AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Jeg føler i det siste at jeg har begynt å glemme ting 🙈 Jeg kan ha en samtale også faller jeg ut og får ikke med meg hva som blir sagt. Kanskje det er fordi jeg ikke er helt interessert. Jeg kan bli spurt om å hente noe f.eks så gjør jeg det også er det litt sånn «hva skulle jeg hente igjen?» Jeg er kanskje i mine egne tanker mens jeg gjør ting. Når jeg har en samtale kan jeg også glemme ord.. Ååh hva het det igjen osv osv 😅 Skjer ikke ofte, men innimellom. Er dette normalt eller begynner jeg å bli dement? 🙈 Anonymkode: fe6f1...365 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Jeg har adhd og kam bli dissosiativ av ptsd og har samme. Noen ganger vist jeg er sliten psykisk blir det mye værre Anonymkode: b18e4...868 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har adhd og kam bli dissosiativ av ptsd og har samme. Noen ganger vist jeg er sliten psykisk blir det mye værre Anonymkode: b18e4...868 Ja, søstra mi har fått påvist adhd nå i voksen alder og sier hun kan sliten litt med konsentrasjonen, faller ut av samtaler osv. I dag så begynte jeg å snakke med en kollega av meg, kollegaen svarte meg og jeg har glemt hva jeg sa!! Det var litt ekkelt syns jeg 🙈 om det bare er at jeg er sliten og det er grunnen vet jeg ikke. eller om det bare er sånn når man blir eldre og har flere ting å tenke på om dagen. Anonymkode: fe6f1...365 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Sjekk stoffskiftet, kanskje det er hjernetåke? Sånn hadde/har jeg det ihf Anonymkode: a5973...fee 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekk stoffskiftet, kanskje det er hjernetåke? Sånn hadde/har jeg det ihf Anonymkode: a5973...fee Ja kan være lurt. Greit å sjekke vitaminer og diverse i blant. Har hatt Covid 2 ganger også, kanskje det kan være en årsak også? Anonymkode: fe6f1...365
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Sliter veldig mye med akkurat det samme, dro til legen og forklarte symptomene mine, han stilte meg ulike spørsmål og krysset av på et par skjemaer. Henviste meg til DPS som ga meg avslag, og jeg sitter igjen og får ikke gjort noe med problemet🤷♀️ Jeg er ung og under utdanning, så sliter veldig med å komme meg videre. Legen har også tatt blodprøver der alt var fint, inkludert stoffskiftet. Anonymkode: 37631...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sliter veldig mye med akkurat det samme, dro til legen og forklarte symptomene mine, han stilte meg ulike spørsmål og krysset av på et par skjemaer. Henviste meg til DPS som ga meg avslag, og jeg sitter igjen og får ikke gjort noe med problemet🤷♀️ Jeg er ung og under utdanning, så sliter veldig med å komme meg videre. Legen har også tatt blodprøver der alt var fint, inkludert stoffskiftet. Anonymkode: 37631...dd3 Uff, det er frustrerende å ikke få svar og alt er fint på prøver. Få legen til å søke en gang. Du er ikke alene hvertfall. Blir noen ganger skremt av meg selv. Jeg er også ung, skal jeg begynne å glemme ting nå og falle ut av samtaler, hvordan skal det bli senere i livet da 🙈 Anonymkode: fe6f1...365
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #8 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uff, det er frustrerende å ikke få svar og alt er fint på prøver. Få legen til å søke en gang. Du er ikke alene hvertfall. Blir noen ganger skremt av meg selv. Jeg er også ung, skal jeg begynne å glemme ting nå og falle ut av samtaler, hvordan skal det bli senere i livet da 🙈 Anonymkode: fe6f1...365 En gang til* skulle det stå Anonymkode: fe6f1...365
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #9 Skrevet 29. september 2022 Kjenner meg veldig igjen. Spesielt i det med å glemme ord. Både trist og vanskelig, noe som gjør at jeg til tider bare vil isolere meg... Anonymkode: ce1b5...485 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #10 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner meg veldig igjen. Spesielt i det med å glemme ord. Både trist og vanskelig, noe som gjør at jeg til tider bare vil isolere meg... Anonymkode: ce1b5...485 Skjer det ofte for deg? Kanskje det er mer vanlig enn man tror 🤷♀️ Jeg kan føle meg litt «dum» når jeg glemmer ord, og kan være litt dårlig til å formulere meg noen ganger. Anonymkode: fe6f1...365
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #11 Skrevet 29. september 2022 Det kan være så enkelt som stress. Også vanlig om man har angst eller depresjon. Anonymkode: 1a1b3...fc8 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #12 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjer det ofte for deg? Kanskje det er mer vanlig enn man tror 🤷♀️ Jeg kan føle meg litt «dum» når jeg glemmer ord, og kan være litt dårlig til å formulere meg noen ganger. Anonymkode: fe6f1...365 Ja, veldig ofte egentlig. Og gjerne mer når jeg snakker med enkelte, og mindre med andre. Veldig rart. Formulerer meg generelt mye bedre skriftlig enn muntlig. Kan kanskje ha noe med dårlig selvtillit å gjøre? Og helt sikkert (psykisk) stress. Anonymkode: ce1b5...485
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #13 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, veldig ofte egentlig. Og gjerne mer når jeg snakker med enkelte, og mindre med andre. Veldig rart. Formulerer meg generelt mye bedre skriftlig enn muntlig. Kan kanskje ha noe med dårlig selvtillit å gjøre? Og helt sikkert (psykisk) stress. Anonymkode: ce1b5...485 Litt godt å høre man ikke er alene 🙈 Ja, det kan jeg også kjenne meg igjen i. Når jeg skal «skjerpe» meg når jeg snakker med noen blir det bare tull 😅 Anstrenger meg og tenker for mye på det og da kan jeg glemme ord. Vi får tro å håpe det bare kommer av lite søvn/stress og litt for mye tanker på en gang. Anonymkode: fe6f1...365
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #14 Skrevet 29. september 2022 Jeg glemmer ord ofte. Hadde en psykisk belastning når det startet og nå ett år etter har jeg det bra men glemmer fortsatt ord. Feks skulle jeg skrive opp middager til neste uke og kunne ikke huske hva lapskaus hette. Anonymkode: 93f59...8db
Istinde Skrevet 29. september 2022 #15 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekk stoffskiftet, kanskje det er hjernetåke? Sånn hadde/har jeg det ihf Anonymkode: a5973...fee Og D-vitaminnivået.. Og B12, tror jeg det var 😊
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #16 Skrevet 1. oktober 2022 D vitamin, b12, omega 3. Jeg utredes for adhd, for jeg har "alltid" hatt det sånn. Verre under stress, og nå når jeg har blitt mor. Er litt over 30, gjennomsnittsalder for adhddiagnose hos damer er visst 37 år Anonymkode: fc287...67d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå