AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Hvor mange prosent av lønnen trekker de? Og hvor lang tid tar det fra man får brev om at nå er siste sjanse til å betale til lønnstrekk starter? Anonymkode: 01e93...377
TBergh Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Hei. Søk på nettet på Livsoppholdssatser gjeldsordningsloven. Her vil du finne hvilke satser som også gjelder ved trekk, utlegg, i lønn. Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 TBergh skrev (15 minutter siden): Hei. Søk på nettet på Livsoppholdssatser gjeldsordningsloven. Her vil du finne hvilke satser som også gjelder ved trekk, utlegg, i lønn. Med vennlig hilsen TBergh Men jeg har en del gjeld jeg betaler på også( kredittkort og forbrukslån) . Hva gjør jeg med det når det ikke blir igjen penger til å betale det? Anonymkode: 01e93...377
TBergh Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Hei. Det som da skjer er at den gjelden du nå betaler på, vil du ikke lengere kunne betale og da vil du få mislighold og til slutt inkasso på denne gjelden. Slik er det, beklageligvis. Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men jeg har en del gjeld jeg betaler på også( kredittkort og forbrukslån) . Hva gjør jeg med det når det ikke blir igjen penger til å betale det? Anonymkode: 01e93...377 Restskatt går føre all annen gjeld. Når skatteetaten starter trekk skal de gi beskjed til namsmannen, namsmannen skal i sin tur gi beskjed til arbeidsgiver. De trekker maks iforhold til hva du har krav til å sitte igjen med. Så var nøye med å sende inn kopi på leiekontrakt/ boligutgifter og fylle inn om du har barn etc. Anonymkode: 31718...5d0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Restskatt går føre all annen gjeld. Når skatteetaten starter trekk skal de gi beskjed til namsmannen, namsmannen skal i sin tur gi beskjed til arbeidsgiver. De trekker maks iforhold til hva du har krav til å sitte igjen med. Så var nøye med å sende inn kopi på leiekontrakt/ boligutgifter og fylle inn om du har barn etc. Anonymkode: 31718...5d0 Skatteetaten/skatteinnkreveren har namsmyndighet og gir hverken beskjed til namsmannen eller går via namsmannen for å kreve inn penger. Anonymkode: 93122...dee
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #7 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Skatteetaten/skatteinnkreveren har namsmyndighet og gir hverken beskjed til namsmannen eller går via namsmannen for å kreve inn penger. Anonymkode: 93122...dee Det vet jeg, men har man allerede lønnstrekk fra namsmannen så går skatteetatens trekk foran å skatteetaten gir beskjed til namsmannen at trekk derfra skal stoppes. Men jeg antok at ts allerede har lønnstrekk hvilket hen kanskje ikke har. Anonymkode: 31718...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå