AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Har lest at det kan være lurt å bruke bamse/koseklut for søvnassosiasjon til babyen, men det er jo ikke trygt å la dem sove med bamser i senga pga fare for krybbedød. Hvordan har dere løst det? Gir babyen bamsen rett før leggetid og tar de bort før de sovner? Anonymkode: 31eb4...3e9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Venter til barnet er større.Er da det har mest effekt. Anonymkode: accbf...b2f 1
Sofakona Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Ikke gi det i heltatt. En baby på 3 mnd trenger ikke sutteklut eller kosebamse. Når barnet( ikke baby) er stort nok til å flytte ting vekk selv, rulle begge veier og da kanskje. Men de trenger ikke noe i sengen. 1
Sofakona Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Kan også si at jeg har 2 barn og ingen av de har vært interessant i bamser, koseklut eller tepper. Og de sover godt. Så de trenger ikke kosebamse til å skjønne at de skal sove,eller sove godt, les bøker,syng og sitt:)
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har lest at det kan være lurt å bruke bamse/koseklut for søvnassosiasjon til babyen, men det er jo ikke trygt å la dem sove med bamser i senga pga fare for krybbedød. Hvordan har dere løst det? Gir babyen bamsen rett før leggetid og tar de bort før de sovner? Anonymkode: 31eb4...3e9 Ikke gjør det. Blir helt krise når den blir mistet, ødelagt osv Anonymkode: 30fb7...227
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Har barnet problemer med å falle til ro? Hvis ikke ville jeg droppet koseklut. Mine falt ikke lett til ro så jeg sov med kosekluten ett par netter før jeg gav den til de. Lukten av mor er trygghet for babyer. En bamse/klut representerer mors trygghet, en stedfortreder for mor. Anonymkode: cb3ae...3ad
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #7 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke gjør det. Blir helt krise når den blir mistet, ødelagt osv Anonymkode: 30fb7...227 Derfor brukte vi klut og ikke bamser. Hadde ett dynetrekk som vi klippet opp og hadde da alltid mulighet til å lage nye kluter. Fant halve dynetrekket på loftet nå...ungene er 20 år (absolutt på tide å rydde mao). Anonymkode: cb3ae...3ad
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 Vi har en koseklut du kan puste gjennom, også om den er brettet ett par ganger. Vi la den bare inntil kinnet når han var søvnig. Er nå 1,5år og når han får smokk og koseklut så glir øynene igjen. Jeg syns det funker veldig fint 😊 Anonymkode: a25d1...49d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #9 Skrevet 30. september 2022 Min brydde seg ikke om bamseri det hele tatt før hun var godt over året gammel. Nå er hun 1,5 og har en favorittbamse som er med i senga. Anonymkode: 815e9...602
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #10 Skrevet 30. september 2022 Eg putta kluten i bhen ei stund før han fekk den, og det var veldig tydelig den lukta av meg. Han var stor nok til å ta tak i den og knuge den inntil seg! Vår bruker ikkje smokk, så har definitivt hatt stor glede av koseklut. Som nokon nevner, kjedelig om den forsvinner, kjøp fleire av samme og bytt ut jenlig (sånn at ein ikkje blir meir slitt enn andre). Anonymkode: 938a5...a6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå