AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 1,5 uke siden keisersnitt og alt går så langt fint med operasjonssåret, men nå fikk jeg hjem en skoleunge som har fått skikkelig hoste 😰 Og å hoste/nyse er ikke direkte behagelig enda Dere som har vært gjennom keisersnitt… hvor lenge var det vond å hoste? Regner med jeg kommer til å bli smittet fortløpende, men håper å kunne utsette det noen dager ved god håndhygiene osv 🥲 Anonymkode: 1ea0a...6f1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Det er vondt. Om det skulle skje, ta et laken og brett det rundt deg, så strammer du til når du skal hoste. Det reduserer ubehaget. Anonymkode: 9189e...073
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Hold ei pute mot magen når du hoster. Anonymkode: 3404f...245 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Jeg følte å drikke vann fikk "avverget" noen hoster. Føles ubehagelig å ikke få hoste skikkelig men det er best å prøve å unngå det mest mulig da det belaster såret. (og gjør vondt) 9 uker siden nå. Og gjør litt småvondt ved hoste enda. Anonymkode: 28c39...ece
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Smerte ved hoste avtar gradvis, så jeg kan ikke si at det er noe tidspunkt det slutter å gjøre vondt. 5 måneder etter keisersnittet gjør jeg fremdeles det jeg kan for å skåne arret ved hoste og nys, men om det er nødvendig eller en vane vet jeg ikke. Det hjelper å klemme noe hardt mot såret. På sykehuset fikk jeg en pute de surret stramt med plaster, men man kan også bruke en bok pakket i en håndduk eller egentlig hva som helst som er fast uten harde kanter. Faktisk hjalp det aller best å ha baby liggende på fanget, det ga helt riktig press, og oksytosin er naturlig smertestillende. Det er veldig viktig å ta nok smertestillende. Jeg slet spesielt med hoste om morgenen, så legen anbefalte at jeg tok kveldsdosen senere og dermed hadde mer effekt om morgenen. Man skal ikke holde igjen høsten fordi det gjør for vondt. Om det er nødvendig kan du høre med fastlegen om du kan få reseptbelagte midler, hvis du får behov for det. Drikk nok. Følg også alle vanlige råd for å lette hoste. Pass på å beskytte både deg og den nyfødte babyen mot smitte så godt som mulig. Det syke søskenet må desverre holde avstand. Om mulig bør dere ha separate bad. Desto lengre dere klarer å unngå å bli smittet jo bedre er det for både deg og baby. Anonymkode: c45a1...031
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Jeg fikk så alvorlig hoste rett etter keisersnitt at legen ga meg cosylan for å unngå at jeg røsket opp snittet. Men etter 1,5 uke hvor du er nå så var det ikke vondt, hadde jo grodd endel. Brukte en sammenrullet håndduk som jeg presset mot såret om jeg hostet. Anonymkode: 7b296...04e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #7 Skrevet 1. oktober 2022 Hold hånden stramt mot såret når du må hoste, det hjelper. Anonymkode: b5b50...403
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #8 Skrevet 1. oktober 2022 Tusen takk for svar alle sammen! ☺️ da stålsetter jeg meg med håndduk eller laken og så får jeg grine meg til cosylan om det blir for ille 😅 Fører høyt sprit-regime og håndvask her nå, så håper kanskje vi kan unngå smitte. Eventuelt får vi kanskje utsatt det noen dager så baby rekker å bli hvertfall 14 dager gammel før vi blir syke Anonymkode: 1ea0a...6f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå