AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Del Skrevet 30. september 2022 Vi er heldige og har barnehagen like i nærheten. Det tar ca.7 minutter å gå dit en vei, så jeg er som regel hjemme igjen i løpet av 20-30 minutter etter levering. Jeg er i mammaperm med baby på 10 måneder og hver morgen når storebror skal gjøres klar for barnehagen sover babyen dypt. Vi har hatt endel nattevåk og urolig søvn i det siste, men fra 06-tiden og utover faller babyen til ro på en annen måte og sover gjerne til kl.09 om hun ikke blir vekket. Men siden vi skal levere i barnehagen må jeg vekke henne i 07-tiden, bare for å ta henne med på leveringen. Hun våkner da helt opp og faller ikke til ro igjen i vognen. Jeg leverer så sent jeg kan så det er ikke et alternativ å vente til babyen våkner i 09-tiden. Jeg synes det er litt synd å forstyrre søvnmønsteret hennes på denne måten. Har derfor lurt på om det hadde vært bedre å la baby sove videre hjemme mens jeg leverer. Det innebærer jo at hun blir alene i huset i 20-30 minutter til jeg er tilbake, men hva hadde du gjort? Er dette en uansvarlig sjanse å ta? Anonymkode: ec520...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Del Skrevet 30. september 2022 Det hadde jeg aldri gjort. Hvorfor må du vekke babyen klokka 07? Du leverer vel ikke i bhg før etter 08 uansett? Anonymkode: 2e53d...c11 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Del Skrevet 30. september 2022 Du sier "vi" - hvor er partner? Og hvorfor må eldste leveres så tidlig? Jeg fikk ofte hjelp av naboer med barn på samme avdeling. De tok med min eldste slik at mini kunne sove videre. Anonymkode: 7c4af...ba7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Del Skrevet 30. september 2022 Er det mulig å forsiktig flytte baby over i vogna? Er det aktuelt at pappaen leverer og du henter? Det er slik vi løser det. Anonymkode: 38f14...634 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Del Skrevet 30. september 2022 Ja,det er det. Vi bodde i en periode bare 3 minutter å gå unna barnehagen og det hadde aldri falt meg å la babyen være igjen i huset. Selv om det er kort tid så kan det alltid skje noe. Absolutt ikke en risiko verdt å ta. Du kan levere senere i barnehagen. Anonymkode: f65a9...e78 17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Del Skrevet 30. september 2022 Ja, det er uansvarlig å la en baby være alene hjemme - hva tror du liksom?! Anonymkode: 0da4c...3db 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #7 Del Skrevet 30. september 2022 Ja. Bare ikke fortalt det til hysteriske folk. Anonymkode: faefc...e1b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #8 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det hadde jeg aldri gjort. Hvorfor må du vekke babyen klokka 07? Du leverer vel ikke i bhg før etter 08 uansett? Anonymkode: 2e53d...c11 Jeg skrev i 07-tiden - ikke klokka 07. Som regel er det rundt kl.07:45. Litt tid går det med til å gjøre klar to barn istedenfor ett. Vi går til barnehagen rundt kl.08:15. Da rekker vi frokosten uten stress. ts Anonymkode: ec520...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #9 Del Skrevet 30. september 2022 Aldri i verden! Kva om det skjer noko i huset? Eller på vei til/frå barnehagen så du blir forsinka heim? Kan ikkje far levere? Anonymkode: 3a9ae...77e 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #10 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sier "vi" - hvor er partner? Og hvorfor må eldste leveres så tidlig? Jeg fikk ofte hjelp av naboer med barn på samme avdeling. De tok med min eldste slik at mini kunne sove videre. Anonymkode: 7c4af...ba7 Naboer leverer mye tidligere og far starter på jobb kl.07. Jeg leverer eldste som sagt rundt 08:30 til frokosten og han er den siste som blir levert. Synes ikke 08:30 er så tidlig? ts Anonymkode: ec520...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #11 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi er heldige og har barnehagen like i nærheten. Det tar ca.7 minutter å gå dit en vei, så jeg er som regel hjemme igjen i løpet av 20-30 minutter etter levering. Jeg er i mammaperm med baby på 10 måneder og hver morgen når storebror skal gjøres klar for barnehagen sover babyen dypt. Vi har hatt endel nattevåk og urolig søvn i det siste, men fra 06-tiden og utover faller babyen til ro på en annen måte og sover gjerne til kl.09 om hun ikke blir vekket. Men siden vi skal levere i barnehagen må jeg vekke henne i 07-tiden, bare for å ta henne med på leveringen. Hun våkner da helt opp og faller ikke til ro igjen i vognen. Jeg leverer så sent