Gå til innhold

Utføre arbeid under AAP, det kalles arbeidstrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det og hvordan blir man lønnet da?

Fra arbg eller nav?

Anonymkode: 3975f...aec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens du er på arbeidstrening får du penger fra NAV.

Anonymkode: d0ca8...6b0

Skrevet

Vedkommende får aap. Blir lønnen det samme som aap’en en får? 

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det er arbeidstrening i regi av NAV mottar du kun vanlig aap. 
Poenget med det er å finne ut av din arbeidsevne/kapasitet og hva du evt. kan jobbe med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vedkommende får aap. Blir lønnen det samme som aap’en en får? 

Det er aap utbetalingene som er lønnen 

Anonymkode: abb2a...b82

• Liker 1
Skrevet

Det er min tidligere arbeidsplass so  jeg skal ha arbeidstrening hos. Vil jeg fortsatt mota aap eller vanlig lønn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er min tidligere arbeidsplass so  jeg skal ha arbeidstrening hos. Vil jeg fortsatt mota aap eller vanlig lønn?

Aap 

Anonymkode: abb2a...b82

• Liker 1
Skrevet

AAP.

Veldig demotiverende dersom man bet at man klarer f.eks. 20%. Og om man klarer det over tid mener jeg man skulle fått vanlig lønn. Men sånn er det ikke dessverre.

Å ha lite penger gjør ikke at man blir fortere frisk. Og hvis man faktisk må presse seg veldig for å jobbe disse 20%ene så tenker man jo faktisk "jeg kan være hjemme 100% og fortsatt få samme lønn. Kanskje det ikke er verdt å presse seg så voldsomt som jeg gjør".

Sett på en annen måte så sier det kanskje noe om at man egentlig ikke klarer disse 20%ene...

Jeg tar dette fra eget liv. Jeg har alltid vært en som presser meg hardt når det kommer til arbeidslivet. Jeg kunne fått 100% ufør men det ville jeg ikke. Så havnet jeg på AAP på den lille prosenten jeg hadde igjen. Nå tenker jeg at det ikke er verdt å gå på jobb, jeg får jo uansett bare AAP om jeg er på jobb eller ikke. Psykologen min vil ikke at jeg skal være på jobb, selv om jeg egentlig ville det selv. Så da blir det til at jeg er hjemme.

Anonymkode: 4978c...505

Skrevet

Du har misforstått. Arbeidstrening er når man trenger å få en fot innenfor arbeidslivet eller arbeidsplassen fordi man har vært lenge utenfor arbeidslivet. På AAP er ikke det så vanlig, i så i fall ikke før helt på slutten for å få tak i en jobb. 

En arbeidsavklaring, for å finne ut av arbeidsoppgaver og prosentstilling hos egen arbeidsgiver må du avtale med din arbeidsgiver. Om din arbeidsgiver mener du gjør arbeidsoppgavene bra nok til å lønnes, så skal du få lønn. Da blir AAP trukket time for time fra lønnen. Om du har så liten arbeidsevne at du egentlig går på topp og ikke klarer å gjøre noe arbeid som arbeidsgiver er fornøyd med, så vil du få AAP utbetaling. 

Du må altså snakke med arbeidsgiver.

Anonymkode: c9ddd...9c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har misforstått. Arbeidstrening er når man trenger å få en fot innenfor arbeidslivet eller arbeidsplassen fordi man har vært lenge utenfor arbeidslivet. På AAP er ikke det så vanlig, i så i fall ikke før helt på slutten for å få tak i en jobb. 

Det er veldig vanlig å ha arbeidstrening mens man har AAP. Det er for å avklare arbeidsevne, det ligger i ordet - arbeidsavklaringspenger.

Som du skriver må det avtales med arbeidsgiver om man skal ha lønn, og det skal man i hovedsak når man kan utføre arbeidsoppgaver som vanlig. Går man oppå er nok arbeidstrening med AAP mest aktuelt.

Anonymkode: 241d8...582

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...