Gå til innhold

Irriterende med benkpressapparater

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange av dem er ikke justerbare mtp høyden. De som ikke er det passer ofte ikke med min armlengde. Dvs enten må jeg strekke meg høyt opp (og ta skuldrene ut av posisjon) for å få lirket av, eller så meg jeg bøye armene når jeg skal løfte stangen av. Dette er veldig dumt når jeg begynne rå løfte tungt, fordi da kommer for skulder ut av posisjon når jeg skal sette vekten på plass, eller jeg må bøye armene og får all belastningen på albueleddet. Får ofte vondt etterpå. Jeg har derfor begynt å ta benkpress i knebøystativet, fordi det er lettere å justere. Skjønner ikke hvorfor alle benkpressapparatene ikke kunne ha tilsvarende mulighet for å justere. 

Anonymkode: 3d63d...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvis knebøystativet (...som ikke er et knebøystativ?) funker er jo det bra? 😄 Jeg foretrekker også det stativet når jeg løfter tungt, for da kan jeg ha sikring. 

Benkpress med manualer er også en god mulighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter benkpress-stativ og ikke apparat. Og det må isåfall være et rart senter du er på med dårlig utstyr om man ikke kan justere høyden. 

Anonymkode: adf3f...8c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det heter benkpress-stativ og ikke apparat. Og det må isåfall være et rart senter du er på med dårlig utstyr om man ikke kan justere høyden. 

Det er da ganske vanlig at høyden på de ikke kan justeres utenom de faste "hakene". Betyr ikke at senteret er rart eller har dårlig utstyr, de som trenger mer justering bruker jo bare racket i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (16 minutter siden):

Det er da ganske vanlig at høyden på de ikke kan justeres utenom de faste "hakene". Betyr ikke at senteret er rart eller har dårlig utstyr, de som trenger mer justering bruker jo bare racket i stedet. 

Kan godt hende jeg er bortskjemt med utstyr etter å ha holdt på med styrkeløft i flere år, men har til gode å trene på et senter hvor ikke racket kan justeres. Så ja, det høres rart ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan godt hende jeg er bortskjemt med utstyr etter å ha holdt på med styrkeløft i flere år, men har til gode å trene på et senter hvor ikke racket kan justeres. Så ja, det høres rart ut.

Hvis du søker på benkpress-videoer ser du at mange av videoene har ikke-justerbare racks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har faktisk en sånn irriterende benk på jobben. Helt flunkende nytt gym med topp moderne utstyr, men benkpress stativet har bare to høyder 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusmumrikken78 skrev (10 timer siden):

Vi har faktisk en sånn irriterende benk på jobben. Helt flunkende nytt gym med topp moderne utstyr, men benkpress stativet har bare to høyder 😂

Det er jo veldig merkelig, siden det jo er så viktig å ha riktig høyde, bl.a. for å unngå å få skulder ut av posisjon osv.  Evt er man avhengig av spotter som hjelper en å få stangen av/på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig irriterende med sånne som ikke kan endres ja. Føles som de kun er laget for menn 

Anonymkode: ab85c...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Utrolig irriterende med sånne som ikke kan endres ja. Føles som de kun er laget for menn 

Men vil ikke menn ha samme problem. Mange menn med ulike høyde, armlengde osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men vil ikke menn ha samme problem. Mange menn med ulike høyde, armlengde osv? 

Det kan godt hende, men de fleste rekker nok opp til det laveste nivået. Som kvinne på 160 rekker jeg ofte ikke opp engang. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...