Gå til innhold

Hvorda introdusere bamse/koseklut for legging på baby 3 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at det kan være lurt å bruke bamse/koseklut for søvnassosiasjon til babyen, men det er jo ikke trygt å la dem sove med bamser i senga pga fare for krybbedød. Hvordan har dere løst det? Gir babyen bamsen rett før leggetid og tar de bort før de sovner?

Anonymkode: 31eb4...3e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter til barnet er større.Er da det har mest effekt. 

Anonymkode: accbf...b2f

• Liker 1
Skrevet

Ikke gi det i heltatt. En baby på 3 mnd trenger ikke sutteklut eller kosebamse. Når barnet( ikke baby) er stort nok til å flytte ting vekk selv, rulle begge veier og da kanskje. Men de trenger ikke noe i sengen. 

• Liker 1
Skrevet

Kan også si at jeg har 2 barn og ingen av de har vært interessant i bamser, koseklut eller tepper. Og de sover godt. Så de trenger ikke kosebamse til å skjønne at de skal sove,eller sove godt, les bøker,syng og sitt:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har lest at det kan være lurt å bruke bamse/koseklut for søvnassosiasjon til babyen, men det er jo ikke trygt å la dem sove med bamser i senga pga fare for krybbedød. Hvordan har dere løst det? Gir babyen bamsen rett før leggetid og tar de bort før de sovner?

Anonymkode: 31eb4...3e9

Ikke gjør det. Blir helt krise når den blir mistet, ødelagt osv

Anonymkode: 30fb7...227

Skrevet

Har barnet problemer med å falle til ro? Hvis ikke ville jeg droppet koseklut. Mine falt ikke lett til ro så jeg sov med kosekluten ett par netter før jeg gav den til de. Lukten av mor er trygghet for babyer. En bamse/klut representerer mors trygghet, en stedfortreder for mor.

Anonymkode: cb3ae...3ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke gjør det. Blir helt krise når den blir mistet, ødelagt osv

Anonymkode: 30fb7...227

Derfor brukte vi klut og ikke bamser. Hadde ett dynetrekk som vi klippet opp og hadde da alltid mulighet til å lage nye kluter. Fant halve dynetrekket på loftet nå...ungene er 20 år (absolutt på tide å rydde mao).

Anonymkode: cb3ae...3ad

Skrevet

Vi har en koseklut du kan puste gjennom, også om den er brettet ett par ganger. Vi la den bare inntil kinnet når han var søvnig. Er nå 1,5år og når han får smokk og koseklut så glir øynene igjen. Jeg syns det funker veldig fint 😊

Anonymkode: a25d1...49d

Skrevet

Min brydde seg ikke om bamseri det hele tatt før hun var godt over året gammel. Nå er hun 1,5 og har en favorittbamse som er med i senga.

Anonymkode: 815e9...602

Skrevet

Eg putta kluten i bhen ei stund før han fekk den, og det var veldig tydelig den lukta av meg. Han var stor nok til å ta tak i den og knuge den inntil seg! Vår bruker ikkje smokk, så har definitivt hatt stor glede av koseklut. Som nokon nevner, kjedelig om den forsvinner, kjøp fleire av samme og bytt ut jenlig (sånn at ein ikkje blir meir slitt enn andre). 

Anonymkode: 938a5...a6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...