jeg kan så det er ikke et alternativ å vente til babyen våkner i 09-tiden. Jeg synes det er litt synd å forstyrre søvnmønsteret hennes på denne måten. Har derfor lurt på om det hadde vært bedre å la baby sove videre hjemme mens jeg leverer. Det innebærer jo at hun blir alene i huset i 20-30 minutter til jeg er tilbake, men hva hadde du gjort? Er dette en uansvarlig sjanse å ta? Anonymkode: ec520...c57 Dette går selvsagt ikke an å gjøre. Faktisk usikker på om det i det heletatt er lov Anonymkode: 99c8d...8ab 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #12 Del Skrevet 30. september 2022 Da hadde jeg latt storebror spise frokost hjemme, og vekket baby 0830, og levert han i barnehagen til 9. Anonymkode: b92b0...838 40 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #13 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi er heldige og har barnehagen like i nærheten. Det tar ca.7 minutter å gå dit en vei, så jeg er som regel hjemme igjen i løpet av 20-30 minutter etter levering. Jeg er i mammaperm med baby på 10 måneder og hver morgen når storebror skal gjøres klar for barnehagen sover babyen dypt. Vi har hatt endel nattevåk og urolig søvn i det siste, men fra 06-tiden og utover faller babyen til ro på en annen måte og sover gjerne til kl.09 om hun ikke blir vekket. Men siden vi skal levere i barnehagen må jeg vekke henne i 07-tiden, bare for å ta henne med på leveringen. Hun våkner da helt opp og faller ikke til ro igjen i vognen. Jeg leverer så sent jeg kan så det er ikke et alternativ å vente til babyen våkner i 09-tiden. Jeg synes det er litt synd å forstyrre søvnmønsteret hennes på denne måten. Har derfor lurt på om det hadde vært bedre å la baby sove videre hjemme mens jeg leverer. Det innebærer jo at hun blir alene i huset i 20-30 minutter til jeg er tilbake, men hva hadde du gjort? Er dette en uansvarlig sjanse å ta? Anonymkode: ec520...c57 Ja, hvis babycallen rekker den avstanden. Nei hvis ikke Anonymkode: 81101...9ff 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #14 Del Skrevet 30. september 2022 Jeg ville ikke gått lenger enn det babycallen rekker. Men som flere over skriver, ville jeg også gjort om litt på logistikken. Hatt en rolig og fin frokost med storebror, og så vekket baby når vi måtte gå (skriver som om det er hypotetisk, men har gjort dette da mine var små). Det er vel 10-14 som er vanlig kjernetid i barnehage, så man skal kunne levere frem til 10. Så lenge ungen har spist, og er kledd til evt tur når du leverer, fungerer det bra. Anonymkode: 9e43b...e45 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #15 Del Skrevet 30. september 2022 Hvorfor kan du ikke levere kl 9? Du trenger vel ikke å "gjøre klar" babyen noe særlig, bare legg den i vogna med pysjen på og ta morgenstellet når dere kommer hjem. Veldig uansvarlig å gå fra sovende baby alene hjemme. Anonymkode: 34a6d...c22 23 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. september 2022 #16 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg skrev i 07-tiden - ikke klokka 07. Som regel er det rundt kl.07:45. Litt tid går det med til å gjøre klar to barn istedenfor ett. Vi går til barnehagen rundt kl.08:15. Da rekker vi frokosten uten stress. ts Anonymkode: ec520...c57 07:45 er ikke i 7 tiden. Det er i 8 tiden. 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #17 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor kan du ikke levere kl 9? Du trenger vel ikke å "gjøre klar" babyen noe særlig, bare legg den i vogna med pysjen på og ta morgenstellet når dere kommer hjem. Veldig uansvarlig å gå fra sovende baby alene hjemme. Anonymkode: 34a6d...c22 Det er det jeg gjør... ts Anonymkode: ec520...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #18 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da hadde jeg latt storebror spise frokost hjemme, og vekket baby 0830, og levert han i barnehagen til 9. Anonymkode: b92b0...838 Takk for tips. Det skal jeg vurdere. ts Anonymkode: ec520...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 30. september 2022 #19 Del Skrevet 30. september 2022 Aldri i verden! Hva om det skjer noe med deg på vei til eller fra barnehagen? Om du havner i en trafikkulykke og er bevisstløs, og ingen vet at baby er alene hjemme???! 😱 Hadde jeg aldri turt! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #20 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er det jeg gjør... ts Anonymkode: ec520...c57 Da trenger du ikke flytte baby før dere skal ut døra ikke 45 min før. Anonymkode: 0f041...741 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg