Gå til innhold

Limrester på liste og maling av liste

Anbefalte innlegg

Skrevet

På det ene bildet ser dere loddrett liste. Kan denne males med ny maling over, ikke sant? 

På de to andre bildene ser dere listene på bunnen.. her var tykke gummiaktig limrester kun to steder på de listene.. jeg klarte å trekke ut restene med tang på den ene siden.. men den andre var ikke så lett..

Hvordan kan jeg fjerne limrestene fra liste? 

20220929_200519.jpg

20220929_163316.jpg

20220929_163259.jpg

Anonymkode: c6234...4a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjær med en tapetkniv, så grunner du alt med heftgrunn, sparkler, pusser, sparkler, pusser. Tørker bort støv og maler to strøk med egnet maling. Feks Lady supreme finish.

Anonymkode: c7fa5...194

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 0.24):

På det ene bildet ser dere loddrett liste. Kan denne males med ny maling over, ikke sant? 

På de to andre bildene ser dere listene på bunnen.. her var tykke gummiaktig limrester kun to steder på de listene.. jeg klarte å trekke ut restene med tang på den ene siden.. men den andre var ikke så lett..

Hvordan kan jeg fjerne limrestene fra liste? 

20220929_200519.jpg

20220929_163316.jpg

20220929_163259.jpg

Anonymkode: c6234...4a7

Her tror jeg du skal skrape og sparkle og pusse samt male er det tape kan du jo bruke label off fra Biltema hvis du har denne butikken der du bor :)  

Skrevet

Karmen er overmalbar. Bare rubb den godt først, rengjør og så mal. Sliper du ned til treet så må det også grunnes. 

Limsølet  (ligner pl 400, tec 7 eller lignende ) på gulvlistene må du fjerne mekanisk, på mest mulig skånsom måte for å unngå å måtte slipe, sparkle så mye. 

Rensk opp, slip, grunne, sparkle, slip, rengjør og mal. 

Anonymkode: f522f...6f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...