Gå til innhold

Spørre om beste og verste egenskaper på melding, uten å ha truffet hverandre - greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som tittelen sier, er det greit å spørre noen om beste og verste egenskaper på melding, når man ikke har truffet hverandre før? Lurer, fordi jeg fikk det spørsmålet i en samtale på Tinder. Må innrømme at jeg aner et potensielt rødt flagg her. Og uansett, er ikke dette sånn som man gjerne hører på et jobbintervju?

Anonymkode: 70589...2e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som et jobbintervju. 

Anonymkode: 99abd...213

• Liker 12
Skrevet

Fint spørsmål til en tinder chat syns jeg! Man prøver jo å bli kjent for å finne ut om det er bra nok match til å møtes. 

Anonymkode: b62d9...269

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det høres litt guffent ut. Skal ikke påstå at det er vondt ment fra den som spør, men hele opplegget virker så kaldt og upersonlig. Greit i et jobbintervju, men ikke i en mulig datingfase.

Anonymkode: 94eeb...3c6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville ikke likt det. 

Skrevet

Jeg hadde likt det, det er bare bli kjent spørsmål.

Anonymkode: 4c8f2...fe0

• Liker 7
Skrevet

🚩🚩🚩

Virker ekstremt kynisk.

Anonymkode: e892c...973

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde nok ikke stilt et sånt spørsmål selv. Personlig synes jeg den kom litt for nærme, og jeg har tross alt ikke truffet henne enda.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg hadde likt det, det er bare bli kjent spørsmål.

Anonymkode: 4c8f2...fe0

Enig 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke stilt et sånt spørsmål selv. Personlig synes jeg den kom litt for nærme, og jeg har tross alt ikke truffet henne enda.

Hvorfor skal hun få lyst til å bruke tid på å møte deg når du ikke byr på deg selv og er lett å bli kjent med på chat?

• Nyttig 3
Skrevet

Det er jo snakk om å teste ut selvinnsikten din her.. Men om du ikke ønsker å bli kjent, så lar du bare vær å svare. 

Har forøvrig fått verre spørsmål enn det der på Tinder.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor skal hun få lyst til å bruke tid på å møte deg når du ikke byr på deg selv og er lett å bli kjent med på chat?

Det er jo sånt man uansett finner ut relativt tidlig, og det virker litt creepy å spørre om før man i det hele tatt møtes merker jeg. I tillegg er jo mange ikke akkurat helt ærlig på slike spørsmål, så hvilken nytte det evt. skulle ha tror jeg er ganske begrenset. Man kan jo uansett svare hva man ønsker, og man kan også svare "rundt" det slik at man fremstiller seg i et best mulig lys, selv om man kanskje tar i ganske mye eller ikke er helt ærlig. Det kan noen avsløres på når man har blitt litt mer kjent, men da er det jo egentlig allerede for sent. 

Anonymkode: b67f8...8ec

• Liker 1
Skrevet
Blåjojo skrev (19 minutter siden):

Det er jo snakk om å teste ut selvinnsikten din her.. Men om du ikke ønsker å bli kjent, så lar du bare vær å svare. 

Har forøvrig fått verre spørsmål enn det der på Tinder.

Har jo ofte begrenset verdi før man kjenner hverandre litt, siden mange ikke er ærlige på sånne spørsmål. På jobbintervju, så snakker mange arbeidsgiver etter munnen når man får presentert slike standardspørsmål, og det samme kan fort skje hvis man spør om sånt når man blir kjent digitalt. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har jo ofte begrenset verdi før man kjenner hverandre litt, siden mange ikke er ærlige på sånne spørsmål. På jobbintervju, så snakker mange arbeidsgiver etter munnen når man får presentert slike standardspørsmål, og det samme kan fort skje hvis man spør om sånt når man blir kjent digitalt. 

Det kan selvfølgelig skje. Men jeg tenker mer at om man ikke kan svare noe som helst på et sånt spørsmål, så forteller det om fryktelig dårlig selvinnsikt. Det er dessuten ikke noen fordel å være uærlig, for man skal jo tross alt leve opp til alle de positive egenskapene man har påstått at man har.

• Liker 3
Skrevet
Blåjojo skrev (5 minutter siden):

Det kan selvfølgelig skje. Men jeg tenker mer at om man ikke kan svare noe som helst på et sånt spørsmål, så forteller det om fryktelig dårlig selvinnsikt. Det er dessuten ikke noen fordel å være uærlig, for man skal jo tross alt leve opp til alle de positive egenskapene man har påstått at man har.

Ser den, men det bereder jo egentlig grunnen for de som kan skrive/snakke for seg uten egentlig å mene det som blir skrevet. Jada, man skal leve opp til det over tid, men det kan jo ta litt tid å faktisk innse at det som ble skrevet egentlig ikke stemmer, og da har man jo like fullt brukt tid - som jo er det man sannsynligvis søkte å unngå ved å stille et slikt styrker/svakheter spørsmål i utgangspunktet. Ergo har det i mine øyne liten verdi. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser den, men det bereder jo egentlig grunnen for de som kan skrive/snakke for seg uten egentlig å mene det som blir skrevet. Jada, man skal leve opp til det over tid, men det kan jo ta litt tid å faktisk innse at det som ble skrevet egentlig ikke stemmer, og da har man jo like fullt brukt tid - som jo er det man sannsynligvis søkte å unngå ved å stille et slikt styrker/svakheter spørsmål i utgangspunktet. Ergo har det i mine øyne liten verdi. 

Men da tester man ut disse sidene tidlig da. Så kan man luke ut de som har tatt litt hardt i.

• Liker 2
Skrevet
Blåjojo skrev (Akkurat nå):

Men da tester man ut disse sidene tidlig da. Så kan man luke ut de som har tatt litt hardt i.

Det kan man nok, men det kunne man jo også gjort uten å stille spørsmålet på forhånd. Hvis man likevel må teste ut noe man tror er viktig for seg i en partner, så kommer man nok en gang tilbake til at det å stille spørsmålet på forhånd har liten verdi. Man kan også gjøre det verre for seg selv, for stiller man spørsmålet, så vet daten at h*n blir analysert, og man kan risikere at vedkommende oppfører seg deretter. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Et sånt spørsmål, sagt med glimt i øyet, kan jo virkelig løsne stemningen. De færreste sier jo hva de egentlig mener. Dette er et spørsmål som man besvarer med humor og vittige formuleringer. 

Et fint spørsmål for å sjekke den andres sosiale skills tenker jeg. Ingen svarer det blodseriøst med mindre de er litt spesielle. 

Men de som forventer et blodseriøst svar på et sånt spørsmål er vel også litt spesielle.

Anonymkode: e2776...6b2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det kan man nok, men det kunne man jo også gjort uten å stille spørsmålet på forhånd. Hvis man likevel må teste ut noe man tror er viktig for seg i en partner, så kommer man nok en gang tilbake til at det å stille spørsmålet på forhånd har liten verdi. Man kan også gjøre det verre for seg selv, for stiller man spørsmålet, så vet daten at h*n blir analysert, og man kan risikere at vedkommende oppfører seg deretter. 

Jeg tenker at en date uansett blir analysert. Enten du stiller spørsmål eller ikke.

• Liker 1
Skrevet
Blåjojo skrev (23 minutter siden):

Jeg tenker at en date uansett blir analysert. Enten du stiller spørsmål eller ikke.

Ja, alle skjønner at man tenker over daten, men det er nå forskjell på å gjøre det veldig uttalt eller ikke.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...