AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Del Skrevet 30. september 2022 Jeg har gode venner ulike plasser i landet, og nå er vi i det stadiet at de begynner å få barn. Jeg vil gjerne bli kjent med disse barnene, og at de kjenner meg og ser på meg som en tante eller liknende. Vanligvis har vi møttes 2-4 ganger i året, ved at jeg kommer dit og de kommer hit og vi reiser på ferie sammen ol. Nå endrer jo livet deres seg, og dette er ikke like lett lenger. Jeg vil selvsagt fortsatt dra på besøk til dem, men andre veien blir nok vanskeligere framover. For at vi skal få et godt forhold føler jeg at mye av ansvaret ligger på meg. Og det er helt ok! Derfor spør jeg dere foreldre, gjerne dere som har venner andre steder: hvordan kan jeg best holde denne kontakten. og bil en del av disse barnenes liv? Hva setter dere som foreldre pris på? Og: hvordan kan jeg best holde kontakten med dere som er blitt foreldre? Det skal nevnes at jeg ikke er spesielt flink med barn, jeg har ingen barn selv og ønsker heller ikke dette. Derfor nytter det ikke med tips om felles barneferie Alle gode råd og erfaringer tas imot med takk! Anonymkode: 5fde5...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Del Skrevet 30. september 2022 Har ingen gode råd, annet enn å kanskje sette forventningene litt lavere. Å ha jevnlig kontakt med små bart et annet sted i landet, er vanskelig. De er mest opptatt av her og nå, så å få en relasjon krever hyppig skyping (de er utålmodige og gidder ofte ikke) og jevnlige besøk. Dette er vanskelig nok å få til med evt familie, og jeg vil tro venner blir nedprioritert i en travel hverdag. Fokuser på forholdet til vennene dine, så vil du kanskje få en relasjon til barna når de blir store. Anonymkode: f1060...f8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har gode venner ulike plasser i landet, og nå er vi i det stadiet at de begynner å få barn. Jeg vil gjerne bli kjent med disse barnene, og at de kjenner meg og ser på meg som en tante eller liknende. Vanligvis har vi møttes 2-4 ganger i året, ved at jeg kommer dit og de kommer hit og vi reiser på ferie sammen ol. Nå endrer jo livet deres seg, og dette er ikke like lett lenger. Jeg vil selvsagt fortsatt dra på besøk til dem, men andre veien blir nok vanskeligere framover. For at vi skal få et godt forhold føler jeg at mye av ansvaret ligger på meg. Og det er helt ok! Derfor spør jeg dere foreldre, gjerne dere som har venner andre steder: hvordan kan jeg best holde denne kontakten. og bil en del av disse barnenes liv? Hva setter dere som foreldre pris på? Og: hvordan kan jeg best holde kontakten med dere som er blitt foreldre? Det skal nevnes at jeg ikke er spesielt flink med barn, jeg har ingen barn selv og ønsker heller ikke dette. Derfor nytter det ikke med tips om felles barneferie Alle gode råd og erfaringer tas imot med takk! Anonymkode: 5fde5...69f Du må nok regne med å bli nedprioritert. Når man får barn, tar de både tid og energi. Da er man sosial med nærmeste familie og ett eller to vennepar med jevnaldrende barn. Som bor i nærheten. Anonymkode: db9aa...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Del Skrevet 30. september 2022 Jeg klarer ikke engang holde kontakten med venners barn når både jeg og vennene bor nære. Innså fort når jeg fikk barn selv, at fritiden måtte prioriteres til de som var viktige i barnas hverdag. Så kunne jeg pleie mine vennskap når barna sov, eller når mannen passet barna. Men det betyr jo også at jeg knapt nok kjenner igjen venners barn når jeg møter dem. Skal du ha en nær relasjon med barna, bør dere bo nært, og besøke hverandre omtrent ukentlig/annenhver uke. Anonymkode: ce262...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Del Skrevet 30. september 2022 «Foreldre» er like lite en entydig gruppe med like forventninger, ønsker og drømmer som «menn» eller «mennesker fra Polen». Man er et individ. Det enkelte individet har sine egne forventninger, ønsker og planer. Derfor snakker man med folk. Og av de samtalene får man vite personens ønsker. Så enkelt. Om du kan etablere et forhold med barna til dine venner? Vet du? Det er ikke opp til deg. Det krever to personer for å etablere et forhold. Er ikke barnet interessert? Da blir det intet forhold. Barn er nemlig også individer med egne ønsker, forventninger og planer. Som verken skal eller bør forventes sammenfalle med sine foreldres ønsker og planer. Så veien videre? Den er som veien før har vært. Tilpasset individet du går den med. Anonymkode: 8712d...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Del Skrevet 30. september 2022 Dra på besøk, gjerne overnatting/helg, og heng med på familielivet. Anonymkode: c0ee8...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå