Gå til innhold

Trenger å bytte plaster, men klarer det ikke selv. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fjernet en føflekk på ryggen og trenger å bytte plaster, men det er for langt bak til at jeg når meg ditt. Har ingen i nærheten som jeg kan spørre da jeg bor 8 timer fra familien. Har ingen jeg kan spørre her jeg bor, og føler det blir weird å spørre noen tilfeldige i studie. 

Hva gjør jeg? Finnes det noen apoteker som gjør sånt det eller noe?

Anonymkode: 81dca...806

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, det klarer du. Alternativt gjør de det på legekontorene.

Anonymkode: 2ade6...5c7

• Liker 1
Skrevet

Dette er oppgaver som hjemmesykepleien pleier å ta seg av. Vet ikke hvor fort det kan ordnes, du kan ringe og spørre.  Ellers kan du henvende deg til fastlegen, evt.legevakt.

Anonymkode: 43cb2...be0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du, det klarer du. Alternativt gjør de det på legekontorene.

Anonymkode: 2ade6...5c7

Det er helt bak på ryggen der jeg ikke når meg. Ts. 

Skrevet

Om det er et enkelt tørt sår så ville jeg spurt på apoteket (og kjøpt plasteret der). Om det er et mer komplisert/stort sår som krever oppfølging over tid så må du bruke legevakt/legekontor. 

Hjemmetjenesten hjelper primært de som ikke kan bruke fastlege/legevakt av forskjellige grunner (mulig terskelen her er litt ulik i de forskjellige kommunene)

Skrevet

Du kjenner ingen der du bor altså? Det er jo litt merkelig. Du får ringe legekontoret på mandag og be de bytte det, eller be naboen om hjelp.

Anonymkode: 755f8...dca

Skrevet

Legevakta bytter plaster for deg.

Anonymkode: 4fbe6...dcb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Legevakta bytter plaster for deg.

Anonymkode: 4fbe6...dcb

Tuller du? 

jeg hadde brukket ribbein på begge sider for noen uke siden og visste ikke hva det selv var så var dritt redd, sa ville de ikke ha meg inn. 

en annen gang hadde jeg vondt på venstre side (brystsmerter) etter vaksina og de ville heller ikke ha meg inn.

men de bytter plaster? Ts

Skrevet

Ryggen er ikke såå stor vel? 

Napp det av med fingeren, du trenger trolig ikke nytt plaster på om ikke det var en gigaføflekk.

Skrevet

Legesekretærene eller sykepleiere på legekontoret skifter plaster og bandasjer som del av jobben sin. Bare ring og snakk med dem om det.

Men hvis såret er tørt og fint ville jeg spurt en venninne. Hvis jeg forstår deg rett er du student, men du må vel ha NOEN du kjenner litt bedre enn andre og som du føler deg trygg på? 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

- Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...