AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Sjokolade og gudene vet hva, nesten daglig. Hun har selvsagt også gått opp mye i vekt de siste årene, vil tro vekten har økt med rundt 20%. Hvis jeg sier at kanskje hun burde slutte å spise så mye godteri blir hun sur og irritert. Hva gjør man? Anonymkode: 53f4e...e67 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Det er en måte å overskygge følelser på. på samme måte som andre avhengigheter Anonymkode: d326a...0f0 10
Anciol Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Psst bytt ut sjokoladene hennes og kjøp sukkerfritt godteri og sjokolade på tights, om man spiser for mye av det får de kraftig rennemage, !!
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sjokolade og gudene vet hva, nesten daglig. Hun har selvsagt også gått opp mye i vekt de siste årene, vil tro vekten har økt med rundt 20%. Hvis jeg sier at kanskje hun burde slutte å spise så mye godteri blir hun sur og irritert. Hva gjør man? Anonymkode: 53f4e...e67 Uff, ikke lett det der. Ingen vil bli fortalt hva man skal og ikke skal gjøre 😕 Anonymkode: 1b7dc...ec3 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 Sukker er avhengighetsskapende, snakker av erfaring. Kan hende det er på tide med en prat, men ikke bland vekt og utseende inn i det. Det er usensitivt, og du blir bare sett på som en dust. Anonymkode: 3261e...1cb 7
Hannah80 Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en måte å overskygge følelser på. på samme måte som andre avhengigheter Anonymkode: d326a...0f0 Noen av oss spiser sjokolade og annet snop, fordi det smaker fantastisk. Trenger ikke være mer komplisert enn det😋 15
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 Anciol skrev (3 minutter siden): Psst bytt ut sjokoladene hennes og kjøp sukkerfritt godteri og sjokolade på tights, om man spiser for mye av det får de kraftig rennemage, !! Tror du hun lar seg lure?!? Anonymkode: 6524f...0a2 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #8 Skrevet 29. september 2022 Vanskelig det der.. Hun må nesten finne ut av det selv. Men du kan jo foreslå å gå daglige turer med henne😊 Det er jo en fin aktivitet å gjøre sammen. Jo mer aktiv man er, jo mindre får man gjerne lyst på godteri og snacks også. Anonymkode: 9ed8c...b17 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #9 Skrevet 29. september 2022 4 minutter siden, Hannah80 said: Noen av oss spiser sjokolade og annet snop, fordi det smaker fantastisk. Trenger ikke være mer komplisert enn det😋 Joda, helt klart. men når TS har starter tråd om det, antar jeg at det begynner å bli problematisk Anonymkode: d326a...0f0 1
Hannah80 Skrevet 29. september 2022 #10 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, helt klart. men når TS har starter tråd om det, antar jeg at det begynner å bli problematisk Anonymkode: d326a...0f0 Joda, jeg skjønner jo det:) Problemet er jo at hun har lagt på seg.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #11 Skrevet 29. september 2022 Du klarer ikke å lure henne med juksesjokolade ihvertfall! Jeg har ikke smakt det, men hvis det hadde smakt godt, så hadde det vel vært en revolusjon i godtehyllene? 🤔 Jeg har slanket meg et par ganger i mitt liv, og den gangen hvor typen kommenterte (velmenende, for all del!) vekt, trening og spising, så gikk det mye senere pga at jeg trøstespiste. Det ble også mindre sex pga at jeg fikk så lav selvtillit og gjemte bort kroppen min. Følte meg skikkelig usexy. Siste gangen, så tok jeg tak i det kun på egenhånd. Kjæresten motiverte kun ved å vise at han tente på meg og synes jeg var sexy. Det hadde god virkning. Slankingen gikk fortere, og vi hadde mye sex! Men hadde jeg ikke sett problemet selv, så hadde det ikke virket. Noen hadde måttet sagt noe. Kanskje lurt om det ikke er kjæresten. Anonymkode: 8ea47...f13 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #12 Skrevet 29. september 2022 Spør henne heller hvordan hun har det. Er hun lei seg/bekymret for noe? Avhengigheten er et symptom på et eller annet, hun bruker godteri for å fylle et behov. Anonymkode: cbdb4...800 3 3
Anciol Skrevet 30. september 2022 #13 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tror du hun lar seg lure?!? Anonymkode: 6524f...0a2 Ja mannen min lot seg lett lure av de snopejordbærene og det andre snopet, du merker ikke forskjell.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #14 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sjokolade og gudene vet hva, nesten daglig. Hun har selvsagt også gått opp mye i vekt de siste årene, vil tro vekten har økt med rundt 20%. Hvis jeg sier at kanskje hun burde slutte å spise så mye godteri blir hun sur og irritert. Hva gjør man? Anonymkode: 53f4e...e67 Du tar fra henne godteriet og kaster det i søpla. Si samtidig til henne at hvis hun skal holde på slik så blir hun seende ut som en elefant med tid og stunder, og hvilken person vil være sammen med en elefant? Slutt å bak ting inn i bomull, si det som det er. Tjukke mennesker er en enorm byrde for samfunnet og familie. Jeg har f.eks. sluttet helt å omgi meg med familiemedlemmer som jeg synes er for tykke. Anonymkode: a8c1a...53e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #15 Skrevet 30. september 2022 Det høres ut som meg den gangen jeg var på vei inn i en depresjon. Fikk hjelp mot depresjonen og etterpå gikk jeg ned igjen. Anonymkode: c51c2...17d 2
PM75 Skrevet 30. september 2022 #16 Skrevet 30. september 2022 Jeg kunne ha vært samboeren din, for jeg elsker alt som er usunt! Men - det er er stort men- jeg synes samtidig det er viktig å ha en sunn kropp og se ok ut både for meg selv og mannen min. En 20% økning i kroppsvekt kan neppe være sunt! Mitt forslag er at dere sammen planlegger litt flere aktiviteter. Det er slik jeg gjør det for å kutte ut når det tipper over med for mye usunt. Jo mer aktiv jeg er, jo mindre tid har jeg til å stappe i munnen. Og jeg blir også glad av å være aktiv, så det er vinn-vinn. 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #17 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du tar fra henne godteriet og kaster det i søpla. Si samtidig til henne at hvis hun skal holde på slik så blir hun seende ut som en elefant med tid og stunder, og hvilken person vil være sammen med en elefant? Slutt å bak ting inn i bomull, si det som det er. Tjukke mennesker er en enorm byrde for samfunnet og familie. Jeg har f.eks. sluttet helt å omgi meg med familiemedlemmer som jeg synes er for tykke. Anonymkode: a8c1a...53e Wow, for et menneske syn. Jeg er overvektig, litt for glad i snop, innrømmer det. Men har gått ned rundt 30 kg de siste årene. Jobbet i over 40 år, hatt noen få sykemeldinger da jeg måtte operere begge armene, og operert for føflekkreft. Ellers knapt nok en egenmelding. Og hva er for tykt for deg, alle over 20 i BMI? Anonymkode: bfd40...43d 5
Snok1 Skrevet 30. september 2022 #18 Skrevet 30. september 2022 Min partner har et avhengighetsproblem i forhold til sukker, og med det følger et vektproblem. Vi har alltid snakket om dette, men vi har låst diskusjonen inne i en helse- og livsløpsramme. Vi har snakket om hvilke grep vi må gjøre for å få en frisk og aktiv alderdom hvor vi begge er til glede for den andre. Vi har alltid hatt masse intimitet og et godt sexliv sammen. Jeg har alltid synes hun er den vakreste og mest sexy selv når BMIen hennes har ligget på ekstrem fedme. For et par år siden gjorde hun selv grep og kuttet alt sukker og all prosessert mat, veide alle måltider og fulgte et strengt regime. Siden vi hadde rammet dette inn i sjnnhet, følger jeg selvsagt løselig samme regime. Idag har hun normal BMI og har antakelig sneiet unna diabetes 2 og unngår masse ledd- og muskellidelser. Sexlivet vårt er akkurat så deilig som det alltid har vært, men den bonusen at det er mye som er teknisk sett lettere å gjennomføre. 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #19 Skrevet 30. september 2022 Glad jeg bestemmer selv hvor mye godteri jeg skal spise. Anonymkode: 4fe2c...ae2
Marleah Skrevet 30. september 2022 #20 Skrevet 30. september 2022 Kan du ikke spørre henne pent om det kan være mindre godteri i huset fordi du blir fristet… 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå