Gå til innhold

Morsmelkerstatning eller pumpe melk til 3mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere som skal være litt borte fra 3-4mnd baby? Pumper dere i forkant eller gis det erstatning hvis baby blir sulten. Ikke ofte jeg tenker å være borte da. Men alt fra 1-4t. Ved en time kan det selvsagt planlegges med amming før jeg drar, men hvis det går lenger tid. 

Anonymkode: 2f308...aa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får til pumping så hadde jeg gjort det. Da står jo bare flaska klar i kjøleskapet så lenge og tar bare et lite øyeblikk å varme opp. 

Anonymkode: 8146e...c83

Skrevet

Om du får til å pumpe hadde jeg gjort det, men ikke alle får det til :) For meg var det håpløst, så her gav far ferdigblandet MME når jeg var borte. 

Anonymkode: dc7c4...1ea

Skrevet

Jeg ville ha pumpet. Morsmelkerstatning er ultraprosessert. Bare å se på ingredienslisten. 

Anonymkode: 0a655...8da

• Nyttig 1
Skrevet

Ville pumpet😊

Anonymkode: 9432b...4f6

Skrevet

Pumpet. Men vær obs på dagmelk og kveldsmelk. Ikke alle vet at de to er svært forskjellige. 

Kveldsmelk inneholder blant annet melatonin og dagmelk inneholder blant annet adrenalin. Så å mikse de to kan gi våken baby på kveld osv. 

Anonymkode: 3ac44...a10

Skrevet

Her har vi gitt erstatning som regel i slike situasjoner (baby 7 mnd nå). I blant har jeg pumpet men pumpet så mye de første 2 mnd så ble utrolig lei, synes det er så slitsomt og at erstatning er mye lettere. Måtte uannsett gi litt erstatning i starten pga dårlig vektoppgang så har da allerede ikke fullammet alltid selv om jeg startet å fullamme rundt 2 mnd alder. 

Anonymkode: 893ce...027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...