Gå til innhold

Alenemor med 9 barn krever at staten betaler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

stønader burde strammes inn slik at folk som henne revurderer antallet barn og kjøper seg prevensjon.

Anonymkode: 14407...59a

Hvilke stønader? En ekstra barnetrygd??

Anonymkode: a3e7f...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjenner ei alenemor med 9 barn. Hun har aldri vært i jobb. Hun jobber litt strø jobber noen mnd her og der, men har hverken utdannelse eller hatt fast jobb. 
Hun klager over økte matpriser og strøm, og de vil nok merke det spesielt. 
Hun mener politikerene har ansvar, og at det er tøft å ikke kunne gi barna sine det alle andre får. Men ærlig talt.. en kan da ikke sette 9 barn til verden og forvente at staten tar regningen? 
Jeg og mannen jobber hver dag, for å tjene penger til livets opphold, lån og barn. 
En kan ikke være fødemaskiner og kreve å få like mye som alle andre. 
skattepengene «våre» skal brukes til barnefamilier sier hun… hun som aldri har betalt skatt 

kjenner jeg blir litt matt 

Anonymkode: 35afb...fba

Bare overse det. Ikke bruk energien din på andre. Gi faen i andre. 

Anonymkode: 4284f...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvilke stønader? En ekstra barnetrygd??

En som ikke har jobb for mer enn en ekstra baretrygt. Det vet til og med du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å få to barn, fordi vi da har økonomi til å gi barna våre det de trenger. Ting de ønsker seg, ta de med på feire, oppleve, ha råd til å hjelpe de med lappen, utdannelse, EK osv. hadde jeg ikke hatt jobb, penger eller orden på livet hadde jeg ikke turt å fått barn. 
Staten vil aldri gi nok penger til at de kan ha en god oppvekst på lik linje med andre jevngamle. De må alltid snu på krona, spise first price, aldri reise på ferie, eller få noe nytt, følge trenden som jevngamle, ha råd til å gå i bursdag da foreldrene ikke har råd til gave. 
En bør stoppe å produsere barn når en ikke har økonomi til det 

Anonymkode: 35afb...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvilke stønader da? Det står i tråden her at denne moren har aap, men det er jo ikke en stønad forbeholdt aleneforeldre, det kan alle som er syke få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå skriver jo ts at moren det er snakk om følger opp barna godt og de gjør der bra, så sånn sett lønner samfunnet henne for å oppdra fremtidens skattebetalere. Tviler sterkt på at det er særlig lett å skulle følge opp 9 barn ordentlig som alenemor hvis man skal jobbe fullt i tillegg. Det lille hun får i stønad er ikke akkurat noe jeg misunner henne, og jeg unner alle et minimum for å klare seg i hverdagen, uansett hva som er årsaken til at de har havnet utenfor. 

En annen ting, hun har jo ikke valgt å bli alenemor med 9 barn. Jeg tviler sterkt på at hun som tenåring tenkte det var målet i livet. Synes en del folk her skriver som om hun har planlagt å få 9 barn uten partner. Kanskje har de (da hun ikke var alenemor) tidligere valgt at det er bedre for familien om hun er hjemme? 9 barn er mange år i permisjon, kan se for meg at det blir vanskelig å opprettholde en karriere med så mye tid ute av arbeidslivet. Og begynte hun tidlig, så var det nok vanskelig å få tid til utdanning i tillegg. Fedrene her har også like mye ansvar for situasjonen disse 9 ungene har havnet i, men det er bare mor som blir hengt ut, selvfølgelig …

Anonymkode: 78f09...c80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...