AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 har nettop flyttet til oslo for å studerer. i løpet av den lille perioden har jeg skaffet meg et litt større nettverk. føler jeg kan bli kjent med alle jeg peker på, gjelder også dating, får menn for lett. ja det er gøy, men oppmerksomheten var ikke livet ut, men saken er at jeg i en dilemma. det er en god venn av meg som også nettop flyttet hit. vi var kjæresten i tenårene i en perioden og han stiller opp alltid når jeg trenger hjelp. vil gjerne komme i noe romantisk med han, men har en følelse at jeg mister status og at Oslo er dømmende. han er utenlandsk fra et land i midtøsten, dessuten ser han mye eldre ut enn han er. hver gang vi er ute sammen, ser folk rart på oss. så jeg har sluttet å møte han på offentlig sted, måtte slette han på Facebook osv, det gjør vondt. hva burde jeg gjøre? k25 Anonymkode: b40b4...c95
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Oslo er ikke dømmende. Men det virker som du har fått deg en veldig overfladisk vennekrets. Hvis det ikke er det du er ute etter så er det nok lurt å få noen nærere vennskap og en litt mer empatisk vennegjeng. Det kan være vanskeligere og mer jobb enn med de overfladiske, men mye mer verdt. Jeg tviler på at folk på gata ser rart på dere med mindre dere gjør noe rart eller dere ser helt absurd ut. Skjønner heller ikke hvorfor du måtte slette han fra facebook😅 Anonymkode: b36fc...12a 14 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Hvis du lar deg påvirke mer av hva du tror folk tenker, enn følelsene dine for han så liker du han ikke nok. Gjør han en tjeneste og slipp han fri så han kan finne en dame som faktisk liker han godt nok. Anonymkode: e6416...777 1 1 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: hver gang vi er ute sammen, ser folk rart på oss. Tror egentlig ingen ser rart på dere, men du innbiller deg det. Kan det være dine egne tanker som skaper illusjonen om at folk ser rart på dere? Anonymkode: 091da...883 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Synes du høres mest dømmende ut her. Oslo er ikke dømmende, her er det alle typer par. Mange fra to forskjellige land/kulturer/hudfarge. Mann fra midtøsten og norsk jente er ikke uvanlig i det hele tatt. Ingen glor på dere, du er for selvbevisst. Anonymkode: bc7c9...05b 5
Hippogriff Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Han fortjener bedre enn at kjæresten er sammen med ham «til tross for» den han er. Så jeg syns du skal la ham gå. 1
Ellah Skrevet 30. september 2022 #7 Skrevet 30. september 2022 Det jo du som er den dømmende her. Aldri opplevd Oslo som dømmende, man forsvinner litt i mengden der. Små steder der alle kjenner alle derimot.. 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 Du er redd for å miste status om du blir sammen med en fyr? Såpass at du har sluttet møte han på offentlige steder og slette han fra facebook? 😮 Hvordan kan du si at du ønsker noe romantisk med han, om status er så mye viktigere at du ikke kan ha han på facebook engang? Anonymkode: 78e23...151 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #9 Skrevet 30. september 2022 Oslo er ikke dømmende og hvordan status du har kommer du til å innse om 8 år at var ubetydelig uansett. Helt vanlig med mixed couples i Oslo og mange av mine venninner har kjærester fra midtøsten Anonymkode: 92357...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #10 Skrevet 30. september 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: har nettop flyttet til oslo for å studerer. i løpet av den lille perioden har jeg skaffet meg et litt større nettverk. føler jeg kan bli kjent med alle jeg peker på, gjelder også dating, får menn for lett. ja det er gøy, men oppmerksomheten var ikke livet ut, men saken er at jeg i en dilemma. det er en god venn av meg som også nettop flyttet hit. vi var kjæresten i tenårene i en perioden og han stiller opp alltid når jeg trenger hjelp. vil gjerne komme i noe romantisk med han, men har en følelse at jeg mister status og at Oslo er dømmende. han er utenlandsk fra et land i midtøsten, dessuten ser han mye eldre ut enn han er. hver gang vi er ute sammen, ser folk rart på oss. så jeg har sluttet å møte han på offentlig sted, måtte slette han på Facebook osv, det gjør vondt. hva burde jeg gjøre? k25 Anonymkode: b40b4...c95 Du burde ta deg en bolle. Godt ment. Anonymkode: 68c8c...b5d 1
Motelvibes Skrevet 30. september 2022 #11 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): har nettop flyttet til oslo for å studerer. i løpet av den lille perioden har jeg skaffet meg et litt større nettverk. føler jeg kan bli kjent med alle jeg peker på, gjelder også dating, får menn for lett. ja det er gøy, men oppmerksomheten var ikke livet ut, men saken er at jeg i en dilemma. det er en god venn av meg som også nettop flyttet hit. vi var kjæresten i tenårene i en perioden og han stiller opp alltid når jeg trenger hjelp. vil gjerne komme i noe romantisk med han, men har en følelse at jeg mister status og at Oslo er dømmende. han er utenlandsk fra et land i midtøsten, dessuten ser han mye eldre ut enn han er. hver gang vi er ute sammen, ser folk rart på oss. så jeg har sluttet å møte han på offentlig sted, måtte slette han på Facebook osv, det gjør vondt. hva burde jeg gjøre? k25 Anonymkode: b40b4...c95 Vet du bakgrunnen hans? Er han kriminell eller noe? Virker som de vet noe du ikke vet?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #12 Skrevet 30. september 2022 Hvis du får de du vil, er det vel bare å få seg en annen vennekrets. Anonymkode: 8756d...5a3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #13 Skrevet 30. september 2022 hei alle sammen. takker for svar men lurer på om dere som sier at oslo ikke er dømmende eller overfladisk kanskje ikke er i en verden lik min? her er livet en konkurranse og hva enn man gjør eller oppnår føler man at man konkurer med hele byen der hvor jeg er ifra som er en liten by er livet mer avslappende og jeg hang med han overalt med venner som ikke kjente han. her altså den nye vennegjengen min er det så viktig at man ikke hilser på noen som ikke er egnet. de folka velger rett å slett ikke å prate med noen fordi de ser sånn eller sånn ut. slikt er ikke jeg oppvokst med. ts Anonymkode: b40b4...c95
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #14 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hei alle sammen. takker for svar men lurer på om dere som sier at oslo ikke er dømmende eller overfladisk kanskje ikke er i en verden lik min? her er livet en konkurranse og hva enn man gjør eller oppnår føler man at man konkurer med hele byen der hvor jeg er ifra som er en liten by er livet mer avslappende og jeg hang med han overalt med venner som ikke kjente han. her altså den nye vennegjengen min er det så viktig at man ikke hilser på noen som ikke er egnet. de folka velger rett å slett ikke å prate med noen fordi de ser sånn eller sånn ut. slikt er ikke jeg oppvokst med. ts Anonymkode: b40b4...c95 Oslo er jo stort og med mange ulike miljø, det går ikke an å si at Oslo "er" noe. Det høres ut som de nye vennene dine er skikkelig kjipe, hvorfor valgte du dem? Anonymkode: 8756d...5a3 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #15 Skrevet 30. september 2022 Til og med i vesentlig mindre byer enn Oslo vet ikke folk hvem du er. Og de som vet det gir blanke. Det er derfor, ts, fordi folk gir blanke - at man flytter til byer. Dersom man ønsket folk som så ned på en og dømte en ville en blitt på bygda. Det er slikt bygder er gode på. Anonymkode: be260...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #16 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): hei alle sammen. takker for svar men lurer på om dere som sier at oslo ikke er dømmende eller overfladisk kanskje ikke er i en verden lik min? her er livet en konkurranse og hva enn man gjør eller oppnår føler man at man konkurer med hele byen der hvor jeg er ifra som er en liten by er livet mer avslappende og jeg hang med han overalt med venner som ikke kjente han. her altså den nye vennegjengen min er det så viktig at man ikke hilser på noen som ikke er egnet. de folka velger rett å slett ikke å prate med noen fordi de ser sånn eller sånn ut. slikt er ikke jeg oppvokst med. ts Anonymkode: b40b4...c95 Jeg bor i Oslo og er oppvokst på vestkanten. Klart det finnes ræva mennesker i Oslo, men det at de finnes betyr jo ikke at man behøver å menge seg med akkurat dem. Majoriteten i byen er hyggelige mennesker, og vi bryr oss ikke om hva du gjør, hvem du henger med eller hvordan du ser ut. Det er jo det som er behagelig med å bo i en by. Anonymkode: b36fc...12a 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #17 Skrevet 30. september 2022 Hvor har du fra at Oslo er dømmende? Så og si alle under 40 har bekjente og venner med en annen etnisk opprinnelse. Du får heller jobbe med egen selvtillit, enn å overføre det til at andre er problemet. Anonymkode: e95c8...901
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #18 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): hei alle sammen. takker for svar men lurer på om dere som sier at oslo ikke er dømmende eller overfladisk kanskje ikke er i en verden lik min? her er livet en konkurranse og hva enn man gjør eller oppnår føler man at man konkurer med hele byen der hvor jeg er ifra som er en liten by er livet mer avslappende og jeg hang med han overalt med venner som ikke kjente han. her altså den nye vennegjengen min er det så viktig at man ikke hilser på noen som ikke er egnet. de folka velger rett å slett ikke å prate med noen fordi de ser sånn eller sånn ut. slikt er ikke jeg oppvokst med. ts Anonymkode: b40b4...c95 Det er ikke Oslo som er dømmende, det er den gjengen du har valgt i Oslo som er det. Halve poenget med en storby for mange er jo nettopp at det er så mange forskjellige miljøer og subkulturer og mennesker at man alltid vil finne sine. Du har funnet noen som ikke passer for deg - så hvorfor er du med dem? Jeg har møtt dømmende drittsekker i Oslo også, de finnes jo overalt, og de er jeg ikke venner med enkelt og greit. Du kan ikke skylde på byen for at du har valgt de kjipeste folka som bor der liksom.. Anonymkode: bc7c9...05b 2
Gjest Agent smith Skrevet 1. oktober 2022 #19 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 4.06): har nettop flyttet til oslo for å studerer. i løpet av den lille perioden har jeg skaffet meg et litt større nettverk. føler jeg kan bli kjent med alle jeg peker på, gjelder også dating, får menn for lett. ja det er gøy, men oppmerksomheten var ikke livet ut, men saken er at jeg i en dilemma. det er en god venn av meg som også nettop flyttet hit. vi var kjæresten i tenårene i en perioden og han stiller opp alltid når jeg trenger hjelp. vil gjerne komme i noe romantisk med han, men har en følelse at jeg mister status og at Oslo er dømmende. han er utenlandsk fra et land i midtøsten, dessuten ser han mye eldre ut enn han er. hver gang vi er ute sammen, ser folk rart på oss. så jeg har sluttet å møte han på offentlig sted, måtte slette han på Facebook osv, det gjør vondt. hva burde jeg gjøre? k25 Anonymkode: b40b4...c95 Du burde finne på noe å gjøre
exictence Skrevet 1. oktober 2022 #20 Skrevet 1. oktober 2022 Så trist at du bryr deg sånn om det hva andre tenker. Tror egentlig de ikke er dømmende, og om de er det, så er det vel deres problem? 1
Anbefalte innlegg