Gå til innhold

Barnehage ansatt som ble sur og mente jeg var uansvarlig? (Brannalarm øvelse)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå vet jo ikke jeg om jeg var urimelig eller denne manne ansatte var.

jeg holdt på å gå inn i porten også plutselig ringer brannalarmen, jeg så meg litt rundt for og se om det var noe brann elsn, men tenkte dette var mer en brannøvelse, jeg så ansatte gå ut med barna så hørte jeg at noen fra småbarnsavdelingen bare sa at dette var en «øvelse» så da åpnet jeg porten til småbarnsavdelingen så hun kunne gå bort til ansatte og barn, da de blir forklart om denne alarmen. 
Da denne ansatte kom bort hørtes han veldig ufin og sur «dette er ikke noe og tulle med! Dette er ikke tulle brannalarm!»

jeg ble litt sånn hæ? For jeg forklarte barnet mitt litt før hun gikk sammen med denne ansatte.. var jo ikke akkurat som jeg tok barnet med inn i garderoben.. 

Anonymkode: c2936...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skulle spurt hva han mente med det. Vanskelig for utenforstående å svar på. Er det egentlig et problem lenger nå?

Anonymkode: 93267...611

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke snakke med den ansatte om det? Umulig for oss å vite hva som har skjedd.

Anonymkode: 0461e...39b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage har foreldre ansvar for egne barn hvis de er i barnehagen mens alarmen går og helt til alle er tilbake på plass i aktiviteten barna holdt på med når alarmen startet. 

Anonymkode: 2975b...354

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en vikar vi hadde i forrige uke. Sa ikke et pipp hele dagen, før ved henting hvor han (veldig feilaktig) svartmalte hele dagen til barnet. Barnet hadde tidligere ramlet, begynt å gråte, fikk trøst og roet seg.

Til mor sa han at barnet hadde slått seg skikkelig og vært helt utrøstelig. Var liksom ikke måte på hvor mye han overdrev. Måtte bare beklage ovenfor mor, og den vikaren slipper ikke inn til oss mer i hvertfall. 

Anonymkode: cb7e7...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper jo ikke barn inn i barnehagen når det er brannalarm - uavhengig om du vet om det er øvelse eller ei. Det er du som hadde ansvaret for ditt barn i det øyeblikket, og skulle ha ventet med å overrekke ansvaret når brannalarmen var over. Du vet ikke om det ikke er brann, bare fordi du ikke ser en i det øyeblikket. Hva skulle du da ha gjort når du slipper inn barnet ditt i en uoversiktlig situasjon og at de ansatte gjerne ikke får med seg at barnet ditt også er der og i verste fall blir igjen i bygningen? Hvis det da hadde brant hadde du satt både ditt barn, andre barn og de ansatte i fare. 

Anonymkode: a2a62...ef0

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke helt hva du vil med innlegget ditt. Men ikke alle kimser av brannøvelser, og han reagerte vel på at du slapp barnet inn under øvelsen. 

For mange herrens år siden hadde vi brannøvelse på skolen, med røykbomber og full pakke. De fleste tok dette med ro, og hadde i bakhodet at det var en øvelse. Men den ene læreren ble lettere hysterisk og slengte barn ut vinduet. Nå var det første etasje, så ingen ble skadet. Men hun hadde hatt brann i huset sitt flere år tidligere, og reagerte mye kraftigere enn hun trodde hun ville. 

Synes det er bra at de ansatte tar det på alvor, tenker du setter pris på det den dagen det faktisk brenner, at barnet ditt har respekt for brannalarmen. 

Anonymkode: 927e0...c89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fremstår jo helt idioti å sende barnet bort til samlingsplass. Der de ansatte har rutinen å telle opp antall barn for å sikre at ingen er igjen i bygget. 

Anonymkode: cf42d...e1e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ødelegger jo for brannøvelsen når du gjør dette, det skal ikke plutselig være et ekstra barn der da. Og jeg håper det er klar over at du ikke kan se om det er brann eller ikke fra utsiden av bygget. 

Anonymkode: 23047...d9d

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det fremstår jo helt idioti å sende barnet bort til samlingsplass. Der de ansatte har rutinen å telle opp antall barn for å sikre at ingen er igjen i bygget. 

Men også greit om det var bare «øvelse» så barnet vet neste gang og om det faktisk er ekte brann.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men også greit om det var bare «øvelse» så barnet vet neste gang og om det faktisk er ekte brann.. 

Har du røntgensyn? Med tanke på at du visste at det ikke brant inne i huset? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis så skal alle droppe det man har i hendene, og gå ut,og møte opp på plassen for opptelling.

Man skal gjøre dette uansett om det brenner, eller bare er en øvelse.

Dersom du ikke reagerte så skjønner jeg jo at han ble litt oppgitt. Dette skal jo alle vite og klare og forstå??

Viktig at barn ser at alle mennesker reagerer slik instruksen er. Hvordan skal det bli om det brenner på ekte, og barna er vandt til at de bare kan vente litt?

Anonymkode: 45c06...951

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du gjorde. Lot du barnet gå til de andre Barna under en brannøvelse?

Det var i såfall dumt gjort. Du burde jo blitt med selv og stått der til øvelsen var ferdig. 

Anonymkode: d007d...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skeptisk til denne her altså. I verste fall blir ditt barn med i opptellinga, men de har ikke registrert at hun kom, og så er det et annet barn igjen i bygget som de da ikke fanger opp... Så generelt er det vel best å ikke levere under brannøvelse.

Anonymkode: 26c56...61c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...