AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Del Skrevet 30. september 2022 De ringte her om dagen fordi de hadde målt 37,5 og barnet var litt sutrete ved bordet. Sikkert pga. tenner. Var full rulle hjemme i alle fall. Synes kanskje at det er litt lav terskel for å ringe. Det gikk greit for meg, men det er jo mange foreldre som har jobber hvor det ikke bare er å stikke ifra og ta igjen arbeidet på hjemmekontoret. Hvordan er det i deres barnehage? Anonymkode: c94bd...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Del Skrevet 30. september 2022 Selv ønsker jeg at barnehagen skal ha lav terskel for å ringe far eller meg. Jeg ønsker jo ikke at barnet skal være i barnehagen når h*n ikke har det bra. Anonymkode: ef219...4f6 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selv ønsker jeg at barnehagen skal ha lav terskel for å ringe far eller meg. Jeg ønsker jo ikke at barnet skal være i barnehagen når h*n ikke har det bra. Anonymkode: ef219...4f6 Ja, ikke misforstå, mener ikke at de skal være i barnehagen med dårlig form. Men hvis det er så lav terskel for å ringe så er det ikke rart at mange har mye fravær og at en del foreldre bruker opp omsorgsdagene. Anonymkode: c94bd...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 30. september 2022 #4 Del Skrevet 30. september 2022 (endret) De sender melding om hun har slått seg og forteller hvordan det går, og ellers ringer de hvis hun virker spesielt slapp eller hvis hun begynner å bli syk. Det synes jeg er greit, men er også klar over at både jeg og far er heldige som har jobber som gjør det mulig å gå. Vi har imidlertid noe reisevei, så kan ta litt tid før vi henter. Dette er barnehagen klar over og de har ikke sagt noe på det. Endret 30. september 2022 av Sandie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Del Skrevet 30. september 2022 I vår bhg ringer de viss barnet må hentes f.eks feber over 38 eller ved diare. Ellers sender de sms ved slike småting som du beskriver. Jeg syns det er veldig greit å vite om. Jobber turnus så da har jeg noen ganger mulighet å hente uten at det er full krise. Og andre veien, har jeg bare fått sms mens jeg er på jobb så må jeg ikke løpe Anonymkode: 0080d...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Del Skrevet 30. september 2022 De ringer dersom barnet ikke er seg selv. Stort sett har det vært ved stigende feber («han har bare 38,1, men er absolutt ikke i form, så sikkert greit om dere kommer og henter», en halvtime etter at vi kommer hjem har han nærmere 40…), en gang fordi han spontant begynte å gråte og ville hjem, veldig hyppig, noe som var veldig ulikt han. Ingen tegn til sykdom, men vi henta en veldig sliten gutt. Anonymkode: 61431...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #7 Del Skrevet 30. september 2022 Her har de kun ringt to ganger i løpet av fire år. Den ene gangen hadde han falt og slått hodet. Han lekte fint videre, og det var ikke behov for å hente ham, men de hadde rutine på at de alltid skulle ringe når barna slo hodet. Den andre gangen hadde han fått vannkopper. Anonymkode: 45350...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #8 Del Skrevet 30. september 2022 Her ringer de hvis barnet virker trøtt eller vil ha kos/sitte på fanget, greit nok at det ikke er "typisk oppførsel" for gutten min som pleier å være høyt og lavt, men jeg synes det er litt LITE å basere en "syk, kom og hent"-melding på... Men gidder ikke krangle med dem heller, gir bare beskjed om at han var i fin form og full fart da vi kom hjem igjen, så han kommer i morgen også. Kan heldigvis ta hjemmekontor og flexitid, så det går lite utover jobben min. Anonymkode: 9bc1e...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #9 Del Skrevet 30. september 2022 Synes de hadde litt for lav terskel for å ringe. Jeg ville gjerne ha beskjed om at barnes var syke/begynte å bli syke. Har blitt oppringt ved feber, når de hadde slått seg veldig (måtte til lege), oppkast og to ganger da yngste gråt. De kjente henne godt, hun gråt nesten aldri. Da var hun syk og kastet opp da hun kom hjem. Anonymkode: 9b089...6b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #10 Del Skrevet 30. september 2022 Jeg ble oppringt to ganger, hele barnehageperioden med to barn. En gang da toåringen kastet voldsomt opp og hadde feber, og en gang da det var brann i bygningen og alle ble ringt etter barna var evakuert. Men vi leverte dem aldri hvis de var syke, og de var aldri syke da vi henta, så aner ikke om det var høy eller lav terskel. Antageligvis høy. Anonymkode: 405ed...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #11 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her ringer de hvis barnet virker trøtt eller vil ha kos/sitte på fanget, greit nok at det ikke er "typisk oppførsel" for gutten min som pleier å være høyt og lavt, men jeg synes det er litt LITE å basere en "syk, kom og hent"-melding på... Men gidder ikke krangle med dem heller, gir bare beskjed om at han var i fin form og full fart da vi kom hjem igjen, så han kommer i morgen også. Kan heldigvis ta hjemmekontor og flexitid, så det går lite utover jobben min. Anonymkode: 9bc1e...78f Utfordringen er jo at dersom et barn et pjuskt og kun vil sitte på fanget så tar det sårt tiltrengte ressurser fra de andre barna. Bemanningsnormen er lav, og full bemanning gjelder kun deler av dagen siden barnehagen er åpen lenger enn hver enkelt er på jobb, i tillegg til pauseavvikling, møter osv. Så dersom et barn krever en voksen fordi h*n ikke er i form så er det kanskje 0-1 voksen som må ivareta en hel avdeling, og det sier jo seg selv at ikke går. Anonymkode: ef219...4f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 30. september 2022 #12 Del Skrevet 30. september 2022 Ganske høy vil jeg si. Men vi har også lav terskel for å ha barnet hjemmet. De har ringt 2 ganger på 1 år. Den ene gangen hadde hun slått munnen sin og måtte ha en sjekk hos tannlege. Den andre gangen hadde hun feber og kastet opp i det vi kom inn døra hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #13 Del Skrevet 30. september 2022 Hvis barnet ikke har det bra og er subfebril i tillegg synes jeg det er på sin plass at de ringer så jeg skjønner ikke helt kritikken din. Hvis begge foreldre har jobber som gjør at ingen av dem kan hente barnet sitt innen en ok tid når det er behov er det faktisk deres ansvar å sørge for å ha annen familie eller andre tilgjengelig som kan gjøre det for dem. Det er faktisk ikke de barnehageansatte sitt ansvar å ta vare på et sykt barn (som de heller ikke kan vite om blir dårligere), det går ut over de andre ansatte og de andre barna. Anonymkode: cd1dd...48f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #14 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Selv ønsker jeg at barnehagen skal ha lav terskel for å ringe far eller meg. Jeg ønsker jo ikke at barnet skal være i barnehagen når h*n ikke har det bra. Anonymkode: ef219...4f6 Har måttet hente 7 ganger I år pga mulig ørebetennelse. Ungen har ikke hatt ørebetennelse en eneste gang bare litt rød fordi hun var trøtt eller gne seg eller fikk sand i øyet. Endte med at fastlegen sendte skriv til barnehagen for hun ville ikke skrive ut mer unødig antibiotika dråper. Fordi barnehagen har som krav at behandling må være startet før de får komme tilbake til barnehagen. Det synes jeg ikke er riktig. Anonymkode: fcc38...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #15 Del Skrevet 30. september 2022 Her har barnehagen høy terskel for å ringe tror jeg. Men jeg har han hjemme om jeg ser han er i dårlig form eller har feber. Har ringt 3 ganger og han går nå siste året. Alle gangene fordi han har slått seg veldig, og jeg er glad for at de ringer da.. Anonymkode: fd9d4...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #16 Del Skrevet 30. september 2022 ringer når hn har 37,5 ,men hn har bare 36 vanligvis, de andre ble jeg ikke ringt etter før de var 38 Anonymkode: bcefe...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 30. september 2022 #17 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har måttet hente 7 ganger I år pga mulig ørebetennelse. Ungen har ikke hatt ørebetennelse en eneste gang bare litt rød fordi hun var trøtt eller gne seg eller fikk sand i øyet. Endte med at fastlegen sendte skriv til barnehagen for hun ville ikke skrive ut mer unødig antibiotika dråper. Fordi barnehagen har som krav at behandling må være startet før de får komme tilbake til barnehagen. Det synes jeg ikke er riktig. Anonymkode: fcc38...75a Det her høres ut som en misforståelse. Barnehagepersonell har ikke kompetanse på å sette diagnoser; det er det legen som gjør. Så hvis legen har konkludert med at det ikke er ørebetennelse, skal hen heller ikke skrive ut noen resept. Da holder det å fortelle bhg at du har fått barnet undersøkt hos lege som konkluderte med at barnet ikke hadde ørebetennelse. Synes det høres rart ut at bhg forveksler kløende øyne med ørebetennelse. Bhg kan heller ikke pålegge noen å starte på behandling før de får returnere i bhg, med unntak av særlig smittsomme infeksjoner, lus, skabb osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #18 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De ringte her om dagen fordi de hadde målt 37,5 og barnet var litt sutrete ved bordet. Sikkert pga. tenner. Var full rulle hjemme i alle fall. Synes kanskje at det er litt lav terskel for å ringe. Det gikk greit for meg, men det er jo mange foreldre som har jobber hvor det ikke bare er å stikke ifra og ta igjen arbeidet på hjemmekontoret. Hvordan er det i deres barnehage? Anonymkode: c94bd...121 Jobber i barnehage og jeg ringer dersom et barn har feber og virker å være syk. Ringer kun før 15 ved generell slapphet og feber. Er jo ingen vits i å mase på foreldre når de uansett henter snart. Prøver å bruke skjønn! Dersom det er snakk om oppkast eller lignende ringer vi ASAP. Da begrunnes det utifra smittevernshensyn. Anonymkode: c9037...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #19 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selv ønsker jeg at barnehagen skal ha lav terskel for å ringe far eller meg. Jeg ønsker jo ikke at barnet skal være i barnehagen når h*n ikke har det bra. Anonymkode: ef219...4f6 Samme her, nedsatt allmenntilstand uten feber er helt innafor å ringe for Anonymkode: b841b...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #20 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, ikke misforstå, mener ikke at de skal være i barnehagen med dårlig form. Men hvis det er så lav terskel for å ringe så er det ikke rart at mange har mye fravær og at en del foreldre bruker opp omsorgsdagene. Anonymkode: c94bd...121 Om et barn sutrer mye mer enn vanlig skjønner jeg de ringer og jeg vil dd skal ringe selvsagt Anonymkode: b841b...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå