AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Men veldig raskt med ny? Jeg lurer på om det kan skyldes meg eller eks. Anonymkode: e8ea3...534
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Ja. Sex uten prevansjon i flere år med min eks, uten at jeg ble gravid. Traff en ny, og ble gravid ved et uhell 7 måneder ut i forholdet,. Et sjokk der og da, men vi er begge veldig glad for det nå. Anonymkode: 19d6f...abc
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Ikke selv, men har 2 venninner det skjedde med Ene var sammen i 2-3 år og aldri gravid, brukte aldri prevensjon. Begge har fått barn i senere tid. Hun ble gravid med ny partner med engang Andre hadde vell ett forhold på rundt 4 år, ble heller aldri gravid. Han hadde barn fra før. Med ny partner ble hun gravid med engang Jeg selv ble veldig fort gravid med en jeg datet, men det var når jeg var 16. Nå med «ny» partner 10 år senere tok det 1 år før det gikk, men han jobber i Nordsjøen så mulig eggløsning ikke har klaffet Anonymkode: 3f979...1e7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men veldig raskt med ny? Jeg lurer på om det kan skyldes meg eller eks. Anonymkode: e8ea3...534 Forresten: om du er redd det er noe galt kan du eksempel dra på aleris, det gjorde jeg. De skylte eggstokkene for å se at det ikke var tett, og sjekker at alt var fint Anonymkode: 3f979...1e7
Maestro Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Mamma sa en gang at det kan komme av at hans sæd og dine eggstokker ikke passer sammen. At det er ikke meningen at man skal ha barn sammen, uten at det er noe fysisk galt med noen av dere. Jeg liker tankegangen, egentlig. Mye og da mange det gjelder finner seg nye og da blir gravid med en gang. Samme med de som får fort soppinfeksjon, med en partner. Aldri slitt med det før, og med ny partner igjen så har man ikke det problemet lenger. Er litt snodig hvordan kroppene våre er. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Dette er egentlig ganske kjent. At noen blir letter gravide sammen enn andre. Uten at det er noe galt med den enkelte. Det er bare dårlig kjemi mellom sædcellene og eggcellene. Det er derimot litt tabu og sårt å snakke om. Trist på alle måter å være det kjærlighetsparet der cellene har dårlig kjemi og man ikke kan få barn sammen. Jeg har også opplevd det Maestro over her sier, at jeg har reagert allergisk mot partneres sæd. Svidd og klødd med hyppige Sikker på det var meg det var noe galt med, og legen sa jeg bare var uheldig. Ingen god forklaring. Så,fikk jeg ny samboer og gjennom 8 år har jeg aldri hatt et eneste sopputbrudd.! Anonymkode: 612c6...4c5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #7 Skrevet 30. september 2022 Har motsatt erfaring Ble gravid med eksen etter å ha glemt én eneste p-pille, og pga hans reisejobb var det én gang vi hadde sex den usikre perioden. Da ble jeg gravid. Helt utrolig. Gift med ny mann, prøvd i 1,5 år nå uten hell. Vi skal utredes nå, mannen er jo ganske fortvila stakkar da han er overbevist om at han er problemet siden jeg ble så lett gravid sist Anonymkode: 37cc9...58b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 Om jeg hadde byttet partner ville det mulig skjedd. Mange prøverørsforsøk og utredning i utlandet viste at vi har samme genfeil, som ikke hadde hatt noe å si om vi var med en partner som ikke har samme avviket. Har etterhvert hørt om mange varianter av dette, at man ikke er genetisk kompatible. Men vi valgte likevel livet sammen, og har aldri angret på det. Anonymkode: c7ea4...993
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #9 Skrevet 30. september 2022 Takk for svar. Jeg og min eks var sammen i 11 år, men jeg ble aldri gravid. Tidligere i år slo vi opp og selv om jeg da begynte på prevensjon ble jeg med en gang gravid med ny partner. Det fungerer dessverre ikke mellom oss og jeg føler på en sorg over at barnet er hans og ikke min eks-manns. Nå skal jeg være alene i en stund, men eksen og jeg har pratet om å prøve igjen siden flere år med IVF osv dessverre ødela forholdet. Det ble ikke funnet noe galt med min eks eller meg utover at jeg har endometriose så jeg har alltid tenkt at jeg var problemet. Nå lurer jeg jo på om det er tilfelle. Anonymkode: e8ea3...534
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå