Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen dager får jeg gjort en del, men andre dager føler jeg at jeg bare eksisterer. Vaser rundt eller er på møter og det drar sånn ut, at på slutten av dagen så har jeg ikke så mye å vise til.

Hva med deg, er du produktiv?

Anonymkode: 96270...c90

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heldigvis fleks, og mulighet for hjemmekontor. Samt kan gjerne styre en del av møtene mine selv.

Jeg vet jeg er mest produktiv om morgenen, da legger jeg konsentrasjonsoppgavene der. Tar gjerne telefonrunder på ettermiddagen. Eller setter på et kurs mens jeg vasker hus, eller lagermat. Så prøver jeg å samle møter i mest mulig grad, da jeg opplever at tiden mellom møter forsvinner. 

Har jeg en dårlig dag, som i dag, så har jeg bare tatt unna det nødvendigste. Tar nok en time eller to til. Og så finner jeg ofte motivasjonen igjen søndag kveld, eller en ekstra lang mandag eller tirsdag om konsentrasjonen er på plass, og været er dårlig. 

Anonymkode: 4a73d...df0

• Nyttig 1
Skrevet

Varierer veldig. i dag har jeg vært ganske produktiv, i går satt jeg mest på KG. 

Anonymkode: edbdb...6e1

• Liker 1
Skrevet

Opp og ned, definitivt. Noen dager er bedre enn andre. 

visse dager gjør jeg en hel ukes arbeid på to timer, andre dager gjør jeg én times arbeid på åtte. 

Men alt i alt gjør jeg jobben min. Vi er mennesker, ikke maskiner. 

Anonymkode: 98d5a...66e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er nattevakt. Som nattevakt skal vi kun gjøre det som er høyst nødvendig. Det vil si, på min arbeidsplass (sykehjem), så er det å ta vare på beboerne og være tilgjengelig. Varierer veldig hvor travelt det er. Noen netter kan gå i ett dersom noen er dårlig og trenger flere tilsyn, medisinering osv. Andre netter skjer det lite. Da er det å følge rutiner som å sjekke at beboere har det bra og hjelpe der det trengs. 

Noen ganger gjør vi litt ekstra som å brette klær, rengjøring, dekke på til frokost ol. 

Fordelen å jobbe turnus er at det som ikke er gjort må fortsettes av neste vakt. Deilig å slippe deadlines. Er jo av til administrativt arbeid også i forbindelse med beboerne. Her kan noen være sløve og overlate arbeidet til andre. Det er ikke særlig gøy. 

Anonymkode: 7d6f2...819

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordelen å jobbe turnus er at det som ikke er gjort må fortsettes av neste vakt. Deilig å slippe deadlines. Er jo av til administrativt arbeid også i forbindelse med beboerne. Her kan noen være sløve og overlate arbeidet til andre. Det er ikke særlig gøy. 

Dette misunner jeg innimellom, selv om jeg elsker jobben min.

Jeg legger på mange måter opp alt selv. Og det er ingen som tar unna mine oppgaver, eller holder medarbeidere i gang på mine ting, om jeg ikke er der. Ved sykdom må jeg ta igjen når jeg er tilbake. Ved ferier må jeg jobbe inn før og etter. Selv da mamma døde og jeg stort sett måtte konsentrere meg om den situasjonen i 3 uker, var det daglige jobbtelefoner, og et øye på mailen, og jobb å ta igjen da jeg var tilbake. 

Det sagt har jeg jo en stor frihet til å ta unna ting når jeg vil, jobbe lenge en regnværsdag, slappe av en fredag. For meg er den friheten verdt det. 

Anonymkode: 4a73d...df0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg er nattevakt. Som nattevakt skal vi kun gjøre det som er høyst nødvendig. Det vil si, på min arbeidsplass (sykehjem), så er det å ta vare på beboerne og være tilgjengelig. Varierer veldig hvor travelt det er. Noen netter kan gå i ett dersom noen er dårlig og trenger flere tilsyn, medisinering osv. Andre netter skjer det lite. Da er det å følge rutiner som å sjekke at beboere har det bra og hjelpe der det trengs. 

Noen ganger gjør vi litt ekstra som å brette klær, rengjøring, dekke på til frokost ol. 

Vent litt.... 
Du synes det er positivt at du kan overlate arbeid til neste vakt, men du synes ikke det er gøy om noen overlater arbeid til deg? 

• Liker 3
Skrevet

Sitter jeg på kontoret så får jeg gjort tilnærmet null, har jeg hjemmekontor får jeg gjort en hel del

Anonymkode: afc27...423

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Må nå omsetningsmålene, så fullt kjør 40 timer i uka. 

Anonymkode: 2b667...bbf

Skrevet

Får gjort utrolig mye :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 12.03):

Vent litt.... 
Du synes det er positivt at du kan overlate arbeid til neste vakt, men du synes ikke det er gøy om noen overlater arbeid til deg? 

Det var ikke det hun skrev. Det er stor forskjell på å ikke ha deadlines og bevisst overlate jobb til andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 10.49):

Noen dager får jeg gjort en del, men andre dager føler jeg at jeg bare eksisterer. Vaser rundt eller er på møter og det drar sånn ut, at på slutten av dagen så har jeg ikke så mye å vise til.

Hva med deg, er du produktiv?

Anonymkode: 96270...c90

Har nettopp hatt 5 ukers observasjonspraksis i studiet jeg går på. Arbeidsdagen starta 8, med kaffe til nærmere 9. lunsj fra 11.15 der de bjælmet kaffe til 12.15-12.30. Så var det ny kaffepause kl 14.15 der de satt til kl 15.15-15.30. Så var det hjem kl 16.00. Likevel hadde alle «så mye å gjøre» hele tiden at de «fikk ikke tid til å gjøre jobben sin»…  Hva med å kutte ned de 3 timene med kaffeslaberas iløpet av arbeidsdagen… Skal ikke dit som ferdig utdannet! Litt på siden kanskje men vel verdt å dele, alltids rom for forbedring på mange arbeidsplasser der det klages over «dårlig tid» som egentlig er dårlig kultur (les: Ukultur!)

Anonymkode: aec6a...364

Skrevet

Jeg kjenner på en begynnende distansering og utbrenthet i forhold til jobben min, merker jeg får gjort mindre i de periodene oppgavene er mer abstrakte og administrative. Kan sitte foran pcen og stirre tomt ut i lufta. 

En del av stillingen min er også undervisning, der går det mer av seg selv fordi det er veldig konkrete oppgaver og det er null rom for å sone ut. 

Jeg har tatt grep, skal ut av dette jobben. Frem til da så er jeg usikker på hvor effektiv jeg klarer å være. Merker stor forskjell på hvordan det var før, da fikk jeg gjort mye mer også av det administrative.  

Anonymkode: 280b1...d8c

Skrevet

Vel, har jo pasienter igjennom hele dagen/vakten. Er ingen mulighet til å «gjemme seg unna» eller utsette noe som helst. Lunsjen inntas stort sett i tjenestebilen i mellom ulike besøk/oppdrag.

Anonymkode: ed562...27e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...