AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #61 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du fikk jammen krasse svar her… men jeg er enig med resten. Baby kan ikke være alene i 30 minutter. Brann etc. er jo lite sannsynlig, men jeg ville vært redd for at babyen våknet og ble liggende å gråte alene i 30 minutter uten respons. Jeg gjorde som andre har beskrevet over. Spiste rolig frokost med eldste, tok morgenstell og fikk han ferdig påkledd med yttertøy ca kl 09.00. Når han var helt klar tok jeg forsiktig opp babyen, la henne rett i vognposen uten noe stell, smøg på en lue og rett ut døra. Altså gikk det bare 1-2 minutter fra jeg «vekket» baby til vi var ute av døra. Som oftes våknet baby av å bli flyttet, men da fikk hun hvertfall sove lengst mulig. Storebror var i barnehagen til 0915 omtrent, når aktivitetene der startet. Jeg så ingen grunn til at han skulle komme tidligere og spise frokost der - deilig for ham å ha rolige morgener hjemme. Så heller ingen grunn til at yngste skulle stelles, mates og ordnes med før levering, det tok vi når vi kom hjem igjen. Anonymkode: 013fd...027 Takk for innspill Det er fint å lese hvordan andre har løst dette. Midt oppi søvnløsheten har jeg ikke klart å overskue alke alternativer helt.. Tittelen på tråden kunne nok vært litt annerledes ser jeg nå. ts Anonymkode: ec520...c57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 30. september 2022 #62 Del Skrevet 30. september 2022 Dette må være tull. Jeg tror og håper at ingen foreldre går fra små barn alene hjemme. 7 min en vei blir fort en halvtime vekke vekke fra huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #63 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, hvis babycallen rekker den avstanden. Nei hvis ikke Anonymkode: 81101...9ff Så denne først nå. Vi har et kamera på barnerommet med lyd. Det filmer rett på barnesengen. Men det er jo så mye annet som kanskje. ts Anonymkode: ec520...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 30. september 2022 #64 Del Skrevet 30. september 2022 Det å forlate en baby hjemme, eller små barn generelt på egenhånd hjemme er i mine øyne omsorgssvikt. Mye kan skje på de 20 minuttene som du er borte. Barnet våkner plutselig og gråter i 20 min fordi mamma ikke er der. Det kan også hende at det begynner å brenne, selv om risikoen er lav. Jeg tenker at enten må du levere etter at baby har sovet, eller ta den med deg i vogna. Evt få noen andre til å levere. Frokost kan den største få hjemme, og du kan levere 0900/0930 Jeg har en 2 åring. Jeg forlater ikke han hjemme alene for å gå med søpla engang. (2 min unna). Maks ut i oppgangen for å hente post (bor i blokk) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #65 Del Skrevet 30. september 2022 tussi84 skrev (1 minutt siden): Det å forlate en baby hjemme, eller små barn generelt på egenhånd hjemme er i mine øyne omsorgssvikt. Mye kan skje på de 20 minuttene som du er borte. Barnet våkner plutselig og gråter i 20 min fordi mamma ikke er der. Det kan også hende at det begynner å brenne, selv om risikoen er lav. Jeg tenker at enten må du levere etter at baby har sovet, eller ta den med deg i vogna. Evt få noen andre til å levere. Frokost kan den største få hjemme, og du kan levere 0900/0930 Jeg har en 2 åring. Jeg forlater ikke han hjemme alene for å gå med søpla engang. (2 min unna). Maks ut i oppgangen for å hente post (bor i blokk) Vil presisere at dette var fordi babyen fra før av lå og sov, og fordi jeg vet at hun sover dypt i dette tidsrommet. Basert på erfaring har hun aldri våknet på den tiden uten å bli vekket. Å la en 2 åring gå rundt hjemme alene ville jeg aldri gjort. Går kun til postkasse eller søppelspann på dagtid mens babyen er våken innendørs, og da plasserer jeg henne alltid i lekegrinden eller bærer henne med på armen. Men ja, jeg har skjønt at det jeg skrev i HI er en dårlig ide og tar til meg innspillet ditt. ts Anonymkode: ec520...c57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #66 Del Skrevet 30. september 2022 Nei, aldri, be far gjør det eller lever tidligere eller seinere Anonymkode: 11db0...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #67 Del Skrevet 30. september 2022 Kjære anonyme bruker - som selvfølgelig ikke tør noe annet enn å være anonym, i denne forferdelige gruppen av med-mødre. Jeg skjønner spørsmålet ditt, selv om jeg kanskje er enige med budskapet hos de andre her om å ta med baby hvis du ikke har en babycall som ikke rekker - det ville imidlertid ikke falt meg inn å svare på spørsmålet ditt på den måten de andre svarer. Jeg vet også at organisering er så lett alltid, og håper du klarer å se bort fra alle trusler om barnevern, folk som kaller deg idiot og oppfører seg som de er babyer selv. Hilsen en gravid som gruer seg til mammapolitiet som egentlig burde vært støttende kvinner som har erfaring de kan dele på en konstruktiv og hyggelig måte. God klem fra en som synes det er forfriskende å se noen som tør å tenke løsninger for å få ting til å gå opp - og som spør før du gjør det fordi du ikke vet. P.s. Kunne ikke brydd meg mindre om 07:45 er i «åttetiden». Er så saklig at jeg må le. Anonymkode: 00b6a...d26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. september 2022 #68 Del Skrevet 30. september 2022 Det hadde jeg ikke gjort og jeg hadde reagert om andre fortalte at de gjorde dette. Levering i barnehagen kan ta lenger tid enn du tror, noe kan skje med deg på veien og babyen kan våkne straks du har gått ut døren og ligger da og skriker og er lei seg i ganske lang tid. Man lar ikke en baby være alene hjemme en halv time. Du trenger jo ikke vekke babyen før rett før dere skal ut døren, så tar du henne rett fra sengen og i vognen og leverer i barnehagen og alt av klesskift og stell kan tas når du er hjemme igjen etterpå. Ingen grunn til å vekke henne tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 30. september 2022 #69 Del Skrevet 30. september 2022 Nei, ei som bor i nærheten her gjorde det, skulle bare kjøre ene barnet til buss mens det andre sov hjemme, noe som tar ca 5-6 min da hun kom tilbake så stod huset i full fyr. Rakk redde ut baby, men det var bare flaks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #70 Del Skrevet 30. september 2022 Hadde aldri gjort det nei. Hvorfor kan du ikke levere senere, etter barna har våkna og fått frokost? Barnet mitt blir stort sett levert ca. 0930, vi sover ut på morgen, spiser frokost før barnehage også leverer jeg før jobb som er kl 10, henter ca. 1630. Det er ikke sånn at barna må leveres til frokost. Har avtalt med barnehagen at barnet bør være der til 0930 for da starter aktiviteter, evt turer etc. Anonymkode: 73cb2...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #71 Del Skrevet 30. september 2022 Galskap.. hva om hun våkner og er redd.. alene og ingen kommer. Eller.. brann? Anonymkode: 53cb0...8a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plotty Skrevet 30. september 2022 #72 Del Skrevet 30. september 2022 Hva om du hadde lagt babyen i ut vogna i stedet for senga når hen sovner i 6tiden? Litt ekstra styr ja, men da slipper du ihvertfall å forstyrre babyen senere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #73 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mmm nei.. hadde nok ikke det.. da jeg var baby sov jeg i vognen, dette var før babycall. Pappen min fikk en følelse av at han måtte se til meg. Han fant meg på ryggen, jeg hadde ikke gulpet men kastet opp og hadde problem med å puste da jeg hadde pustet inn endel av det som kom opp. Husker han sa det ikke hadde gått bra om han ikke hadde kommet.. tror han syns det var veldig skummelt og ingen bør la barnet være alene. Tenk om .. hva skal man gjøre da? ❤️ Anonymkode: 1918b...69d Kvelning skjer stort sett uten lyd så det vil nok ikke en babycall hjelpe for å unngå heller. Anonymkode: 5ccc7...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #74 Del Skrevet 30. september 2022 Jeg syns dere kan roe dere ned med kvasse svar til TS nå. Hun er i en slitsom situasjon og er sliten og usikker og derfor spør hun her inne om hva bør hun gjøre og ikke gjøre. Trenger ikke skrive kvasse ord, men sakelig og voksent til et voksent slitent menneske. Husk vi er alle mennesker med våre feil og mangler, mange foreldrer har nok fått ulogiske og ufornuftige tanker om barna sine vil jeg tro. En ting er å få en tanke og spørre andre om råd, en annen ting er faktisk å gjøre det i praksis. Nå har TS fått råd at en forlater ikke en baby alene hjemme i denne situasjonen, og da gjør hun nok ikke det. Håper du har fått gode råd TS. Og håper det går bra med dere. Så slutt å døm hun for at hun bad om råd faktisk. Dere skremmer jo vekk utslitte mødre som er usikre og sliten jo. skjerp dere og skriv heller saklig og fornuftig. Anonymkode: 4d0b4...714 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #75 Del Skrevet 30. september 2022 Nei, selvsagt skal du ikke la babyen være alene hjemme. Ting kan jo skje! Anonymkode: 7a837...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #76 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg må vurdere det igjen men barnehagen virket veldig negativ til det. Det er frokost fra 08:45-09:15. Rett etter er det samling og pedleder sa det var sterkt ønskelig at alle var på plass til frokost. ts Anonymkode: ec520...c57 Jeg leverte 09:30 da jeg var i permisjon. Anonymkode: ec81e...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #77 Del Skrevet 30. september 2022 Når andremann kommer så kommer jeg til å levere når baby våkner, om vi er så heldige at ungen sover da.. Om det er kl 08 eller kl 10 har ikke så mye å si. Har de turdag så får jeg levere der de er, for de er alltid i området her. Vi har 2-3 minutter til bhg, kunne aldri vurdert å la baby være hjemme alene. Anonymkode: cbbf4...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #78 Del Skrevet 30. september 2022 Jeg synes det er svært uansvarlig å la babyen være alene mens du leverer såpass langt unna. Vi har barnehagen som nærmeste nabo (på andre sien av gjerdet, neste husnummer) og babycallen fungerer dit. Om babyen akkurat har sovna, kan jeg gå til barnehagen. Før hadde vi tre-fire minutter å gå rolig til barnehagen (rundt 200 meter). Jeg ville aldri gått dit uten babyen. Anonymkode: 29d3b...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #79 Del Skrevet 30. september 2022 Hvis du ikke kan levere eldste senere så hva med å legge baby i vogna klokka 6? Da våkner hun vel ikke av å bli trillet med til barnehagen til levering. Trenger ikke ta bleieskift og sånn før dere drar når baby allerede sover i vogna. Anonymkode: f2b32...b05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2022 #80 Del Skrevet 30. september 2022 Moren min gjorde det av og til da jeg var baby - hvis jeg sov tungt når det var på tide å hente storesøster hendte det at hun lot meg være alene den korte tiden (10 min) det tok henne å hente (og jeg sov alltid da de kom tilbake). Hun skylder på at hun var ung og dum og ville neppe anbefalt noen å gjøre det samme i dag, men jeg synes TS får unødvendig mye tyn her for å bare lufte en tanke. Man er ikke automatisk en uansvarlig og dårlig mor som aldri burde hatt barn fordi man vurderer en løsning som ikke viser seg å være så lur likevel. (Og skal man først snakke risiko, er vel ikke sannsynligheten for å bli påkjørt på vei til barnehagen så mye mindre enn at huset skal begynne å brenne mens mor er ute...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg