AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Ikke uvanlig det. Men nå er pulsen lott høy også. Prøver å puste meg rolig i distrahere hjernen Noen som har noen tips får å roe ned hode og kropp. Anonymkode: 6ae27...172
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Legg deg ned i sengen. Fokuser på føttene dine. Pust inn og ut, mens du teller til 10. Gjenta samme prosess, bare at du fokuserer på en kroppsdel og jobber deg opp til hodet. Det hjelper meg i hvert fall Anonymkode: 0b019...30c
Maestro Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Rolig musikk 😊 Bare lytt, og pust. Skal kjenne at man slapper av. Ikke bli opphengt i dårlig pust, da blir det verre. Sliter man med og puste og stresser seg opp, da er det gjort. Bare pust rolig videre og ta kontroll.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Du fikk vel sove til slutt, håper jeg. Jeg pleier å tenke på noe hyggelig. Ligger og dagdrømmer om noe fint og lager meg en lang historie i hodet. Plutselig har jeg sovnet uten at jeg merket det. Anonymkode: 2df50...a80
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Du fikk vel sove til slutt, håper jeg. Jeg pleier å tenke på noe hyggelig. Ligger og dagdrømmer om noe fint og lager meg en lang historie i hodet. Plutselig har jeg sovnet uten at jeg merket det. Anonymkode: 2df50...a80 Kl 4 sovnet jeg opp kvart over 7 så litt treg dag. Sliter med tanke spinn så noen ganger er det umulig å slå det av. Anonymkode: 6ae27...172 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 har du prøvd Calm-appen? skal visst funke bra! sedix (naturlegemiddel) fås på apoteket virker berolignede mot uro og søvndyssende. også finnes det noen plaster som heter Zpikes som du kan bestille på nettet. de festes mellom tommel og pekefinger, på et akupressur-punkt der som skal hjelpe både for søvn og roe ned kropp og tanker. har akkurat bestilt meg slike selv men ikke fått dem enda.. ellers- hvis du har mye og ofte problemer med søvn, snakk med legen din om å evt prøve Mianserin Mylan. det er egentlig et antidepressiva men da må man ta ganske store doser. Hvis man kun bruker aller minste dose virker det kun søvndyssende. Jeg fikk det av en psykiater en gang i tiden da jeg slet mye med søvn. Brukte det bare innimellom, men de nettene sov jeg alltid veldig godt og tungt, enda minste dosering er så liten at han egt ikke trodde det ville ha noen effekt. men det fungerte hver gang for meg iaf,, Anonymkode: c7f59...741 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 Hvorfor går du på nett når du ikke får sove? Det er like stor logikk i å være på nett når man ikke får sove som å stille spørsmål på hvorfor man er så tjukk når man kun lever på fastfood og godteri. Anonymkode: 8e84c...b9c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #9 Skrevet 30. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor går du på nett når du ikke får sove? Det er like stor logikk i å være på nett når man ikke får sove som å stille spørsmål på hvorfor man er så tjukk når man kun lever på fastfood og godteri. Anonymkode: 8e84c...b9c Når man har ligget i tre timer å tenkt på hva om katta er død eller hva om det brenner. Så et det helt ok å distrahere hjerne litt med noe hjenrdødt som kg. Anonymkode: 6ae27...172 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #10 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man har ligget i tre timer å tenkt på hva om katta er død eller hva om det brenner. Så et det helt ok å distrahere hjerne litt med noe hjenrdødt som kg. Anonymkode: 6ae27...172 Ikke bruk skjerm på nattestid hvis du sliter med søvn! Anonymkode: 6d23c...1f7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #11 Skrevet 30. september 2022 59 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke bruk skjerm på nattestid hvis du sliter med søvn! Anonymkode: 6d23c...1f7 Har faktisk fått lov å spille litt på mobil de gangene hjernen overtar . Av behandler Rett å slett for å distrahere meg selv. Når jeg kommer over et vist pungt vet jeg at jeg ikke får roet meg ned på normale måter. Jeg bruker ikke skjerm 2 timer før senge tid og all det dere søvn hygiene sier. Anonymkode: 6ae27...172
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #12 Skrevet 30. september 2022 Hva med å for eksempel delta i telle-trådene her på Kvinneguiden, frem til du blir trøtt nok? Etter hvert kommer du til å bli så trøtt, at du faller ganske enkelt i søvn... Anonymkode: 5b59e...1df
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #13 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kl 4 sovnet jeg opp kvart over 7 så litt treg dag. Sliter med tanke spinn så noen ganger er det umulig å slå det av. Anonymkode: 6ae27...172 Øvelser for å lære seg å ikke tenke på noe er tilgjengelige på nett. De er lette å mestre, såpass at man kan lære selve teknikken på få timer. Og så er resten ren mengdetrening. Øv på å tømme hjernen. Å ikke tenke på noe som helst i en periode er noe alle bør lære seg for egen mentale helse. Anonymkode: c0a79...efb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå