Gå til innhold

14 åring og overnatting hos nye venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forholder dere dere til dette? Jeg ønsker å kjøre henne og hilse på foreldrene til ei ny venninne, men dette mener min datter er for flaut..

Denne jenta går vist på en annen skole, så vil ikke få møte foreldrene senere på foreldremøte. Jeg kunne få mobil nr til moren, men kunne vist ikke ringe henne pga at hun var på jobb, måtte sende melding. 

Kjenner meg skeptisk, hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 29af7...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er du skeptisk til? At denne jenta ikke finnes?

Eller at de lever med rotter og tråkker i knust glass?😁

Jenta di er 14 år, så jeg hadde nok ikke trengt å treffe foreldrene fysisk. Det viktigste hadde vært å truffet veninnen, hun har nok større skadepotensiale for din 14-åring ( rus, prostitusjon etc..)enn hennes foreldre,mest sannsynlig.

Og om venninnen er grei og okei, er nok foreldrene også mest sannsynlig oppegående og ordentlige.

Anonymkode: fe57f...f60

• Liker 2
Skrevet

Ville ha blitt med for å hilse. Handler jo om sikkerheten til datteren din tenker jeg. Du må bare forklare dette til hun, men også bli enige om at du ikke blir der lenger enn å hilse på.

Jeg er voksen nå, men skulle ønske jeg hadde hatt foreldre som fulgte meg opp mer i ungdomstiden.

Anonymkode: 442fe...684

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

En ting til... Alltid innenfor å sjekke at de faktisk skal overnatte, at avtalen stemmer. Men det kan du jo gjøre via sms, eller Facebook.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er du skeptisk til? At denne jenta ikke finnes?

Eller at de lever med rotter og tråkker i knust glass?😁

Jenta di er 14 år, så jeg hadde nok ikke trengt å treffe foreldrene fysisk. Det viktigste hadde vært å truffet veninnen, hun har nok større skadepotensiale for din 14-åring ( rus, prostitusjon etc..)enn hennes foreldre,mest sannsynlig.

Og om venninnen er grei og okei, er nok foreldrene også mest sannsynlig oppegående og ordentlige.

Ja, egentlig skeptisk til om venninnen fins og evt om de virkelig skal overnatte der om hun finnes..  Har ikke truffet henne. Og om nr jeg får blir til å være til moren i og med at jeg ikke kunne ringe... Ts

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo bare sende en sms og be mor om å ringe deg når det passer henne?

Anonymkode: 06233...c6a

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt med for å hilse på. Flaut eller ikke :) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som de gode gamle overnatte hos en "venninne" trikset!

Anonymkode: eb0af...505

• Liker 10
Skrevet

Jeg har en gutt på 15 og jeg sjekker alltid om det stemmer, selv om jeg kjenner foreldrene. Han har aldri løyet til meg (enda) om hvor han er 

Hadde det vært meg hadde jeg snakket med moren, søkt henne opp på fb for å ‘se’ henne og kjørt datteren dit når hun skal sove der 

Klart du skal følge opp. De er bare 14. Tenk om ikke foreldrene til jenta ikke er hjemme og det blir den festen. Nei. Vært litt upopulær du ❤️ Du er god mamma

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan forholder dere dere til dette? Jeg ønsker å kjøre henne og hilse på foreldrene til ei ny venninne, men dette mener min datter er for flaut..

Denne jenta går vist på en annen skole, så vil ikke få møte foreldrene senere på foreldremøte. Jeg kunne få mobil nr til moren, men kunne vist ikke ringe henne pga at hun var på jobb, måtte sende melding. 

Skjønner at datteren din syns det er flaut om du må bli med henne for å hilse på, men i dette tilfellet hadde jeg gjort det. At du kun kan sende sms til mor er et stort rødt flagg! Har datteren din oppgitt telefonnummeret til en annen tenåring kanskje? Om det i det hele tatt eksisterer en annen venninne er jo også tvilsomt. Du vet jo ingenting om de foreldrene eller hva slags hjem det er. Jeg hadde aldri tillatt at datteren min sov over hos en jente jeg aldri hadde møtt, eller aldri hadde møtt foreldrene til.

Anonymkode: f0663...737

• Nyttig 1
Skrevet

Ring foreldrene selvsagt. Eller kjør bort og hils på. 

Anonymkode: d3f4a...202

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høres ut som de gode gamle overnatte hos en "venninne" trikset!

Anonymkode: eb0af...505

Min første tanke og. Og ikke særlig overbevisende heller😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Flaut å hilse på kan jeg forstå, men at du ikke kan ringe mora er nok et tegn på at det nummeret slett ikke tilhører noen mor :)

Jeg ville nok sagt at da blir det ingen overnatting borte, men venninna er hjertelig velkommen hit.

Anonymkode: a32db...ae3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde tenkt at hun skal til en gutt. Gjorde samme greia sjøl da jeg var 15. 

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ikke latt mitt barn overnatte hos noen jeg ikke hadde truffet før. Og det nummeret skulle jeg sjekket opp via nettet. 

Når alt er så sketchy så skulle hun fått lov til å få introdusert både venninna og mora hennes på eget initiativ før alt er greit.

Anonymkode: 2d6a7...970

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Be henne ha på «Hvor er?» eller være synlig på snapkartet 😊

Skrevet

Her blir du lurt. Uansett burde du ikke la en 14-åring overnatte hos noen du aldri har møtt!

• Nyttig 1
Skrevet

Ville sjekket! Og ja, jeg hadde kjørt henne dit og hilst på foreldre i døra. Vil hun ikke det, at det er for flaut, så blir det ikke overnatting. Enkelt og greit.

• Liker 2
Skrevet

Fjortiser synes vel det meste er flaut uansett, så det kan du ikke ta hensyn til. Helt innafor å si hei, når det skal overnattes, da er det bare å si nei til overnatting til du hilst på den aktuelle forelderen. 

Anonymkode: dd9d8...29b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ville vært skeptisk. Festingen er vel begynt for noen. Alenehjemme fest!

Anonymkode: d48cb...7db

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...