Du kan også prøve fotbad med olivenolje. Babyføtter:) Anonymkode: 3efcd...4b2 1 1
Alvario Skrevet 2. oktober 2022 #12 Skrevet 2. oktober 2022 For det første så tror jeg man biologisk har forskjellige føtter og noen får hard/tjukk hud under beina lettere. Har selv ingen hard hud, men jobber lite for det Klipper negler jevlig, har på fotmaske ett par ganger i året og smører føttene hver kveld jeg legger meg med vanlig fuktighetskrem. Tar på rene sokker hver dag og går lite barbent. Har noen i familien med mye mer hard hud og de har god erfaring med «babyfeet»
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #13 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 17.33): Jeg har så tykk hud rundt neglene på tærne! Og jeg er alltid skitten på kanten av neglene fordi sokker loer av seg. Hjelper ikke at sokkene er hvite, for det er liksom noe som blir sort likevel. Og det er så masse hard og tørr hud. Jeg har brukt en sånn krem som skal ta dette bort og det funker men så fort du slutter å bruke kremen er det like ille igjen. Hadde det hjulpet med en maske? Anonymkode: 603da...d57 Hvordan pleier du føttene da? Beskriv din ukentlige og månedlige rutine. Og vi kan muligens si hva som mangler. Anonymkode: f0b5a...427
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #14 Skrevet 2. oktober 2022 Mine føtter trenger alltid sportstape på strategiske steder, både under der jeg sparker fra og for å skille enkelte tær som ligger oppå hverandre og gnager. Nei, skoen er ikke for liten. Mine tær ligger sånn når jeg trør ned. Plaster der du får sår, eller helst "Compeed"-plaster, så unngår du det. I tillegg til et besøk hos skikkelig utdannet fotterapaut en gang i mnd. Prioriter de som skal bære deg rundt et helt liv. Det lønner seg. Anonymkode: 946ab...cea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå