AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Jeg har som hobby å se på boligannonser over boliger som er til salgs, i et område av Oslo jeg liker. I Finn-annonsene kan man klikke på en link og se hva boligen ble solgt for sist, og når (datoer og år). Jeg legger merke til at svært mange flytter etter bare 2-3 år i en bolig. Er ikke det veldig kort? Det er et pes å drive og flytte og pakke alle sakene sine, flyttevask, kanskje ny skole for barn osv. Noen ganger har det bodd en familie i boligen i 8-9 år men det er unntaket. Som regel er det flere år kortere enn det. Det er et populært område, men kan det være at de selger for å kjøpe seg oppover etter å ha fått med seg en verdiøkning i et-par tre år? At det er kun derfor? Hva tenker andre? Hvor ofte er det "normalt" å flytte her i landet? Og hvor ofte flytter du og folk du kjenner? Nå tenker jeg hovedsaklig på folk som eier boligen, for leietagere flytter gjerne litt ofte uansett (studenter f.eks) fordi de blir sagt opp eller andre grunner. Anonymkode: e77f6...9af
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Dette vil vel varierer veldig mye, og finnes ingen regel og "normalitet" for? Et gjennomsnitt kanskje. Men hva som er normalt, har marginer utenfor gjennomsnittet. Jeg har flyttet mye i mitt liv. Og er enig. Det er slitsomt. Egentlig er jeg litt klar for å flytte nå og, etter 4 år her jeg bor. Men jeg vet jo hvor slitsomt det er, og at noe nytt ikke nødvendigvis er bedre. Jeg tror folk flest har praktiske grunner til å flytte: behov for noe større/mindre, jobb, skole, barn, skilsmisse osv. De færreste flytter bare for å flytte. Det er kostbart å flytte. En verdistigning iløpet av 2 - 3 år er ikke nødvendigvis stor nok til å dekke inn disse kostnadene. Anonymkode: 0f425...66c 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 I vår omgangskrets flytter folk enten fordi de har kjøpt noe større/bedre, eller pga. skilsmisse. Anonymkode: 8b86a...26c 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Det er uansett ikke normalt å flytte til byen, man bor der man bor på det gode bondelandet hele livet. Anonymkode: 56ffd...9ca
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er uansett ikke normalt å flytte til byen, man bor der man bor på det gode bondelandet hele livet. Anonymkode: 56ffd...9ca Tviler. Gå på en hvilken som helst gate i Oslo, ta offentlig transport eller sitt i en kinosal her i byen, så hører du dialekter fra hele Norges land. Også 'bondelandet'. Det er innflyttere som fyller opp byen. Og mange blir værende, kanskje mest pga jobbmarkedet. TS Anonymkode: e77f6...9af 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Tja. Man kjøper en liten 2-roms som singel. Møter en mann, finner ut at 36 kvadrat var litt lite for to mennesker. Så kjøper man en 3-roms på 55 kvadrat, fordi det er det man har råd til. Så kommer det en unge eller to, da må man over i en enda større leilighet, eller kanskje et lite rekkehus. Og når man har tenåringer har man kanskje endelig nok EK til en liten usentral enebolig. Og så blir man skilt, og har ikke råd til å bo i eneboligen... Anonymkode: 46a87...102 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå