AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 litt inspirert i selve hunde kulturen og andre tråd. Hva får fleste hundeeiere til og faktisk tro at det er greit å bare ta med seg hunden sin til andre uten å spørre? Eller bli så sær at de vil «fjerne» deg som venn for man sier nei til hund i huset? Jeg møter fleste som har hund i cafe eller restaurant da jeg synes det er ekkelt å dra på middagsbesøk hos dem.. 1. vasker ikke hendene etter å dulle/klappe når de lager/serverer mat til gjester🤢 og tar fra samme chips skål 🤢 2. sofaen ser helt elendig ut og merker æsj.. 3. Lille fido, må være «the center of attention» hele besøket.. 4. STINKER HUND i hele huset.. 5. eier har ikke kontroll på hunden.. nå skal jo hundeeiere få lovt å ha det så grisete som de vil deres hus tross alt! Men grunnen til fleste folk nekter å dra på besøk hos dem, Og nekter å ha deres hund hos dem.. Anonymkode: 5ceab...120 10
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og nekter å ha deres hund hos dem.. Anonymkode: 5ceab...120 ? Du kan jo ikke nekte folk å ha hund hos dem selv. Mente du "hos meg"? Ja, jeg skjønner deg godt. Mange (de fleste) hunderaser røyter, og har man ikke dyr selv, vil slike etterlate hundehår overalt være et irritasjonsmoment. De blafrer rundt i lufta og legger seg på alle flater også, til og med opp i maten kan man finne hundehår. Man bør støvsuge og lufte litt oftere enn vanlig når man har hund. Anonymkode: c4190...df5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Slipper ikke hunder inn her ihvertfall. Grisete og oppmerksomhetssyke dyr. Anonymkode: 01f60...faa 4
GammelKaktus Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Har flere venner som har dyr og alle kjenner meg såpass godt at de vet at skal de komme her så kommer de uten dyr eller så må vi treffes ute... Det er jo ikke slik at alle som har dyr forventer at dyret kan være med og komme inn til andre. Er helst bare på kg jeg hører om folk som forventer at dyret skal være med overalt. 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Jeg synes da du virker like sær som dem siden du nekter å dra på besøk til de, men kun kan møtes på kafe. De har jo hund, og greit at du ikke vil ha hund i ditt hjem, men hundeeiere må da få lov til å la hunden leve som den vanligvis gjør i sitt hjem. Anonymkode: 1021b...9e5 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Du må gjerne nekte meg å ta med hunden min på besøk, men da lar jeg være å dra på besøk. Hunden min er alene hele dagen når jeg er på jobb, og det er helt uaktuelt å dra bort på kveldene ogla hunden være enda mer alene så jeg velger da å omgås mennesker som gjerne vil ha besøk av både meg og hunden min. Anonymkode: e32cd...e25 6 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #7 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må gjerne nekte meg å ta med hunden min på besøk, men da lar jeg være å dra på besøk. Hunden min er alene hele dagen når jeg er på jobb, og det er helt uaktuelt å dra bort på kveldene ogla hunden være enda mer alene så jeg velger da å omgås mennesker som gjerne vil ha besøk av både meg og hunden min. Anonymkode: e32cd...e25 Det er helt greit! men husk at hunden din ikke er et menneske og ikke alle vill ha den i sitt hus.. tar du den med til kino, restaurant, shopping og cafe?😅 Anonymkode: 5ceab...120 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 Hunder får ikke komme inn her. Vi har en katt som blir veldig redd, å hun kommer først. Spiller ingen rolle for meg om din hund har vært alene hele dagen, det er ikke mitt ansvar, så da får folk bare bli hjemme da. Det som er mitt ansvar er å sørge for at min katt er trygg. Anonymkode: aa1b3...fdf 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #9 Skrevet 30. september 2022 FrøkenMånestråle skrev (6 minutter siden): Har flere venner som har dyr og alle kjenner meg såpass godt at de vet at skal de komme her så kommer de uten dyr eller så må vi treffes ute... Det er jo ikke slik at alle som har dyr forventer at dyret kan være med og komme inn til andre. Er helst bare på kg jeg hører om folk som forventer at dyret skal være med overalt. Noen hundeeiere tenker jo litt mer med hodet en de hundeeiere som er helt på bærtur og har nesten ingen venner pga hunden.. fordi «vis hunden ikke er velkommen så er jeg ikke velkommen!» snåle hundeeiere.. Anonymkode: 5ceab...120 4
Blåjojo Skrevet 30. september 2022 #10 Skrevet 30. september 2022 Alle våre venner spør først om det er greit å ta med hund inn til oss. Selv om de har vært her flere ganger før. Tar det i alle fall ikke som noen selvfølge. Har forøvrig tilgode å føle at et hjem med hund er mer skittent enn et uten. 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #11 Skrevet 30. september 2022 Det er ikke mitt inntrykk av at "de fleste" hundeeiere er sånn. Jeg kjenner flere hundeeiere, men den eneste som tar med hunden på besøk til meg er søsteren min, og hun spør først. Jeg har hund selv (som trekker seg unna og legger seg i senga si når vi har besøk for øvrig), og jeg tar ham heller ikke med til noen andre enn søsteren min. Ikke får han være i sofaen heller. Men lukter hund her, det gjør det nok. Heldigvis er det ingen som tvinger deg til å besøke meg da. Anonymkode: 1b66b...627 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #12 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hunder får ikke komme inn her. Vi har en katt som blir veldig redd, å hun kommer først. Spiller ingen rolle for meg om din hund har vært alene hele dagen, det er ikke mitt ansvar, så da får folk bare bli hjemme da. Det som er mitt ansvar er å sørge for at min katt er trygg. Anonymkode: aa1b3...fdf Enig.. folk oppfører seg som det er ditt ansvar for at hunden er alene hele dagen.. er jo heller ikke mitt problem. Anonymkode: 5ceab...120 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #13 Skrevet 30. september 2022 Du er jo like sær, som nekter å besøke folk med hund. Og hva med små barn, klarer du å ta av samme chipsskål som dem? Eller enda verre; de som tar på mobilen sin før de tar oppi chipsskålen eller ser på mobilen mens de lager mat, eller har lange negler? Man kan ikke være sååå redd for bakterier, da bør du jo strengt tatt ikke spise ute heller. Anonymkode: b4083...4d1 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #14 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig.. folk oppfører seg som det er ditt ansvar for at hunden er alene hele dagen.. er jo heller ikke mitt problem. Anonymkode: 5ceab...120 Jeg møter heller de personene utenfor hjemmet (går en tur eller noe) Anonymkode: aa1b3...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #15 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hunder får ikke komme inn her. Vi har en katt som blir veldig redd, å hun kommer først. Spiller ingen rolle for meg om din hund har vært alene hele dagen, det er ikke mitt ansvar, så da får folk bare bli hjemme da. Det som er mitt ansvar er å sørge for at min katt er trygg. Anonymkode: aa1b3...fdf Men det regner jeg med alle som har hund forstår? Eller er det et gjentakende problem i livet ditt? AnonymBruker skrev (40 minutter siden): nå skal jo hundeeiere få lovt å ha det så grisete som de vil deres hus tross alt! Men grunnen til fleste folk nekter å dra på besøk hos dem, Og nekter å ha deres hund hos dem.. Anonymkode: 5ceab...120 Jeg har en hund og en katt og alle jeg kjenner synes det er hyggelig å komme på besøk og hilse på dyrene. Det er forøvrig rent her og det lukter ikke hund. Virker som du har en litt usunn bakteriefobi. Anonymkode: a04fd...24f 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #16 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er jo like sær, som nekter å besøke folk med hund. Og hva med små barn, klarer du å ta av samme chipsskål som dem? Eller enda verre; de som tar på mobilen sin før de tar oppi chipsskålen eller ser på mobilen mens de lager mat, eller har lange negler? Man kan ikke være sååå redd for bakterier, da bør du jo strengt tatt ikke spise ute heller. Anonymkode: b4083...4d1 Jeg lar ialfall ikke en bikkje som slikker seg i den møkkete ræva si slikke hendene eller fjeSe mitt🤢 fleste hundeeiere er så utrolig grisete og ekle🤢 har heller ikke vært borti der foreldre setter chipsskål framme på ukedagene😂 Anonymkode: 5ceab...120 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #17 Skrevet 30. september 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Enig.. folk oppfører seg som det er ditt ansvar for at hunden er alene hele dagen.. er jo heller ikke mitt problem. Anonymkode: 5ceab...120 Du tar veldig feil. Det er mitt ansvar som hundeeier at hunden min har vært alene hele dagen, og det er mitt ansvar å tilrettelegge min fritid slik at hunden ikke må være alene på kvelden. Som en konsekvens av mitt gjennomtenkte valg om å skaffe meg hund så har ikke jeg venner som deg da jeg og mennesker som deg ikke har noe til felles. Jeg har masse venner, men alle liker eller forstår at vil de være med meg så er hunden en naturlig del av den tiden jeg tilbringer med dem. Anonymkode: e32cd...e25 5
Valkyrja Skrevet 30. september 2022 #18 Skrevet 30. september 2022 Det kunne virkelig ikke falle meg inn å ta med meg hunden bort til andre uten å vite at det er ok for dem. 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #19 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du tar veldig feil. Det er mitt ansvar som hundeeier at hunden min har vært alene hele dagen, og det er mitt ansvar å tilrettelegge min fritid slik at hunden ikke må være alene på kvelden. Som en konsekvens av mitt gjennomtenkte valg om å skaffe meg hund så har ikke jeg venner som deg da jeg og mennesker som deg ikke har noe til felles. Jeg har masse venner, men alle liker eller forstår at vil de være med meg så er hunden en naturlig del av den tiden jeg tilbringer med dem. Anonymkode: e32cd...e25 Så man kan kun være venn med deg om man liker å ha besøk av hunden din? Anonymkode: aa1b3...fdf 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #20 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men det regner jeg med alle som har hund forstår? Eller er det et gjentakende problem i livet ditt? Anonymkode: a04fd...24f Gjentagende? Nei. Men noe jeg har opplevd? Absolutt. Et par kommentarer jeg har fått når jeg har sagt nei til hund; «er jo bare å hive ut katten så lenge», «men hunden min er jo så snill». Katten vet ikke at hunden er snill, og katten skal ikke kastes ut på grunn av en hund. Så de som har hund spør ikke mer fordi jeg har måtte forklare at katten kommer først her. Anonymkode: aa1b3...fdf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå