Gå til innhold

Skifting av klær etter offentlige steder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på hvordan folk gjør det med klær etter de har vært ute på offentlig grunn. Personlig synes jeg det er ekkelt å gå i samme klær hjemme og bytter med en gang jeg kommer inn døra. Feks om jeg har sittet i på bussen, cafe eller skolen er det ubehagelig å skulle sette seg i sofaen hjemme og gni av seg skiten i sitt eget hjem. Ikke at jeg nødvendigvis er synlig skitten men tenker mer på bakterier osv. Jeg har ikke ocd, men liker at ting er rent rundt meg. 

(At folk setter seg i senga med klær de har hatt på ute, er et helt eget nivå av urenslig tenker jeg)

Anonymkode: dc520...8e0

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske lik deg. Bytter med en gang jeg kommer hjem. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, bytter etter å ha tatt buss. Her blir buss-setene aldri støvsugd eller rengjort. Sjekka en gang med klesrulle på et buss-sete. Brukte opp klesrulle, var fortsatt hår, smuss og støv på. Det er flere lag med slikt på setene. Aldri i verden om jeg setter meg i sofaen rett etter offentlig transport. Man kan ha med seg bedbugs etc… 

Der syns jeg det er bedre i andre land. Mye uvitenhet i Norge. De forstår mer konsekvensene av å ikke rengjøre og det er generelt renere på offentlig transport. 

Anonymkode: d19c0...129

• Liker 1
Skrevet

Bytter alltid når jeg kommer hjem, men ikke fordi det er møkkete. Og jeg bryr meg uansett mer om at det er møkkete, altså skitten, selv om det ikke alltid er synlig. Jeg er ikke redd for bakterier på klær. 

Jeg foretrekker joggebukse i sofaen. 

Anonymkode: 0ba68...9ab

• Liker 4
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg bytter ikke klær når jeg kommer hjem før jeg evt. skal på trening.

Jeg har ikke bakterie-fobi.

Skrevet

Jeg liker også å ha det rent rundt meg, så derfor vasker jeg i eget hjem jevnlig. Men jeg bytter ikke klær bare jeg har sittet på et sete som var offentlig. Jeg bytter klær på kvelden, skitne klær blir lagt til vask. Og jeg blir slengt i dusjen. 

• Liker 6
Skrevet

Her bytter jeg ikke klær når jeg har tatt bussen. Men jeg brukte å skifte bukse når vi hadde vært i stallen. Men hendene vasker jeg med engang jeg kommer hjem.

Men har jeg en avtale klokken 10, klokken 14, klokken 17 så bytter jeg da ikke klær mellom de. Da har jeg mer enn nok med å huske rette papirer og rekke bussen.

• Liker 2
Skrevet

Bytter alltid bukse fordi jeg bor i joggebukse hjemme. Bruker heller aldri buss (hurra for bygda og dårlig tilbud) så det er begrenset hva jeg kommer borti. Ikke tenker jeg at det er fryktelig farlig heller. 

Anonymkode: 9abb9...a11

• Liker 2
Skrevet

Må gjester ha med seg klesskift når de kommer på besøk også?

Anonymkode: 9ac64...a26

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bytter alltid bukse fordi jeg bor i joggebukse hjemme. Bruker heller aldri buss (hurra for bygda og dårlig tilbud) så det er begrenset hva jeg kommer borti. Ikke tenker jeg at det er fryktelig farlig heller. 

Hvor ofte vasker du bil innvendig? Siden det er veldig begrenset hva du kommer borti? 
Ikke at jeg er redd for bakterier eller møkk selv, men jeg blir ganske ofte flau når jeg ser hvordan bilsetene ser ut, og hvor sjeldent jeg vasker de... 
Ratt/girspake/håndtak vaskes jevnlig da. 

Skrevet

Ja, skifter klær når jeg kommer hjem. Har en puff på soverommet hvor jeg noen ganger legger "uteklær" om de ikke er møkkete nok til å vaskes der og da. 

Anonymkode: e4f4a...85d

• Liker 3
Skrevet

Skifter aldri (pga jeg har vært «på offentlig sted). Ingen i min familie gjør det, og ingen venner så vidt jeg vet og noengang har sett. Jeg ser ingen grunn til det heller. 

Anonymkode: 92495...570

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skifter når jeg kommer hjem; mye fordi jeg vil få vasket og stelt meg og ta på komfortable hjemmeklær. Er nøye med vask av hender og ansikt etter å ha vært ute i offentlig rom, og det har jeg vært siden lenge før covidreglene.

Anonymkode: 41231...727

• Liker 1
Skrevet

Har alltid skiftet når jeg kommer hjem. Det gjør at klærne jeg bruker ute holder lengre pga mindre slitasje, og jeg vil være maks komfortabel hjemme.

Bruker gjerne f.eks samme bukser i flere dager, henger bare til lufting.

• Liker 4
Skrevet

Skifter ikke..tar buss to ganger om dagen, må være måte på fobier.

Anonymkode: dbd0e...954

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor ofte vasker du bil innvendig? Siden det er veldig begrenset hva du kommer borti? 
Ikke at jeg er redd for bakterier eller møkk selv, men jeg blir ganske ofte flau når jeg ser hvordan bilsetene ser ut, og hvor sjeldent jeg vasker de... 
Ratt/girspake/håndtak vaskes jevnlig da. 

Vasker når det trengs. Jeg har ingen fobi for bakterier eller støv, men jeg drar ikke med meg masse rart i setet på bilen, vet ikke hva du gjør jeg. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er sjokkert. Hvor mye klesvask blir det av denne overdrevne rensligheten? Har aldri slått meg at jeg skal skifte klær når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: 81111...c63

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Du får kjøpe deg overtrekksdress som du drar på deg når du skal ut i det offentlige.

Anonymkode: e51b6...fdb

• Liker 4
Skrevet

Jeg skifter alltid klær når jeg kommer hjem. Både fordi jeg aldri vet hva slags andre ekle folk som har sittet der jeg satt, og fordi jeg ikke vil slite på de klærne jeg bruker ute. Og fordi jeg har mer komfort på hjemmeklærne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har alltid skiftet til inneklær, helt siden jeg var tenåring, så det handler ikke om redsel for bakterier og skitt, men om avslappet komfort. Jeg tar en del buss og der to og to seter står mot hverandre klarer ungdommer aldri å holde skoene nede på gulvet, de tørker av sålen på kanter der vi sitter med lår eller kne.

Akkurat som når folk reiser med fly eller tog og skal overnatte på hotel, veldig mange legger koffertene rett på senga med alle de bakteriene og skitt de kan ha blitt fraktet sammen med på fly, bagasjebånd etc. Jeg syns det er greit å tenke litt og jeg vil ha det passelig rent rundt meg og bruke hodet når det kjennes nødvendig. Det er godt å ha rene klær på hjemme. 

Anonymkode: 5c28b...99e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...