Gå til innhold

Dere som ble fort gravide med nr 1, hva med nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nb: jeg vet dette er et følsomt tema for mange, og jeg er veldig takknemlig for at jeg ble fort gravid. Dette er ikke en tråd jeg ønsker hat, men svar på spørsmålet mitt.😊

Jeg ble gravid på første forsøk med barnet mitt. Nå vil vi gjerne prøve på nr 2. Men siden jeg ble så fort gravid sist, lurer jeg på om det er like stor sannsynlighet for det nå? For da ønsker vi gjerne å prøve slik at vi slipper ulønnet permisjon etc frem til barnehagestart. :)

Så, hvor lang tid brukte dere på nr 2 kontra nr 1?😊

Har ikke gått på p-piller etter første ble født for 2 år siden. Sist gikk jeg på p-piller og ble gravid med en gang jeg sluttet. Har dette noen sammenheng?

Anonymkode: a9cb1...48d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nr 1 gikk på første forsøk. På nr 2 brukte vi ca 6 måneder (med aktiv prøving, sporet syklus/eggløsning osv). Brukt kobberspiral før begge graviditeter. Er i begynnelsen av 30-årene. Lykke til.

Endret av myMa
Skrevet

På første forsøk alle 6 gangene. Mistet 3 av de så det tok jo litt tid allikevel.

Anonymkode: 62356...a01

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke gått på p-piller etter første ble født for 2 år siden. Sist gikk jeg på p-piller og ble gravid med en gang jeg sluttet. Har dette noen sammenheng?

Det som har noe å si er om syklusen din er regelmessig. P-piller kan jo gjerne klusse til litt der. Vil ikke tro det er noen fordel å ha brukt p-piller i hvertfall.

Skrevet

Første var uhell. Ble gravid på 2.forsøk, mistet og så på første forsøk og er halveis nå. 

Anonymkode: 3da89...7f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nb: jeg vet dette er et følsomt tema for mange, og jeg er veldig takknemlig for at jeg ble fort gravid. Dette er ikke en tråd jeg ønsker hat, men svar på spørsmålet mitt.😊

Jeg ble gravid på første forsøk med barnet mitt. Nå vil vi gjerne prøve på nr 2. Men siden jeg ble så fort gravid sist, lurer jeg på om det er like stor sannsynlighet for det nå? For da ønsker vi gjerne å prøve slik at vi slipper ulønnet permisjon etc frem til barnehagestart. :)

Det er så lenge siden at det har ingenting å si for deg nå. At du ble gravid fort sist, selv rett etter P-pille stopp, er jo veldig fint fort deg. Og tilsier kanskje at P-pillene ikke rotet til syklusen din. Går man på f.eks mini-pille så klusser ikke den til syklus noe særlig heller. 

myMa skrev (2 minutter siden):

Det som har noe å si er om syklusen din er regelmessig. P-piller kan jo gjerne klusse til litt der. Vil ikke tro det er noen fordel å ha brukt p-piller i hvertfall.

Anonymkode: b4801...c90

Skrevet

Ble gravid på prevensjon med første, andre ble til noen uker etter jeg sluttet på prevensjon. 

Anonymkode: 57052...e4f

Skrevet

Fort på nr 1 og 2. Tok lang tid med nr 3

Anonymkode: 4096a...833

Skrevet

Første gikk på første forsøk, andre på tredje. 2 år imellom.

Anonymkode: aed0d...d4c

Skrevet

Satt på første forsøk med nr 2 også

Anonymkode: 1fb4f...03d

Skrevet

Gravid mrd nr 1. Men jeg vil tro det kan hjelpe på å slutte på prevensjon i gid tid så syklus blir stabil føt dere prøver. Du kan også ta eggløsningstester noen mnd før dere prlver, så vet du sånn ca når du har eggløsning. 

Anonymkode: 3e6db...764

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hadde sex én gang med nr 2 og ble gravid ;) 

Anonymkode: 24e64...940

Skrevet

Første mann ble jeg gravid med første gang uten prevensjon. Nr 2 tok nesten 3 år.....

Anonymkode: 27069...3ed

Skrevet

Første var uplanlagt, nummer 2 tok 4 år og  mye hjelp, nummer tre var en overraskelse og nummer 4 er spiralbarn. 

Skrevet

Andre prøveperiode på begge to. Hadde ikke trodd det skulle gå så fort på nummer to. Hører stadig at nummer to ofte tar lengre tid før klaffer, men har flere eksempler i vennekretsen der det har gått fort. 

Anonymkode: e3f83...590

Skrevet

Første forsøk med begge to

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Første mann ble jeg gravid med første gang uten prevensjon. Nr 2 tok nesten 3 år.....

Anonymkode: 27069...3ed

Samme her: 1 mann på 1 forsøk, 2 mann tok nesten 2 år! 

Anonymkode: 25617...8b0

Skrevet

1 ble med engang, det samme med 2 og 3 og.

Anonymkode: 254d8...ec0

Skrevet

Første forsøk der å.

Anonymkode: bc0da...bde

Skrevet

Første forsøk med nummer en, tredje forsøk med nummer to :) 

Anonymkode: 259aa...c18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...