Jegern Puahate Skrevet 12. oktober 2022 #101 Del Skrevet 12. oktober 2022 3 hours ago, Ubiquiti said: Min moral har ingenting med saken å gjøre. Når du selv setter deg selv frekt og freidig i en kunstig opphøyd posisjon til å angripe min moral basert på min vurdering av situasjonen - så må du regne med å smake din egen usmakelige medisin. 3 hours ago, Ubiquiti said: Det er snakk om å forhindre et folkemord og invasjon av et suverent land. Sier du det? Jeg som trodde hele krigen dreide seg om ananas eller ikke på pizzaen, jøss. Det er intet av det jeg har sagt som benekter at usalige ting skjer i Ukraina, det går dog an å se på et problem fra forskjellige innfallsvinkler og større perspektiv - dog for noen indoktrinerte nikkedukker kan slik være for krevende, derav går de i tverrmodus straks noen andre skulle finne på å reflektere utover konsensusen. 3 hours ago, Ubiquiti said: Det er også et strategisk spørsmål rundt hvor Ruzzland stopper om de bare får Ukraina. Dette har jeg kommentert tidligere, det kan spekuleres i begge retninger mpt på ambisjoner, militær kapasitet, folkelig støtte og motivasjon, konsekvenser, osv for russere for veien videre. Å gjøre ytterste for å unngå en atomkrig , på større eller mindre skala, er selvsagt også et strategisk spørsmål. 3 hours ago, Ubiquiti said: Jeg kan forresten ikke leve videre om hele verden er ofret. Du kan være "heldig" ved å overleve i ruinene og elendighetene for en stund, mens alt forderves rundt deg og ethvert håp om mulig fremtid er ute. I det minste kan du trøste deg med at vesten viste Putin hvor skapet skulle stå. 3 hours ago, Ubiquiti said: Skal du leke den leken så får du komme med en bedre omskriving enn det der. Omskrivingen ble tilpasset kvaliteten på kildematerialet. 10 minutter siden, Fru Uperfekt said: Hvorfor mener du vi ikke skal hjelpe Ukraina med våpen, slik at de kan forsvare seg imot Russerne som ønsker å overta landet? Det har jeg kommentert tidligere i tråden, til stor irritasjon og frustrasjon for enkelte her. At jeg dog presiserer at dette kun er mine egne, tildels spekulative, vurderinger av situasjonen ser ikke ut til lindre på ubehaget disse føler. Derfor tar ikke jeg bryet med å gjenta meg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 13. oktober 2022 #102 Del Skrevet 13. oktober 2022 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Hvorfor mener du vi ikke skal hjelpe Ukraina med våpen, slik at de kan forsvare seg imot Russerne som ønsker å overta landet? Fordi hen er livredd for at Putin skal starte krig med vesten og syntes derfor at Ukraina bør ofres! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 13. oktober 2022 #103 Del Skrevet 13. oktober 2022 Jegern Puahate skrev (På 3.10.2022 den 21.36): Ja, la oss terge på oss en gedigen atommakt styrt for øyeblikket av ustabile og ideologisk blinde ledere, om apokalypsen kommer er hvertfall redd-verden komplekset vårt godt ivaretatt. Ukrainas selvstendighet er viktigere enn hele verden, liksom. Hallo i luken ja, eller rettere sagt skalk lukene for her brygges det åpenbart opp til storm. Om Putin bruker nukes så vet han at USA vil svare 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 13. oktober 2022 #104 Del Skrevet 13. oktober 2022 Jegern Puahate skrev (På 6.10.2022 den 1.53): Den går begge veier, Ukraina kan forårsake en stor urett på hele verden. Om du skal rette skyts mot noen i denne situasjonen så er det Russland 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 13. oktober 2022 #105 Del Skrevet 13. oktober 2022 Enda en tulling skrev (På 7.10.2022 den 21.35): Ikke glem at det samme kan sies om vestlige ledere. Vi har senile Biden, hvis han i det hele tatt husker kodene til atomarsenalet er det slett ikke så sikkert han husker hva de skal brukes til. Men de som egentlig styrer er vel den sedvanlige gruppen av hauker som ikke kan få kriget nok og drept mange nok fort nok, drit i konsekvenser forøvrig, bare de og våpenindustrien får moroa si. Så har vi også folk som den tomhjernede men akk så krigerske svadaautomaten Liz Truss på denne siden av Atlanteren, samt hennes om enn noe mindre ekstreme likemenn og -kvinner i andre europeiske land. Ryktene vil ha det til at det er de fagmilitære i Pentagon som besitter den siste resten av rasjonalitet. Vi får håpe de blir der en stund til. Har du bevis for at Biden er senil? Ja han surrer innimellom men ikke mer enn normalt iforhold til alderen og stressnivået på jobben hans 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 13. oktober 2022 #106 Del Skrevet 13. oktober 2022 3 hours ago, malifika said: Fordi hen er livredd for at Putin skal starte krig med vesten og syntes derfor at Ukraina bør ofres! Ikke mer enn jeg er iivredd for å gå på rødt lys midt i rushtrafikken, eller at enkelte er livredde for at Putin tar en Hitler eller veldresserte nordmenn er livredde for å ha betraktelser som ikke er i total harmoni med mainstream media. Ellers vil jeg ha meg frabedt å bli adressert som "hen" takk. 3 hours ago, Fru Uperfekt said: Om Putin bruker nukes så vet han at USA vil svare Definitivt, dog historien har vist at en skal aldri undervurdere menneskers even til å katastrofale valg, gjerne på bekostning av menneskeliv. Sier jeg at sjansen er stor for dette? Nei, men den bør heller ikke få mulighet til å bli stor. 3 hours ago, Fru Uperfekt said: Om du skal rette skyts mot noen i denne situasjonen så er det Russland Det er 100% Russland, eller Ruzzland som en her kalte det, med Putin i spissen som har skylda for dette. Likevel, om verden skulle stå i fare for å bli sprengt til et ugjenkjennelig ødeland over Ukrania, ligger det naturligvis et moralsk ansvar på ukrainere å kapitulere. Jeg regnet på ukrainere \ verdensbefolkning som kan gi deg en indikasjon på hvorfor, du finner dette i tråden. Det er selvsagt ikke rettferdig, men rettferdig har livet aldri vært. Noen ganger må de snille svelge en bitter kamel for et større gode. Jeg vet at dette standpunktet trigger enkelte, så jeg vil presisere at dersom Putin likevel skulle fortsette med militær ekspansjon kan jeg støtte at han blir møtt med kompromissløse reaksjoner. Jeg vil ofre Ukraina som en slags "last ditch effort" for å garantere verdens fremtid, om sjansen for atomkrig blir av betydelig størrelse. Jeg mener at om situasjonen var satt til Norge burde vi gjøre det samme, med forutsetning om at faren for atomkrig var stor. Putin, kjip som han er, vil forsvinne før eller siden. Hva som kommer etter forblir spekulasjon men det kan godt bety en ledelse mindre opptatt av Ukraina. Russere flest er vel ikke overbegeistret for denne krigen heller, og de har egentlig nok med landets fremtidige geskjeftelse enn å lage mer kaos og generelt russerhat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 13. oktober 2022 #107 Del Skrevet 13. oktober 2022 At vesten holder seg hard i Ukraina-konflikten, har også innvirkning på Kinas imperialisme i Sør-Kina havet. At Kina nå ser hvor utmattende det er for Russland å erobre det som i utgangspunktet burde vært gjort på noen dager, har helt sikkert ført til reservasjoner fra å være aggressive i deres egen region. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ubiquiti Skrevet 13. oktober 2022 #108 Del Skrevet 13. oktober 2022 6 hours ago, Jegern Puahate said: Når du selv setter deg selv frekt og freidig i en kunstig opphøyd posisjon til å angripe min moral basert på min vurdering av situasjonen - så må du regne med å smake din egen usmakelige medisin. Å gjøre ytterste for å unngå en atomkrig , på større eller mindre skala, er selvsagt også et strategisk spørsmål. Jeg sa at min moral ikke hadde noe med saken å gjøre, da det er helt andre grunner for å skulle ønske å forsvare Ukraina. Men ja, jeg er helt klart et mye bedre menneske enn deg, om du faktisk står for det du skriver. Et mye bedre menneske. Og heldigvis er lederne i G7 på min side, og sier at støtten til Ukraina fortsetter. Så sånn er det. Jeg trenger ikke bruke mer tid på svadaet ditt, du kan relativisere det hvordan du vil, du er et menneske som er villig til å lukke øynene for folkemord for egen trygghet. Patetisk. Det er opp til Ruzzland om det blir atomkrig eller ikke. Støtten til Ukraina fortsetter, og Ukraina skal selvsagt ikke kapitulere kun for en imaginær atomkri. Man gir aldri etter for slike trusler, enkelt og greit. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 13. oktober 2022 #109 Del Skrevet 13. oktober 2022 (endret) 7 hours ago, Jegern Puahate said: Det er intet av det jeg har sagt som benekter at usalige ting skjer i Ukraina, det går dog an å se på et problem fra forskjellige innfallsvinkler og større perspektiv - dog for noen indoktrinerte nikkedukker kan slik være for krevende, derav går de i tverrmodus straks noen andre skulle finne på å reflektere utover konsensusen. Ah, og der kom svaret. Da må du gjerne komme med noe som viser for dine 'teorier' om at vi bare bør gi en krigsforbryter det vi vil ha, siden resten av oss er indoktrinerte nikkedukker. Det er forresten litt merkelig at en som argumentere for at vi skal gi Ukraina til en som vil renske det for alle som ikke liker Russland kaller de som ikke vil det indoktrinerte nikkedukker. Det er null bevis, null historie og flere uttalelser fra bla. a. Lavrov som tilsier at de ikke vil bruke atomvåpen i Ukraina. Du derimot, vil bøye deg så snart en diktator fekter litt med atomkortet, jeg er inderlig glad for at det er Ukraina selv som bestemmer hva de vil gjøre her og ikke en nordmann som mener folk med moral er 'indoktrinert' mens han selv er for redd for å vise til kilder som støtter hans argument (antageligvis fordi de er betalt av Putin, og at brukeren er fullt klar over dette). Endret 13. oktober 2022 av Anonio 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 13. oktober 2022 #110 Del Skrevet 13. oktober 2022 39 minutter siden, Ubiquiti said: Jeg sa at min moral ikke hadde noe med saken å gjøre, da det er helt andre grunner for å skulle ønske å forsvare Ukraina. Men ja, jeg er helt klart et mye bedre menneske enn deg, om du faktisk står for det du skriver. Et mye bedre menneske. Og heldigvis er lederne i G7 på min side, og sier at støtten til Ukraina fortsetter. Så sånn er det. Jeg trenger ikke bruke mer tid på svadaet ditt, du kan relativisere det hvordan du vil, Om ikke moral har noe med det å gjøre så burde du heller ikke trekke inn min i dette, sånn apropo relativisert svada. 39 minutter siden, Ubiquiti said: du er et menneske som er villig til å lukke øynene for folkemord for egen trygghet. Patetisk. Hele verden er ikke bare min trygghet, en patetisk stråmann. 39 minutter siden, Ubiquiti said: Det er opp til Ruzzland om det blir atomkrig eller ikke. Støtten til Ukraina fortsetter, og Ukraina skal selvsagt ikke kapitulere kun for en imaginær atomkri. Det er greit for Ukranias del, men som norsk borger har jeg anledning og rett til å uttrykke min mening om Norges bruk av penger på våpen til en part i krig. Alt annet minner jo om diktatur-tilstander ala Ruzzland som du kaller det. At andre er uenig med meg er helt greit, det er en del variabler her som vil avgjøre utfallet av dette, så bastant skal jeg ikke være. 39 minutter siden, Ubiquiti said: Man gir aldri etter for slike trusler, enkelt og greit. Det samme kan Putin & Co si utifra sitt virkelighetsbilde og vips er det det i gang, mitt poeng er at på et visst punkt bør vi være villige til å gi litt, litt i den store sammeheng, for å unngå total katastrofe. Det er jo kun et spørsmål om % sjanse for atomkrig at det å ofre Ukraina, forhåpentligvis midlertidig, blir det klart rette valget. For meg er ikke % særlig høy, om du mener vi skal kjøre på helt til 100% bør du sjekke ditt eget moralske kompass. 30 minutter siden, Anonio said: Ah, og der kom svaret. Da må du gjerne komme med noe som viser for dine 'teorier' om at vi bare bør gi en krigsforbryter det vi vil ha, siden resten av oss er indoktrinerte nikkedukker. Henvisning til nikkedukker kommer av denne ekstreme motvilligheten til å engang godta at andre har andre perspektiver enn "alt for Ukraina", jeg viser til mitt % argument rett over. 30 minutter siden, Anonio said: Det er forresten litt merkelig at en som argumentere for at vi skal gi Ukraina til en som vil renske det for alle som ikke liker Russland kaller de som ikke vil det indoktrinerte nikkedukker. Det er null bevis, null historie og flere uttalelser fra bla. a. Lavrov som tilsier at de ikke vil bruke atomvåpen i Ukraina. Du later som jeg ikke har satt premisset "om faren for atomkrig er betydelig" før vi lar Ukraina gå. At jeg er skeptisk til våpentilførsel fra Norge er ikke det samme, hvordan krigen vil utarte seg får tiden vise. 30 minutter siden, Anonio said: Du derimot, vil bøye deg så snart en diktator fekter litt med atomkortet, jeg er inderlig glad for at det er Ukraina selv som bestemmer hva de vil gjøre her og ikke en nordmann som mener folk med moral er 'indoktrinert' mens han selv er for redd for å vise til kilder som støtter hans argument (antageligvis fordi de er betalt av Putin, og at brukeren er fullt klar over dette). Alt jeg har skrevet her er mine egne refleksjoner helt uten påvrikning av sponsoravtaler jeg ikke kjenner til. jeg legger også til grunn at de som faktisk har peiling og autoritet på trusselnivåer selvsagt varsler om reell fare, ikke kvasieksperter på nettet som vi leker her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 13. oktober 2022 #111 Del Skrevet 13. oktober 2022 3 hours ago, Jegern Puahate said: Om ikke moral har noe med det å gjøre så burde du heller ikke trekke inn min i dette, sånn apropo relativisert svada. Hele verden er ikke bare min trygghet, en patetisk stråmann. Det er greit for Ukranias del, men som norsk borger har jeg anledning og rett til å uttrykke min mening om Norges bruk av penger på våpen til en part i krig. Alt annet minner jo om diktatur-tilstander ala Ruzzland som du kaller det. At andre er uenig med meg er helt greit, det er en del variabler her som vil avgjøre utfallet av dette, så bastant skal jeg ikke være. Det samme kan Putin & Co si utifra sitt virkelighetsbilde og vips er det det i gang, mitt poeng er at på et visst punkt bør vi være villige til å gi litt, litt i den store sammeheng, for å unngå total katastrofe. Det er jo kun et spørsmål om % sjanse for atomkrig at det å ofre Ukraina, forhåpentligvis midlertidig, blir det klart rette valget. For meg er ikke % særlig høy, om du mener vi skal kjøre på helt til 100% bør du sjekke ditt eget moralske kompass. Henvisning til nikkedukker kommer av denne ekstreme motvilligheten til å engang godta at andre har andre perspektiver enn "alt for Ukraina", jeg viser til mitt % argument rett over. Du later som jeg ikke har satt premisset "om faren for atomkrig er betydelig" før vi lar Ukraina gå. At jeg er skeptisk til våpentilførsel fra Norge er ikke det samme, hvordan krigen vil utarte seg får tiden vise. Alt jeg har skrevet her er mine egne refleksjoner helt uten påvrikning av sponsoravtaler jeg ikke kjenner til. jeg legger også til grunn at de som faktisk har peiling og autoritet på trusselnivåer selvsagt varsler om reell fare, ikke kvasieksperter på nettet som vi leker her. En side i denne debatten som du tror du fører peker på reelle historiske holdepunkt, atomvåpen-teori og moral. Du peker på din magefølelse og hvordan du tror Putin gir seg om han bare får Ukraina. Om din teori stemmer kan vi bare pakke kofferten, for da kan Putin, Xi eller Kim hver gang de føler for det bare true litt med atomvåpen, så står de fritt til å bedrive krigsforbrytelser i stor skala fordi folk som deg mener det er bedre for menneskeheten. Du har pekt på alt annet enn kjernen i problemet som er at verden i summa summarum ikke er 'bedre' om man bare bøyer av for atomvåpen-press. Det har 70 år med atomvåpen lært oss. Ditt moralske kompass er fortsatt skakk-kjørt, og du har fortsatt ingen kredible kilder å vise til utover din magefølelse. Flere andre har pekt på historie, faktiske artikler og annet. Du peker på din synsing, og argumenterer stadig tynnere på den. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellglad Skrevet 13. oktober 2022 #112 Del Skrevet 13. oktober 2022 Jeg har overhodet ingen reservasjoner med at vi pøser penger inn i Ukraina. Det er et nødvendig onde nå som Putin har gått milevis over streken. Hitler fikk holde på så lenge som han fikk uten konsekvenser fordi ingen ville ha krig og regnet med han skulle stoppe på noe tidspunkt. Da Putin stjal Krim skjedde det ingenting - av det lærte han at vesten er svake, og at det bare er å dure på. På et eller annet tidspunkt må man sette ned foten og si at nok er nok, Putin ville aldri stoppet. Om jeg må kutte ned på mitt forbruk for at Ukraina skal få hjelp, så gjør jeg hjertens gjerne det. For Ukraina, og for oss alle. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anocopy Skrevet 13. oktober 2022 #113 Del Skrevet 13. oktober 2022 On 9/30/2022 at 12:11 PM, Purple Basil said: Jeg tenker at det er helt idiotisk. Disse pengene burde heller vært brukt til å hjelpe nordmenn som kommer til å slite i vinter! Vi sliter i vinter i stor grad på grunn av krigen. Selvfølgelig burde vi gjøre alt vi kan for å stoppe den. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 13. oktober 2022 #114 Del Skrevet 13. oktober 2022 velociraptor skrev (På 9.10.2022 den 17.53): Ukraina er ikke med i Nato. Ser ingen grunn tim at vi skal lide mer for dem, enn for alle andre kriger og konflikter rundt om i verden. Går Putin derimot til angrep på et NATO-land, bør selvsagt hele NATO gå all in. > De er et fritt, demokratisk land som ønsker å fortsette å være det, fremfor å bli underlagt et maktgalt diktatorisk styre. De er og et ,,naboland’’ så det er vår plikt å hjelpe Hva er grunnen til at vi bryr oss så veldig om det korrupte østblokklandet Ukraina da? Er det fordi de er hvite og blåøyde? Hvor er engasjementet når iranske jenter tortureres, lemlestes og drepes? Hvor er engasjementet når sivilie, kvinner og barn i enkelte Afrikanske land slaktes ned? Hva med befolkningen i Nord-Korea? Hvorfor skal vi tåle den uretten så godt, men vi skal ofre oss selv for ukrainerene? >Hvem sier en ikke kan bry seg om flere ting samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 13. oktober 2022 #115 Del Skrevet 13. oktober 2022 velociraptor skrev (På 10.10.2022 den 12.45): Det kan jeg ikke utdype, men jeg ser ikke hvorfor det har noe å si for oss i Norge om Ukraina taper. Vi har allerede direkte grense til Russland her i Norge, så ser ikke at vår situasjon blir noe bedre eller verre om 40 millioner ukrainere blir russere. Det bare blir det. Ukraina er rikt på ressurser, ressurser Russland gjerne vil ha klo i og bruke som utpressing ovenfor andre land (ikke bare i Europa, men over hele verden) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 13. oktober 2022 #116 Del Skrevet 13. oktober 2022 velociraptor skrev (På 10.10.2022 den 13.10): Trenger vi gassen deres, det var jeg ikke klar over. Nei, men andre frie land gjør det velociraptor skrev (På 10.10.2022 den 13.10): Skader Europa, helt klart. Skader Norge? Kun fordi norske politikere velger å la det skade oss, i form av solidariske strømpriser. Norge tjener rått på krigen og er ikke sosialistiske på ekte. velociraptor skrev (På 10.10.2022 den 13.10): Hva er poenget med NATO om vi skal kaste vekk ressurser på å beskytte land som ikke er med? Det blir som om hvis alle som betaler for forsikring måtte være med å betale når de som ikke har forsikring får bilen sin knust eller huset brent ned. Er jo pga Putin er livredd for at Ukraina skulle bli medlem. Om Sverige/Finland ble invadert hadde du sagt det samme da? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 13. oktober 2022 #117 Del Skrevet 13. oktober 2022 Jegern Puahate skrev (8 timer siden): Ikke mer enn jeg er iivredd for å gå på rødt lys midt i rushtrafikken, eller at enkelte er livredde for at Putin tar en Hitler eller veldresserte nordmenn er livredde for å ha betraktelser som ikke er i total harmoni med mainstream media. Ellers vil jeg ha meg frabedt å bli adressert som "hen" takk. Definitivt, dog historien har vist at en skal aldri undervurdere menneskers even til å katastrofale valg, gjerne på bekostning av menneskeliv. Sier jeg at sjansen er stor for dette? Nei, men den bør heller ikke få mulighet til å bli stor. Det er 100% Russland, eller Ruzzland som en her kalte det, med Putin i spissen som har skylda for dette. Likevel, om verden skulle stå i fare for å bli sprengt til et ugjenkjennelig ødeland over Ukrania, ligger det naturligvis et moralsk ansvar på ukrainere å kapitulere. Jeg regnet på ukrainere \ verdensbefolkning som kan gi deg en indikasjon på hvorfor, du finner dette i tråden. Det er selvsagt ikke rettferdig, men rettferdig har livet aldri vært. Noen ganger må de snille svelge en bitter kamel for et større gode. Jeg vet at dette standpunktet trigger enkelte, så jeg vil presisere at dersom Putin likevel skulle fortsette med militær ekspansjon kan jeg støtte at han blir møtt med kompromissløse reaksjoner. Jeg vil ofre Ukraina som en slags "last ditch effort" for å garantere verdens fremtid, om sjansen for atomkrig blir av betydelig størrelse. Jeg mener at om situasjonen var satt til Norge burde vi gjøre det samme, med forutsetning om at faren for atomkrig var stor. Putin, kjip som han er, vil forsvinne før eller siden. Hva som kommer etter forblir spekulasjon men det kan godt bety en ledelse mindre opptatt av Ukraina. Russere flest er vel ikke overbegeistret for denne krigen heller, og de har egentlig nok med landets fremtidige geskjeftelse enn å lage mer kaos og generelt russerhat. Ja Putin vil dø en dag, men for alt vi vet kan han bli erstattet med en som er enda verre. Jeg tør ikke ta sjangsen på det, gjør du? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 13. oktober 2022 #118 Del Skrevet 13. oktober 2022 Anocopy skrev (50 minutter siden): Vi sliter i vinter i stor grad på grunn av krigen. Selvfølgelig burde vi gjøre alt vi kan for å stoppe den. Vi sliter i vinter fordi norske politikere har solgt oss ut til EU. Hadde ikke de gjort det hadde vi klart oss mye bedre samme om det var krig. Fru Uperfekt skrev (38 minutter siden): Nei, men andre frie land gjør det Norge tjener rått på krigen og er ikke sosialistiske på ekte. Er jo pga Putin er livredd for at Ukraina skulle bli medlem. Om Sverige/Finland ble invadert hadde du sagt det samme da? Nei, fordi de i motsetning til Ukraina faktisk er våre naboland. Norge tjener rått på krigen, men nordmenn gjør ikke. Fru Uperfekt skrev (31 minutter siden): Ja Putin vil dø en dag, men for alt vi vet kan han bli erstattet med en som er enda verre. Jeg tør ikke ta sjangsen på det, gjør du? Ja, hvis noen hadde gitt Putin et nakkeskudd hadde jeg applaudert det og med glede tatt sjansen på at nestemann er bedre, hadde virkelig ikke du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Averyx Skrevet 13. oktober 2022 #119 Del Skrevet 13. oktober 2022 (endret) 2 hours ago, velociraptor said: Ja, hvis noen hadde gitt Putin et nakkeskudd hadde jeg applaudert det og med glede tatt sjansen på at nestemann er bedre, hadde virkelig ikke du? Dersom Putin hadde fått et nakkeskudd ville denne mannen overtatt samme dag. Putin er pasifist sammenlignet med Nikolai Patrushev. Endret 13. oktober 2022 av Averyx 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Averyx Skrevet 13. oktober 2022 #120 Del Skrevet 13. oktober 2022 (endret) 8 hours ago, Jegern Puahate said: Det samme kan Putin & Co si utifra sitt virkelighetsbilde og vips er det det i gang, mitt poeng er at på et visst punkt bør vi være villige til å gi litt, litt i den store sammeheng, for å unngå total katastrofe. Man skal selvsagt ikke gi etter her. Ukraina trenger flere våpen nå. Jeg håper virkelig at USA får sendt luftvernsystemer så raskt som mulig. Endret 13. oktober 2022 av Averyx 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå