Gå til innhold

hva tjener man på å jobbe på hotell??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hva tjener man på å jobbe på hotell? da tenkte jeg på servitør, stuepike, resepsjonist? ( er det andre jobber man kan få på et hotell uten altfor stor utdannelse?)

og er det vanskelig å få jobb på hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi snakker helt klart lavtlønnsyrker her. Men med tillegg for ubekvem arbeidstid og sånn, kan man vel få nok å leve av...?

Om det er lett eller ikke, kommer an på. Stuepiker er det sikkert stor turnover på. Noen hotell har en glitrende restaurant og krever fagbrev av servitører, andre ikke. Noen krever hotellskole i resepsjonen - andre ikke. Kommer også an på om du bor i en stor by eller en bygd med bare ett hotell.

Følg med hos vikarbyråer og i avisen, se hva de søker etter.

Oppsøk også personalkontoret på hotellet/hotellene du har lyst til å jobbe på, og tilby deg selv.

Legg vekt på fleksibilitet mht arbeidstid og ekstravakter. At du liker å sjaue og ta i et tak og bidra der det trengs (noen ganger må respesjonister re opp senger, sånn er det bare) og en serviceinnstilling uten sidestykke. dvs du strekker deg langt for gjesten og i samarbeid med dine kolleger.

Har selv jobbet i hotell og reiselivsbransjen i mange år (selv om det er mange år siden) og det er hektisk, moro, lærerikt, dårlig betalt og gir deg kompetanse om deg selv og verden på en måte man ikke får i andre bransjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg jobbar i hotellbransjen. Får 102 kr timen, pluss 19 kroner i helgene. Null kveldstillegg. Like mange kveldsskift som dagskift. Får utbetalt ca 12 000 i mnd. Du bør ikkje velge hotell/restaurant/reiseliv om du har lyst til å bli rik, men det er jo utrulig morsomt, da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Er 27 år,får 115 kr. timen(litt ekstra pga. ansenitet), kveldstillegg,nattillegg,søndags-helgetillegg. Dette er tariff. Får du annen lønn er hotellet useriøst,og driver med sine egen lønninger.

Har ca. 12-13000 utbetalt i mnd.

Lite,men greit nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei jeg var stuepike i noen år,og det var skikkelig slavearbeid for å si det sånn.Var totalt utslitt tilslutt.Det er kanskje en grei jobb for skoleelever i helger osv.Men ikke fulltid.Men det kommer sikkert an på hvilket hotell man jobber på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg klarte tilslutt å komme meg opp på 107.- og noen øre i timen som stuepike. Da hadde jeg jobbet et år, og bynte på 101,50. Seff hadde streiken noe å si da. Den hjalp godt på. Nei stuepike jobb går vel greit nok som helgejobb, men som heltid: NEITAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde arb.uke på et hotell en gang, og fikk prøve litt forskjellige oppgaver på hotellet.

Stuepike skal jeg aldri aldri blir,det holdt med en dag det :ler:

Jobber ikke på hotell nå,men får lør og søntillegg,kveldstillegg,nattillegg, og no eettermiddagsgreier.

Men nå er jeg lærling da,så den lønna blir ikke mye å skryte av likevel :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...