AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Forbereder meg til date i morgen og prøvd tre forskjellige foundations nå og alle forstørrer porene og setter seg synlig i porene! Har også prøvd med to forskjellige primere og med både fet fuktighetskrem og med lett krem under. Hjelp hva kan jeg gjøre???? Anonymkode: f9d7d...3dc
AprilLudgate Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Daten avviser deg neppe om du har synlige porer :) Men det beste å gjøre er å ta en mild eksfoliering, så god nok hudpleie - og heller en lett CCcream fremfor mer dekkende foundation. Noen liker Nyx pore filler, men jeg har aldri prøvd den. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 DundreMilfin skrev (Akkurat nå): Daten avviser deg neppe om du har synlige porer Men det beste å gjøre er å ta en mild eksfoliering, så god nok hudpleie - og heller en lett CCcream fremfor mer dekkende foundation. Noen liker Nyx pore filler, men jeg har aldri prøvd den. Rekker jeg å eksfoliere når det er i morgen? Bruker AHA og BHA peel men da er det først 2-3 dager etter at jeg flasser litt og huden fornyes. Har veldig sensitiv hud så jeg har ingen fysiske skrubber (de med små kuler i) Anonymkode: f9d7d...3dc
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Hvorfor skal du ha på så mye sminke da? Bruker selv kun litt eyeliner og mascara og har aldri skremt bort noen date av den grunn. Anonymkode: 5b4dd...2b6 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 DundreMilfin skrev (2 minutter siden): Daten avviser deg neppe om du har synlige porer Men det beste å gjøre er å ta en mild eksfoliering, så god nok hudpleie - og heller en lett CCcream fremfor mer dekkende foundation. Noen liker Nyx pore filler, men jeg har aldri prøvd den. Og hva mener du med god nok hudpleie, hva kan jeg bruke? Hadde jeg ikke hatt rosacea ser huden min bedre ut uten sminke mtp porene men må bruke dekk pga rød nese og kinn som ser ut som urenheter Anonymkode: f9d7d...3dc
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal du ha på så mye sminke da? Bruker selv kun litt eyeliner og mascara og har aldri skremt bort noen date av den grunn. Anonymkode: 5b4dd...2b6 Skulle ønske jeg hadde fin nok hud til det men har røde områder pga rosacea som gjør at huden ser uren ut Anonymkode: f9d7d...3dc
AprilLudgate Skrevet 30. september 2022 #7 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hva mener du med god nok hudpleie, hva kan jeg bruke? Hadde jeg ikke hatt rosacea ser huden min bedre ut uten sminke mtp porene men må bruke dekk pga rød nese og kinn som ser ut som urenheter Anonymkode: f9d7d...3dc Mja, men hva med å tenke omvendt: Du gidder ikke date en som ikke tåler rosascea 🤷♀️ CCcream anbefales ofte for dette. Lumene sin er grei og rimelig. Så kan du punktdekke den verste rødbeten med litt concealer. Men ikke dekk ALT. God nok hudpleie for deg blir jo da fuktende hudpleie tilpasset rosascea. Vet La Roche Posay har produkter tilpasset tilstanden Om dere ender opp sammen utover noen dater vil jo fyren se deg uten sminke. Skjønner du stresser, men heller synlig tekstur eller megatjukt lag foundation.
AprilLudgate Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Rekker jeg å eksfoliere når det er i morgen? Bruker AHA og BHA peel men da er det først 2-3 dager etter at jeg flasser litt og huden fornyes. Har veldig sensitiv hud så jeg har ingen fysiske skrubber (de med små kuler i) Anonymkode: f9d7d...3dc Ang peeling så hadde jeg ikke tatt det dagen før date med rosascea. Fokuser heller på mild fukt som ikke irriterer pg trigger rødhet 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #9 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skulle ønske jeg hadde fin nok hud til det men har røde områder pga rosacea som gjør at huden ser uren ut Anonymkode: f9d7d...3dc Jeg har alltid masse kviser, men om en date skulle ha noe problem med det er det ikke noen jeg vil bruke tiden min på uansett. Men som sagt, ingen har reagert så langt. Min erfaring er at de fleste menn ikke er så voldsomt opphengt i sånne ting. Anonymkode: 5b4dd...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #10 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid masse kviser, men om en date skulle ha noe problem med det er det ikke noen jeg vil bruke tiden min på uansett. Men som sagt, ingen har reagert så langt. Min erfaring er at de fleste menn ikke er så voldsomt opphengt i sånne ting. Anonymkode: 5b4dd...2b6 Bra du er frigjort og ikke bryr deg men jeg bryr meg veldig. Er voksen og vil ikke at det skal se ut som jeg har urenheter. Han har plettfri hud og er den kjekkeste jeg noen gang har datet så er veldig opptatt av at han skal like utseendet mitt. Anonymkode: f9d7d...3dc 1
Arya2000 Skrevet 1. oktober 2022 #11 Skrevet 1. oktober 2022 Bruk en pore primer feks porefessionals, eller nyx pore filler. Det er forskjell på primere. Noen er gode på porer, andre for å fylle ut osv. Bruker du "feil" type får du ikke like god effekt på det du vil den skal gjøre .Når du tar på foundation, bruk en liten make up børste , en øyenskyggekost der du har porer. Teknikken er å trykke foundation inn og bruke forskjellige bevegelser, det ligger endel videoer om denne teknikken på YouTube av forskjellige make up artister. Ikke bare bruk en vanlig stor make up kost eller svamp. Da legger foundationen seg bare over porene og du ser dem igjennom. Et godt pudder har også mye å si. Ett som dekker porer. Er mange forskjellige på markedet. Forebyggende bruker jeg saliscyssyre og niacimid i min hudpleierutine. Det hjelper litt. For oss med krater porer må alle triks tas i bruk. Lykke til på daten.
Loboto Skrevet 1. oktober 2022 #12 Skrevet 1. oktober 2022 Hvor nært speilet står du for å se om sminken ser bra ut? Ser så mange som står klimt inntil speilet og klager på normale porer og hvordan sminken ligger på mikro nivå med full belysning. Juster ned lys i rommet, ta et skritt vekk fra speilet. Dette er det daten din ser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå